וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנין תארח בדוחא

ניר איסקוב

16.2.2006 / 7:59

לאחר שסוכם על הגברת האבטחה באיצטדיון, ייערך בו המשחק מול נצרת עילית. לפני כן טען גנאים: "עושים לנו משפט ראווה"

קבוצת בני סכנין תארח מחר (שישי) את הפועל נצרת עילית באיצטדיון דוחא. האישור לקיום המשחק הושג הודות לפגישה שנערכה הבוקר בין ראש-עיריית סכנין, מוחמד באשיר, לבין מפקד משטרת מרחב הגליל, תנ"צ דני חדד, אליה הגיע באשיר עם זר פרחים.

דובר משטרת מרחב הגליל, רפ"ק קובי דוד, תיאר: "בפגישה הזו ראש-העירייה העלה על נס את מערכת שיתוף-הפעולה בין העירייה והתושבים לבין משטרת המרחב, ואף הביע הערכה לתפקוד המשטרתי במשחק מול בית"ר ירושלים. הוא ביקש לקיים את המשחק בשישי, שמע את דרישות המשטרה, והסכים שהן לגיטימיות. סוכם על כך שסכנין תבצע פעילויות גידור ותציב מחסומים לקראת המשחק. מפקד המרחב, שהיה היחיד שהתעקש בזמנו על קיום המשחק מול בית"ר בדוחא, רואה חשיבות בקיום המשחק מחר בסכנין, בהתאם לאותן דרישות בטיחותיות שהוצבו".

האוהדים לא מוותרים על רעיון שריפת הדגל (עלי גאלי, הארץ)

אוהדי בני סכנין דרוכים ומצויידים היטב למשחק מחר (שישי) נגד נצרת עלית. את הדגל הדני הענק שהם התכוונו לשרוף במשחק, החליפו שלושה דגלים קטנים יותר ונוחים יותר להסתרה. אבל בנוסף לדגלים, מתארגנים אוהדי סכנין על חזיזים ואבוקות. הבעיה מבחינתם אתמול היתה שהמשטרה לא אישרה את איצטדיון דוחא.

כך או כך, סכנין התעוררה אתמול ללבו של ויכוח סוער סביב כוונת האוהדים המקומיים לשרוף את דגל דנמרק, כפי שפורסם ב"ספורט הארץ". את ראשי האוהדים הוויכוחים האלה לא ממש מרגשים, וגם העובדה שהמגרש לא אושר אתמול, יש הטוענים בגלל פרסום פרשת הדגל הדני, לא מרתיעה אותם מלהמשיך במעשיהם. הם בשלהם.

יוסף עזזמי, האוהד שסיפר שלשום ל"ספורט הארץ" על הכוונה לשרוף את הדגל השני, אמר אתמול: "אני לוקח את כל האחריות על עצמי. חשוב לי להבהיר, שאני לא מתכוון לפגוע באחינו הנוצרים, זה נטו נגד הדנים על מעשיהם הברבריים, שפוגעים ברגשות המוסלמים. קיבלתי היום המון טלפונים, חלק עודדו אותי על המעשה. אחרים, בעיקר מההנהלה והעירייה, הגדירו את המעשה שלי כברברי. סגן ראש העיר אמר לי שבגללי האיצטדיון לא אושר.

"אבל אני דבק בעמדתי. אני יודע שיהיו נסיונות מצד ההנהלה והעירייה למנוע מאיתנו להכניס את הדגל, ולכן נחליף את הדגל הדני הענק שהתכוונו לשרוף בשלושה דגלים בגודל של שלושה מטר כל אחד, כדי שנצליח להכניס אותם. זה יהיה מראה מרהיב. תחת התאורה של האבוקות, יישרפו הדגלים, עם צעקות, שמשבחות את הנביא מוחמד".

גם בעיריית סכנין לא הפסיקו להתעסק בפרשת הדגל. שם ניסו לדבר על ליבם של ראשי האוהדים כדי שלא יוציאו לפועל את כוונתם לשרוף את הדגל. סגן ראש העיר, פדיל זבידאת: "זה לא הגיוני לשרוף את דגל דנמרק במשחק כדורגל. לכל אדם הזכות להפגין ולמחות על המעשה של הצייר הדני. אנחנו נותנים סיבה למשטרה לא לאשר את האיצטדיון. חוץ מזה, שהאוהדים שלנו הם אוכלוסיה מעורבת, מוסלמים ונוצרים, ואנחנו לא רוצים לפגוע ברגשות צד אחד על חשבון השני. זה אקט מסוכן, כי האוהדים שלנו עלולים להיגרר לתחומים אחרים בעתיד ובמקום כדורגל, נראה מחאה בכל התחומים, דתי, פוליטי וחברתי".

אחד מאלה ששריפת הדגל עלולה לגרום לו לקרע רציני הוא חבר ההנהלה והעדה הנוצרית, נור גנטוס, שאומר: "גם אני מוחה נגד הצייר הברברי הזה ואפשר למחות בכל מיני שיטות. אם זה בסיסמאות, בהפגנות ואפילו אני מוכן להיכנס למסגד ולמחות נגד המעשה, יחד עם אחינו המוסלמים".

כאמור, חברי הנהלה ועירייה קישרו את נושא שריפת הדגל עם הפסילה של האיצטדיון ע"י המשטרה. קובי דוד, דובר מרחב הגליל: "המגרש אף פעם לא אושר וכל האישורים במשחקים קודמים היו זמניים, בתנאי שכל הליקויים יתוקנו. מזה חודש שום דבר לא תוקן וקשה למשטרה לקחת אחריות על זה".

מאזן גנאים: "אותו שוטר שאישר בעבר את האיצטדיון, לא מאשר אותו היום וזה מאוד תמוה. לא מקובל שהמשטרה תעשה לסכנין משפט ראווה". מנהל האיצטדיון, חאמיד גנאים: "לטובת המשטרה, העיר והאיזור, יהודים וערבים, עדיף שהמשטרה תאשר את האיצטדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully