וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי היום בטורינו: פילובה הושעתה

17.2.2006 / 0:32

הביאתלטית הרוסיה נפסלה אחרי שהתגלה שהשתמשה בסמים. זהב שני לסמיגון בקרוס קאנטרי, שוויץ הדהימה את צ'כיה בהוקי קרח

יום עצוב בתחרויות בטורינו. הצרפתיה פלורנס בוורל רובר זכתה בתחרות הביאתלון למרחק 7.5 ק"מ, במה שנחשב לסנסציה ענקית. רובר הצרפתיה לא הייתה מדורגת במקום גבוה ולא נחשבה כפייבוריטית לזכיה באחת המדליות. היא ניצחה בזכות יום פנומנלי ומשולם של יריות למטרה בתוספת הגרלה נוחה, שסידרה לה להתחיל את המירוץ נגד השעון בין האחרונות. כך היא נמנעה מהשלג, שירד בתחילת המירות והפריע בעיקר לביאתלטיות הגרמניות. אחריה הגיעה השבדית אנה קארין אולופסון, אחת מגולשות הקרוס קאנטרי הטובות מבין הביאתלטיות, שהגיעה לפודיום למרות שהחטיאה יריה אחת. האוקראינית ליליה ייפרמובה זכתה במדלית הארד כאשר הרוסיות הבולטות (אישורטובה ואחאטובה) והגרמניות וילהלם, גלאגוו ואפל) נשארו מאחור.

אבל זה לא היה הסיפור של התחרות, עד כמה שהוא מרגש ויפה. נשיא הועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, מסר היום כי "סמים אסורים נתגלו בבדיקות של אולגה פילובה". פילובה הרוסיה זכתה במדליית הכסף בתחרות הביאתלון ל-15 ק"מ ביום שני, כשסיימה אחרי בת ארצה סבטלנה אישמוראטובה. רגעים בודדים לפני התחרות היום, היא קיבלה הודעה שלא תוכל להשתתף, בשל נטילת סמים אסורים. מדליית הכסף בה זכתה נלקחה ממנה והוענקה למרטינה גלאגוו הגרמניה, שסיימה שלישית. בארד זכתה רוסיה אחרת, אלבינה אחאטובה, שלא התלהבה בכלל לקחת אותה מהצוואר של החברה הכי טובה שלה. מהמשלחת הרוסית נמסר כי "אין תגובה". פילובה היא זוכת מדליית הזהב במירוץ ל-10 ק"מ באולימפיאדת סולט לייק סיטי ב-2002. עם זאת, היא לא ממש בלטה השנה בסבב העולמי וכנראה שבטורינו היא החליטה "ללכת עד הסוף".

זהב שני לסמיגון

זהב נוסף לכריסטינה סמיגון. לאחר שזכתה במרדף לאורך 15 ק"מ בתחרויות הקרוס קאנטרי, זכתה האסטונית גם היום (חמישי) במקום הראשון, הפעם בתחרויות ל-10 ק"מ בסגנון קלאסי. סמיגון סיימה ראשונה, בזמן של 27:51.4 דקות.

מי שאיכזבו שוב היו המתחרות הנורבגיות, שלא הצליחו להגיע למקום הראשון והסתפקו במדליות האחרות. מאריט ביורגן הגיעה שניה, בזמן של 28:12.7 דקות ואחריה הילדה פדרסן, שסיימה ב-1.3 שניות אחריה. כריסטינה סטיירה, אף היא נורבגית, החמיצה את המדליה והגיעה רביעית, עם זמן של 28:21.0 דקות.

הוקי קרח: שוויץ הדהימה את צ'כיה

המשך הופעתו של דומיניק האשק, שוערה של נבחרת צ'כיה שנפצע בניצחון 1:4 על גרמניה, עדיין מוטל בספק. האשק עזב עם פציעה בשריר הירך ואמר: "אני לא מרגיש טוב. זה כואב מאוד". רופא הנבחרת העריך שסיכוייו לחזור הם 50/50. באוטאווה סנאטורס, קבוצתו הקנדית של האשק, הביעו דאגה ממצבו של השוער.

בלי האשק התייצבו הצ'כים, אלופי העולם, מול שוויץ והופתעו בהפסד 3:2. 13 דקות לסיום הבקיע מארק שטרייט את השער השלישי לצ'כים, ודייויד אבישר, שוערה המצטיין של הקולורדו אוואלאנש, שמר על הניצחון הסנסציוני. תומאס ציגלר ותיירי פטרליני העלו את הצ'כים פעמיים ליתרון, יארומיר יאגר ומארק זידיליצקי איזנו.

במשחק אחר הביסה פינלנד את איטליה החלשה 0:6, עם צמד שערים של טימו סלאני הותיק ושני אסיסטים של טפו נומינן, פטרי מומלין, סאקו קויבו ויירי להטינן (בהוקי קרח יכול יותר משחקן אחד לרשום אסיסט).

המשחק בין שבדיה ורוסיה הבטיח הרבה וקיים מעט, כשהרוסים כתשו את הנריק לונדקוויסט וההגנה השבדית 0:5. אחרי שליש ראשון מאופס פתח אלכסי קובאלב את מסכת ההבקעות שבע דקות מפתיחת השני. אלכסנדר אובצ'קין, אחד הרוקיס הטובים ביותר ב-NHL, כבש את השני ודקה לסיום השליש הכניע מקסים סוצ'ינסקי את לונדקוויסט וזה כבר 0:3. ויקטור קוזלוב ומקסים אפינוגנוב השלימו את התמונה בשליש האחרון.

לטביה הפתיעה את ארה"ב ב-3:3 ביום הראשון, אבל סלובקיה הייתה יותר מדי עבורה וניצחה 3:6. מריאן הוסה, הפורוורד המצוין של אטלנטה, כבש צמד, פאבול דמיטרה, רונלד פטרוביצקי, זדנו חארה וריכרד זדניק השלימו את התמונה.

קנדה, המועמדת הבכירה לזכיה בזהב, פתחה עם 1:5 קליל על גרמניה. סיימון גאנייה בלט עם שער ואסיסט. רוברטו לואונגו פתח בשער הקנדים וסיים עם 11 עצירות מ-12 נסיונות.

ארה"ב התאוששה מהתיקו המביך עם לטביה וניצחה 1:4 את קזחסטן. ריק די פייטרו נזקק כמו לואונגו רק ל-11 עצירות ב-12 יריות למסגרת, כשבילי גארין, בראיין רולסטון ובראיין ג'יונטה מכריעים את המשחק כבר בשליש הראשון. ייבגני קורשקוב צימק בשליש השלישי, ומייק מודאנו חתם את התוצאה.

סנובורד: ווסקוט זכה בתואר

סת' ווסקוט האמריקאי ניצח בגמר, כשהקדים את הסלובקי רדוסלאב זידק. שלישי סיים פול הנרי דלרו הצרפתי. הענף הונהג באולמפיאדה הזו לראשונה, כשווסקוט, אלוף העולם, הוא זוכה הזהב הראשון בו. "ידעתי שסבלנות תנצח עבורי", אמר ווסקוט, "היה לי הרבה ביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אוסטריה עושה היסטוריה בנורדי המשולב

הרביעייה האוסטרית, שכללה את פליקס גרובר, כריסטוף בילר, פליקס גוטוואלד ומריו שטכר, הגיעה ראשונה באחד הענפים הקשים והמורכבים ביותר באולימפיאדה. זו הפעם הראשונה שהאוסטרים זוכים בזהב בתחרות הזו. הכל הלך פרפקט לאוסטרים אחרי שלב הקפיצות, וזה נראה טוב עד שפליקס גוטוואלד האט בחלק השלישי של הגלישה. אבל סיומת מצוינת של שטכר הבטיחה להם את התואר בזמן של 49:52.6 דקות.

גרמניה (50:07.9) זכתה בכסף ופינלנד, האלופה האולימפית היוצאת, הסתפקה הפעם בארד עם 50:19.4 דקות.

החלקה על הקרח: הגרמניות בנשים, האיטלקים בגברים במהירה, פלושנקו באומנותית

השלישייה הגרמנית דניאלה אנשוץ תומס, לוסיל אופיץ והכוכבת הגדולה אנני פרייזינגר לקחה את הזהב במרדף, לאחר שסיימה בזמן של 3:01.25 דקות. במדליית הכסף זכו הקנדיות קריסטינה גרובס, קלרה יוז וסינדי קלאסן ואת הארד נטלו יקטרינה אברמובה, ורווארה בארישבה וגלינה ליקאחובה מרוסיה.

בין הגברים המשיכה השלישייה האיטלקית להסב נחת לקהל. אחרי שמתיאו אנסי, סטפאנו דונגראנדי ופאבריס אנריקו קבעו אתמול שיא אולימפי (3:43.64 דקות), הם נפלו במעט מהזמן, אבל עדיין לקחו את הזהב, עם 3:44.46. קנדה, האוחזת בשיא העולם, הגיעה שניה עם 3:47.28 ושלישית סיימה הולנד, בזמן של 3:44.53.

בהחלקה האמנותית בסגנון חופשי ניצח כצפוי הרוסי ייבגני פלושנקו, שסיים עם ניקוד כללי של 167.67. אחריו סיים השוויצרי סטפן לאמבייל ובארד זכה הקנדי ג'פרי באטל.

סקלטון: פדרסן משלימה יום מצוין לשווייצרים

אחרי הניצחון המפתיע בהוקי קרח על צ'כיה, זכו השווייצרים לעוד עדנה, כשמאיה פדרסן סיימה את שני המקצים שלה בזמן כולל של 1:59.83 דקות וזכתה במדליית הזהב. שלי רודמן מגרמניה סיימה אחריה עם 2:01.06 ושלישית הגיעה מליסה הולינגסוורת' ריצ'ארדס הקנדית, בזמן של 2:01.41.

דירוג המדליות

לפי כמות:

נורבגיה - 1 זהב, 6 כסף, 6 ארד (13)
רוסיה - 5 זהב, 2 כסף, 4 ארד (11)
גרמניה - 5 זהב, 4 כסף, 1 ארד (10)
ארה"ב - 6 זהב, 2 כסף, 2 ארד (10)
קנדה - 1 זהב, 4 כסף, 3 ארד (8)


לפי זהב:

ארה"ב 6
גרמניה 5
רוסיה 5
אוסטריה 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully