וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי, תקנה אותי!

דניאל ירושלמי

17.2.2006 / 18:10

לרגל פתיחת עונת המלפפונים, וואלה! ספורט מעניקה לאוליגרכים שירות מיוחד: 11 השמות החמים ביותר בשוק, כולל הוראות שימוש

מאז כניסת המושג אוליגרכים לחיינו הספורטיביים, זכינו בעונת מלפפונים מוקדמת מצפוי, מלאה בדיסאינפומציה מבלבלת. עידן טל בבית"ר, דוידוביץ' בהפועל ת"א ואלן מסודי במכבי חיפה - לא סופי. הסכומים החדשים שמצורפים לשמות הללו חסרי תקדים, גדולים פי כמה ממה שהתרגלנו אליו עד היום, והמשחקים בליגת העל הם כבר מזמן משניים.

אז לפני שדעתנו נטרפת, וואלה! ספורט החליט לעשות סדר בבלאגן ולספק לאוליגרכים מדריך חינם על השחקנים הלוהטים באמת: כמה כל אחד שווה ולאן כדאי לו לעבור.

הסחורה החמה

1. עידן טל

למה כדאי לכם?

אוליגרכים יקרים: לא סתם שמו בראש הרשימה. בגיל 28, אחרי לא מעט תלאות, הכישרון הסורר מירושלים התבגר והפך לשחקן הכי טוב בארץ. הדבר הישראלי הכי אירופי בליגת על. סטיבן ג'רארד או פרנק למפארד של מכבי חיפה. כוח, טכניקה, סיומת, הגנה, התקפה. כמעט מושלם, במונחים שלנו.

זהירות!

לפני שהתנפלתם על המוצר הלוהט ורכשתם אותו, תבדקו טוב טוב אם בכלל הקבוצה שלכם צריכה שחקן בעמדה שלו. אם יש לכם שחקנים שעונים לשמות יוסי אבוקסיס או מזואה אנסומבו, אתם בבעיה. על הדרך, אפשר להציץ בתעודת הזהות שלו, ולבדוק עוד כמה שנים גדולות נותר לו לתת.

מחיר ריאלי: שכר שנתי של 200 אלף דולר

מבצע לאוליגרך: שכר שנתי של 400 אלף דולר

הוראות שימוש לאוליגרך:

תבהיר לו כל הזמן שהוא הכוכב האמיתי. מומלץ גם לא לצרף לסגל שחקנים דומיננטיים נוספים. עידני נוטה לקחת ללב כאשר חבר אחר מהקבוצה זוכה בתהילה.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

וולבו או הונדה, כדי לא להתגעגע לחיפה.

המלצה:

גיאדמק, אם חיפשתם מנהיג ירושלמי, לא תמצא טוב ממנו. שווה לשלוף שוב את פנקס הצ'קים.


2. אלן מסודי

למה כדאי לכם?

במקום לרכוש שחקנים ברמתו מחו"ל במיליון דולר, תוכלו לקבל אותו בשליש מחיר, כולל שנתיים של התאלקמות בישראל, יתרון שאין להתעלם ממנו. יש לו את כל הנתונים והכישרון של זרים דוגמת לרואה ואגאנסו: כישרון בקנה מידה אירופי, שלא הצליח למצוא את מקומו. תיזכרו עכשיו שוב בוותק שלו בארץ, וקבלו סחורה לוהטת ביותר.

זהירות!

במיוחד מאז שאביו מת ועול הפרנסה המשפחתית נפל עליו, הוא רואה רק כסף מול עיניו. אל תתפלאו אם בוקר אחד, הוא לא ירצה לברוח בגלל שמישהו אחר הציע לו יותר.

מחיר ריאלי: 200 אלף דולר על הכרטיס ועוד 200 שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: 400 אלף דולר שכר שנתי (כמעט כפול ממה ששחר מציע לו), פלוס מיליון על הכרטיס.

הוראות שימוש לאוליגרך:

לא משנה מה אתה עושה, אף פעם אל תחזיר לו את הדרכון.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

אחוזים בחברה שמייצרת רטאלין.

המלצה:

להפועל ת"א יש בעיה קשה בצד שמאל. ברוך דגו לא מצליח אפילו לעשות קולות של קאמבק. הזרים של הפועל לא ראויים להמשיך בעונה הבאה, למעט פנטסיל. צריך לומר עוד משהו, לבייב?

3. סלים טועמה

למה כדאי לכם?

בעיטות חופשית א-לה בקהאם, מסירות א-לה ברקוביץ', הגבהות חדות א-לה לרואה, טכניקה גבוהה, כדרור מהפנט, אפילו מהירות לא רעה בכלל. בקיצור, אחד היהלומים הכי יקרים בליגה. לפני שאתם מדברים עם זנדברג, עידן טל ודוידוביץ', אוליגרכים יקרים, קחו אותו גם בחשבון.

זהירות!

קבוצות בעלות קהל גזען, שממנו נודפת משנאת ערבים, עלול שלא לקבל בברכה את הרכש ממכבי פ"ת וליצור בעיות לכל אוליגרך. חוץ מזה, כדאי לדעת שבכל פעם שקצת קשה לו, הוא ממהר להיכנס למרה שחורה ולהתגעגע להפועל ת"א.

מחיר ריאלי: 100 אלף דולר לעונה. טוב, נו, 120, לא יותר.

מבצע לאוליגרך: 350 אלף דולר לעונה, כולל פיצוי של מיליון יורו לאבי לוזון.

הוראות שימוש לאוליגרך:

תמצא את השיטה שתגרום סלים לחשוב שכל משחק הוא נגד בית"ר ירושלים, מתברר שזה אתגר ששואב ממנו מוטיבציית שיא. בנוסף, יש לנהוג בו בעדינות. סלים הוא אדם שמאוד רגיש למוצאו ולמשפחתו, קנאי לאמונתו, אדוק בסגנון חייו - אז בלי בדיחות על נוצרים.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

את המילים של "התקווה".

המלצה:

לבייב, אל תחשוב פעמיים. שחקן בית נפלא, אוהד הפועל ת"א, לא פחות טוב מזנדברג, ועוד בחצי מחיר. שידוך מושלם לשני הצדדים. אחרי שאבוקסיס יעזוב, לב היקר, תקבל גם מנהיג, שהתבגר מאוד בשנים האחרונות.

הסחורה הפושרת

4. מיכאל זנדברג

למה כדאי לכם?

טכניקה נהדרת באגף, מהירות מרשימה, יכולת כיבוש מהגבוהות בליגה. בנוסף, מדובר בבחור חביב, שמתאקלם במהירות בקבוצות, תמיד לויאלי לחבריו. עדיין מהמוצרים המשובחים שיהיו על המדף בקיץ.

זהירות!

בערך בדקה ה-70 הוא נוהג להוריד הילוך. לא בגלל שהוא לא רוצה, אלא בגלל שהוא לא יכול. כושר גופני, בטח כבר שמעתם, הוא לא הצד החזק שלו, זכר אולי לאהבתו לבילויים ליליים. חפשו אותו במדורי הרכילות.

מחיר ריאלי: 200 אלף דולר שכר שנתי

מבצע לאוליגרך: 400 אלף דולר שכר שנתי, כולל אספקת וודקה רוסית משובחת.

הוראות שימוש לאוליגרך:

כדי לדאוג שזנדברג ישמור על רמת שאפתנות קבועה נדרשת מדיניות פרמיות חדישה: על כל שער - פאקט סיגריות.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

מנתח פלסטי, שימצא דרך בה יוכל גם לחייך וגם להשאיר את העיניים פקוחות.

המלצה:

הפועל ת"א, ללא ספק. גם משום שהוא אוהד סמוי של הקבוצה, שנהג לשבת בשער 7, גם בשל הקרבה של בלומפילד לאזור הבילויים במרכז ת"א וגם בגלל הלוק העלק אינטלקטואלי שלו, שמזכיר את זה של אוהדי הקבוצה.

5. עומר גולן

למה כדאי לכם?

אין כמעט חלוצים ישראלים עם נתונים פיזיים וטכניים כמו שלו. כשמצרפים לכך את גילו הצעיר והרעב שלו להצלחה, מקבלים שחקן שרק מחכה למקום המתאים כדי לפרוק את מלוא הפוטנציאל שלו. למרות שהוא נוטה להיעלם ולא הוכיח את עצמו בנבחרת, מה שמעורר את החשד כי אין הוא מצויד באופי הדרוש כדי להיות שחקן גדול, הוא גם נתן מספיק תצוגות תכלית, כמו זו בבלגרד, שהראו שהדיבורים האופטימיים סביבו לא היו לחינם. לפני שאתם קונים אותו, דמיינו לעצמם למה הוא מסוגל בקבוצה גדולה עם שחקנים גדולים באמת.

זהירות!

שחקנים צעירים רבים שיצאו ממכבי פ"ת לא כל כך הצליחו בחוץ. לעת עתה, היחיד שהוכיח את עצמו הוא תומר בן יוסף, לעומת עידן מליחי או גל אלברמן, שלא לדבר על הקטנים יותר, שנעלמו כליל. בהמשך למה שנאמר מקודם, לא ברור אם יש לו את האופי הדרוש כדי לבלוט בקבוצה גדולה. הרבה שחקנים שחשבו ככה, חזרו עם הזנב בין הרגליים.

מחיר ריאלי: 250 אלף דולר על הכרטיס (בלי ללכת לוועדה למעמד השחקן), פלוס 100 אלף שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: מיליון דולר על הכרטיס, פלוס שני שחקנים למכבי פ"ת בתמורה, פלוס 300 אלף שכר שנתי.

הוראות שימוש לאוליגרך:

הרוכש החדש חייב להבין שעומר התרגל עד עתה לתנאים מפנקים, ועליו לעמוד באותם סטנדרטים: חיבוק דוב משפחתי, הטבות משמעותיות מההתאחדות וקצת צרחות וקללות בחדר ההלבשה, אחת לשני משחקים. בקיצור, לחקות את הלוזונים.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

מסך פלזמה ענקי, שישדר ללא הפסקה את קלטת המשחק נגד פרטיזן. היה לו עוד משחק טוב?

המלצה:

באופן טבעי, בית"ר ירושלים ההתקפית היא קרקע פוריה יותר לפריחת חלוצים, והיא תקבל בתמורה חלוץ טוב יותר מליאור אסולין. בקיצור, לך על זה, גאידמק.

6. יוסי שבחון

למה כדאי לכם?

הכישרון הצעיר שעשה את ההתקדמות הגדולה ביותר העונה, למרות הנטייה האופנתית להלל את ורמוט ומליקסון. להבדיל משני האחרונים, הוא גם פרט את הכישרון שלו לשערים ובישולים ולא התפורר עם הפועל פ"ת, כפי שמצופה מבחור בגילו. בהחלט יכול להתברר כמיכאל זנדברג הבא שיצא מהאורווה.

זהירות!

חוסר יציבות היה לשמו הנרדף. לא בטוח שלבחור החביב יש את האופי המתאים כדי לשחק ולהצליח בקבוצה גדולה. בהחלט יכול להתברר כמנור חסן הבא שיצא מהאורווה.

מחיר ריאלי: 120 אלף דולר שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: 300 אלף דולר שכר שנתי.

הוראות שימוש לאוליגרך:

אל דאגה, יוסי היה עד היום בהפועל פ"ת, פיתה עם חומוס כפרמייה תספק אותו.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

פוסטרים שלו שיחולקו באיצטדיונים, רק כדי שאנשים יידעו במי בדיוק מדובר ואיך הוא נראה.

המלצה:

נראה מתאים יותר באופיו להפועל ת"א. מה גם שההגעה שלו תכניס פלפל בורמוט הרדום.

7. עבאס סוואן

למה כדאי לכם?

קשר אחורי עם עוצמה פיזית יוצאת דופן במחזותינו, בעיטה פצצה ואישיות חזקה. למרות מיקומו מאחור, מרבה להגיח קדימה ולכבוש שערים, לא על החשבון משימותיו ההגנתיות. מי שיקנה אותו, יקבל גם מותג, סמל למגזר מופלה שעומד על שלו.

זהירות!

פעם בכמה שבועות הפיוז בראש שלו נשרף והכיסוחים הקבועים שלו הופכים לאלימות ברוטלית, שמסתיימת בכרטיס אדום. מי שיקנה אותו, יקבל אדם שנוי במחלוקות, שכנותו האידיאולוגית עלולה לעורר אנטגוניזם בקרב לאומנים פאשיסטיים, וכאלה יש לנו בשפע.

מחיר ריאלי: 150 אלף דולר שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: 350 אלף דולר שכר שנתי.

הוראות שימוש לאוליגרך:

להזכיר לו לפני כל משחק ש"תמיד היינו מקופחים" (גם אם הוא משחק במכבי חיפה), "תמיד דופקים אותנו" (גם אם הוא מרוויח 200 אלף דולר לעונה) ו"הם ישנאו אותנו לנצח" (גם אם זה כנראה נכון).

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

את אדמות סכנין הנגזלות.

המלצה:

רפעת טורק הבא של הפועל ת"א, המשלים האולטימטיבי לואליד באדיר בקישור האחורי, בן שיח נפלא לדו קיום עם אוהדיה השמאלנים של הקבוצה וגם חבר של גרנט. לבייב, תרשום את השם, זה הרכש הראשון שלך.

לבדוק היטב לפני הרכישה

8. פיני בלילי

למה כדאי לכם?

מהירות נדירה, נחישות מרשימה, יכולת כדרור טובה למדי, בעיטה נהדרת מהמקום וחיבור יוצא דופן עם הקהל, שתמיד מוקיר את הרצון וההשקעה שלו. אחרי שלוש שנים בטורקיה, אפשר לשער שגם השכונתיות שלו נמהלה בקצת גינונים אירופיים וגישה מקצוענית. מי יודע, אולי בטורקיה הכישרון שלו קיבל את הליטוש המתבקש, דבר שלא יכולנו לבדוק, לאור מיעוט הדקות שלו בנבחרת ישראל.

זהירות!

נטייה אובססיבית להיכנס לנבדל ולתקוע את ההתקפה, עליה הוא מתגבר בדרך-כלל על ידי ריצה אמוק עם הכדור, שמסתיימת רק כאשר הוא נתקל פתאום בגדר שמקיפה את המגרש. למרות שבכרטיס הביקור שלו כתוב חלוץ, הוא בדרך-כלל מסיים עונה עם רק שבעה שערים, עובדה שמעידה על חוסר היציבות המאפיינית אותו: הצגה אחת, שבסיומה הוא נעלם למספר חודשים. מה גם שהוא משחק לרוב בסגנון אינדיווידואליסטי, והתשוקה המוגזמת שלו לא משתלבת במערך הקבוצתי. בנוסף, שלא מומלץ לעצבן אותו, כי תמיד הוא יכול לכתוב עליכם טור תוקפני בעיתון.

מחיר ריאלי: כרטיס שחקן ב-200 אלף דולר, שכר שנתי של 150-100 אלף דולר לכל היותר.

מבצע לאוליגרך: כרטיס שחקן בחצי מיליון דולר, שכר שנתי זהה, פלוס תספורת על חשבון הקבוצה אצל שוקי זיקרי, לא כולל גילוח (לא צריך).

הוראות שימוש לאוליגרך:

בסרט "פורסט גאמפ" נמצאה הדרך כיצד לעצור את הדהירות חסרות הפשרה של הכוכב בזמן המשחק. אולי גם האוליגרך יקנה אלפי שלטים שיחזיק הקהל, שעליהם הכיתוב: "פיני, תעצור".

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

ספר, מעצב שיער, קוסמטיקאית, פינצטה, מספריים, מכונת גילוח, סכין גילוח, חוט, שעווה, לייזר.

המלצה:

לא שווה את ההשקעה, הוא לא השחקן שיגנוב לגאידמק או לבייב את התואר ממכבי חיפה. דווקא מכבי נתניה תפורה היטב למידותיו, אם יאמר ירכוש אותה.

9. ניר דוידוביץ'

למה כדאי?

שוער פנטסטי במגמת עלייה מתמדת. למרות שהוא לא משחק בליגה הספרדית, ברור לכל כי הוא כבר למעלה משנתיים השוער הטוב בארץ. מיקום מצוין, אחד על אחד נהדר ושליטה טובה למדי ברחבה.

זהירות!

גם בתקופות הכי טובות שלו, מגיע אותו משחק גורלי בו הוא שומט כדור וסופג שער טיפשי. גם בתקופות הכי בריאות שלו, מגיע אותו רגע הוא נפצע בברך, שכבר עברה אינספור ניתוחים, ומי יודע אם היא תעמוד בפציעה הבאה.

מחיר ריאלי: שכר שנתי של 150 אלף דולר, 170 אם ליעקב שחר יש מצב רוח טוב.

מבצע לאוליגרך: 400 אלף דולר לעונה, כולל מסוק פרטי שייקח ויחזיר אותו מאימונים לביתו בחיפה.

הוראות שימוש לאוליגרך:

הדבר הבסיסי שיש לעשות עם דוידוביץ' זה לשנן עמו את המנטרה שבגידה היא לאו דווקא דבר רע. במציאות הקפיטליסטית המודרנית לנטוש את הבית שבו גדלת תמורת בצע כסף זו נורמה מאוד מקובלת. הרי גם וענונו נחשב לגיבור בחלקים מסוימים של הציבור.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

כפפות קסם עם דבק, מייד אין סווידן.

המלצה:

תישאר במכבי חיפה. לבית"ר ירושלים והפועל ת"א יש אמנם שוערים פחות טובים, אבל מחוברים לקהל, ומקבלים הרבה רספט על התרומה שלהם למועדון, מה שעלול להוביל לעוינות כלפיו אם יעבור לטדי או לבלומפילד. לגאידמק ולבייב עדיף להמשיך עם הקיים. הפערים לא כל כך גדולים.

10. ראובן עובד

למה כדאי לכם?

מגנט לאוהדים שוחרי הכדורגל הטכני והנוצץ. להטוטן נפלא, שלעתים נדמה שהוא מדבר עם הכדורגל. למרות שהרבה סוכנים ימכרו לכם שקרים באותו סגנון בנוגע לשחקניהם, באמת מדובר באחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו כאן. בזמן האחרון מספרים אפילו שהוא התבגר, השתנה והחל לשלב את הכישרון שלו בתוך המערך הקבוצתי, ולא מנסה יותר לעבור חמישה שחקנים ולהיכנס עם הכדור לשער.

זהירות!

אל תשאירו בסביבתו ממתקים או כל ג'אנק פוד אחר, שמא זה ייעלם לתוך קיבתו ויקשה עליו לרוץ במשחקים. חוץ מזה, הוא עדיין לא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות וקרס תחת הלחץ של מכבי ת"א. הפוטנציאל שלו לעשות שטויות עדיין גבוה במיוחד, למרות השמועות על קאמבק.

מחיר ריאלי: 80 אלף דולר שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: 300 אלף דולר שכר שנתי.

הוראות שימוש לאוליגרך:

ראובן הוא נפש עדינה. חובה להביא את ניצן כמאמנו האישי, להחביא את המתוקים רק לאחרי האימון, ולעולם, אבל לעולם, לא לקרוא לאבא שלו לאסיפות הורים, גם אם הוא ילד רע מאוד.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

נוסחה חדישה לשווארמה דיאטתית.

המלצה:

גאידמק, קבל את הצעצוע הבא שלך. שחקן שנולד לשחקן בטדי, להטריף את האוהדים. אל תדאג, עוזריו של לואיס פרננדז ידאגו כבר להכניס אותו לכושר מלא. קח זאת בחשבון לפני שאתה מחתים את מליקסון על חוזה ארוך טווח.

11. טוטו תמוז

למה כדאי לכם?

כישרון נדיר לגילו, 17: מהירות, טכניקה, כוח, יכולת סיום וחיוך ענק על הפנים. ברגעים המעטים מהם קיבלנו ממנו ניצוצות, הכינוי איגביני יעקובו הישראלי נפלט מפינו לא פעם.

זהירות!

בין ששת השערים שהוא כבר כבש העונה, ניתן היה לגלות חשד למחמיצנות מדאיגה וחוסר יציבות כרוני. אמנם ניתן לשייך זאת לגילו הצעיר, אבל באותה מידה יש לקחת בחשבון שיעברו עוד כמה שנים טובות עד שהוא יבשיל להיות כוכב אמיתי. למישהו מהאוליגרכים יש סבלנות לכך?

מחיר ריאלי: 50 אלף דולר שכר שנתי.

מבצע לאוליגרך: 300 אלף דולר שכר שנתי, לא כולל מורה פרטית לבגרויות.

הוראות שימוש לאוליגרך:

טוטו הוא ישראלי לכל דבר. הוא גדל פה, כל החברים שלו מכאן, הוא מדבר עברית, הוא ממש אחד משלנו. לא צריך לתת לו יחס מיוחד רק בגלל שהוא מאפריקה.

רכישת המותרות הראשונה של השחקן בכסף שיקבל:

בשביל קיצור תהליכים, יש למנות את עו"ד שמעון מזרחי כנציגו במשרד הפנים.

המלצה:

עדיין שחקן בוסר. אפשר לחכות עם הרכישה שלו, אחרי שיוכיח את עצמו גם בעונה הבאה בפ"ת. אבל אם סבלנותכם קצרה, הפועל ת"א מחוסרת החלוצים עשויה להתאים. רק תדאג, לבייב, שג

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully