וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי היום בטורינו

15.2.2006 / 23:48

זהב היסטורי לדורפמייסטר בסקי אלפיני. אוסטרליה ממשיכה במסורת הפריסטייל, התרסקויות בלוג' וגם טורניר ההוקי קרח

בניגוד לימים הראשונים באולימפיאדת החורף בטורינו, היום (רביעי) נאלצו גולשות הסקי האלפיני להתמודד עם תנאים סוערים וקשים. הייתה זו תחרות הסקי האלפיני הראשונה לנשים בטורינו, ובמדליית הזהב בדאוונהיל זכתה מיכאלה דורפמייסטר האוסטרית.

זו מדליית הזהב האולימפית הראשונה בקריירה של האוסטרית, שעומדת לפרוש בקרוב מספורט מקצועני. בנוסף, זה גם היה הזהב הראשון של נשות אוסטריה, מעצמת סקי אלפיני, מאז אולימפיאדת 1980. הגולשת ירדה את המסלול ב-1:56:49 דק'. "זה חלום שהתגשם", אמרה דורפמייסטר בסיום, "עכשיו אני יכולה לפרוש בשקט ולהתחיל בחיים החדשים שלי".

מדליית הכסף הלכה למרטינה שילד השוויצרית (0.37 שניות לאט יותר מדורפמייסטר), ומדליית הארד לאניה פירסון השבדית (0.64 שניות יותר).

אות הגבורה היומי מגיע ללינדזי קילדוו האמריקאית, שהתרסקה לפני יומיים באימון ופונתה לבית חולים עם חשש לשבר בגב. היום היא חזרה למורד, וסיימה את התחרות במקום השמיני.

אוסטרליה ממשיכה במסורת הפריסטייל

באולימפיאדת סולט לייק סיטי 2002, אוסטרליה זכתה בשתי מדליות הזהב האולימפיות הראשונות בתולדותיה, בקפיצות פריסטייל ובריצה על הקרח. הערב, היה זה דייל בג-סמית', שהוסיף זהב שלישי בהיסטוריה של ארץ הקנגורו ועשה את זה בקלאסה בתחרות גלישת הפריסטייל במהמורות. בתחרות הזאת, המנצח נקבע לפי הזמן המהיר ביותר בו ירד במורד בשיקלול התרגילים שביצע בשתי רמפות, שחיכו לו בין המהמורות. מדובר באחד מענפי הספורט האולימפיים הוירטואוזיים ביותר.

דייל בג סמית' שלט בענף הזה בחודשים האחרונים ואף אחד לא הופתע מהניצחון שלו. רונקאינן הפיני סיים במקום השלישי ואילו טובי דאוסון האמריקאי זכה במדלית הארד.

עם כל הכבוד לשלישיה שאיישה את הפודיום, הספורטאי המסקרן ביותר מבין משתתי הפריסטייל היה ג'רמי בלום האמריקאי, שסיים במקום השישי. מדובר בבן למשפחה של אנשי סקי מקולורדו, שגולש מאז שהוא זוכר את עצמו, אבל חושק למעשה בענף ספורט אחר - הפוטבול. מאז ומתמיד, בלום נחשב לכישרון גדול בשני הענפים והצליח לשלב בינהם. בחורף האחרון, כשהיה בשנתו השלישית במכללת קולורדו עם סיכויים מצויינים להיבחר בדראפט לליגת ה-NFL, החליטו לנפות אותו מקבוצת המכללה מאחר וזכה לחוזה מקצועני מתוקף היותו גולש סקי מחונן וחבר בנבחרת ארה"ב. בסופו של דבר, בלום לא זכה במדליה האולימפית ונראה שעכשיו היא יחזור לנסות את מזלו בספורט האגרסיבי יותר.

יום של התרסקויות בלוג'

אחרי שתארי היחידים בלוג' (מזחלת יחיד) הלכו לאיטליה וגרמניה, הגיע היום תורם של האוסטרים, שאולי הושפעו ממדלית הזהב הראשונה של דורפמייסטר בסקי האלפיני וניצחו בתחרות לזוגות. האחים אנדראס ווולפגאנג לינגר הקדימו ב-31 מאיות את הצמד הגרמני, אנדרה פלורשוץ וטורסטן ווסטליש. צמד איטלקי סיים במקום השלישי.

שלושה צמדים, מארה"ב, אוקראינה ורוסיה לא הצליחו לסיים את מסלול הלוזג' המסוכן והתרסקו בדרך. לא נרשמו פגיעות רציניות, אבל אין ספק שזה נראה מאוד לא נעים.

טורניר ההוקי קרח לגברים יצא לדרך

טורניר ההוקי קרח לגברים, אחד האירועים המסקרנים בטורינו, יצא היום לדרך. צ'כיה, אחת הפייבוריטיות למדלית הזהב, פגשה את גרמניה וזה התחיל רע מאוד. דומיניק האסק, השוער האגדי של אוטווה סנאטורס, נפצע כבר בשליש הראשון ונשלח לבדיקת MRI, כשהוא בספק להמשך המשחקים. אם זה לא מספיק, גרמניה עלתה ליתרון 0:1. לצ'כים לקח קצת זמן להתעורר, אבל הם החזירו ברביעיה בדרך לניצחון 1:4.

המארחת איטליה, שרחוקה מלהיות אחת ממעצמות ההוקי קרח באירופה, הובסה 7:2 על ידי האלופה האולימפית קנדה, אבל החגיגות של שני הכובשים בכחול אמרו הכל. עבור האיטלקים, שני שערים מול מעצמה כמו קנדה שווים לניצחון גדול.

גם הסקנדינביות פתחו את הטורניר בקלילות מול נבחרות בינוניות. שבדיה הביסה את קזחסטן 2:7 ואילו פינלנד ניצחה את שוויץ 0:5.

המשחק המסקרן של היום הראשון הפגיש בין רוסיה לסלובקיה, שהתעלתה על עצמה בשליש האחרון (אחרי תיקו 3:3 בסיום השליש השני) וניצחה 3:5 מצמד של מריאן גאבוריק.

במשחק האחרון של הערב איכזבה נבחרת ארה"ב כשסיימה בתיקו 3:3 מול לטביה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully