וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך אמריקאי חדש

14.2.2006 / 21:27

טוד ליגטי בן ה-21 הפתיע את כולם וזכה בתחרות הסקי האלפיני המשולבת. מישהו זוכר שבודי מילר נפסל? אירועי היום בטורינו

אם הסיפור של אתמול (שני) היה מדלית הכסף של הצמד ז'אנג וז'אנג בהחלקה האומנותית, הכותרת של היום שייכת ללא ספק לגולש הסקי האלפיני טוד ליגטי, אמריקאי בן 21, שהגיע לטורינו בתור עוד חבר בסגל האמריקאי, שמתפאר בשני ה"תותחים" בודי מילר ודארון ראלבס.

תזכורת, תחרות הסקי האלפיני המשולב כוללת שלושה קטעים (דאוונהיל ושני קטעי סלאלום) כאשר המנצח הוא בעל הזמן הטוב ביותר בשיקלול כל הקטעים. תחילת היום הייתה אך ורק של בודי מילר. האמריקאי שגולש כמו משוגע, אבל עושה את זה מושלם, קבע את הזמן הטוב ביותר בקטע הראשון, כשהוא משאיר את חבורת הפייבוריטים האוסטרים בראשות בנג'מין רייך מאחור. בקטע השני, מילר קבע שוב את הזמן הטוב ביותר, רק שההילוכים החוזרים של מצלמות הטלוויזיה קבעו שהאמריקאי פיספס את אחד השערים והשופטים הודיעו מייד על פסילתו. מילר המאוכזב עזב את האתר והאמריקאים איבדו תקווה, הפסימיים שבינהם. אף אחד לא ציפה שטוד ליגטי, שזכה עד היום במדלית ארד בודדת בתחרויות הבוגרים, יציל את הכבוד האמריקאי.

ליגטי עצמו, גלש מצויין בקטע השני וסיים אותו עם הזמן השלישי בטיבו בשיקלול שני הקטעים, אחרי בנג'מין רייך ואיביצה קוסטליץ' הקרואטי. בקטע האחרון, חלק גדול מהגולישם ניסו ללכת על כל הקופה, מה שאומר פניות חדות עם סיכון גבוה לפספס את השערים, מה שקרה ללא מעט מהם. גם ליגטי חסר הנסיון החליט לקחת את הסיכון ועשה את זה פשוט בצורה מושלמת. הוא שרף את המסלול וקיצץ 1:32 שנ' מהאוסטרי ריינר שונפלדר. קוסטליץ' הקרואטי, שגלש אחריו, לא עמד בסטנדרטים הגבוהים של האמריקאי, אבל שמח בחלקו על מדליה אולימפית. האחרון לגלוש היה בנג'מין רייך, שידע שהוא חייבת לקחת סיכונים כדי לזכות בזהב, אלא שהאוסטרי לא עמד בזה, פיספס את אחד השערים הראשונים ופרש. נבחרת הסקי האמריקאית פתחה בחגיגות הסנסציוניות ואין ספק שהלילה הוכתר מלך חדש בספורט האמריקאי. קוסטליץ' סיים בסופו של דבר במקום השני ושונפלדר זכה במדלית הארד.

זהב נוסף לגרמניה בביאתלון

גרמניה הוסיפה היום מדלית זהב נוספת למאזנה והשניה שלה בשני מירוצי הביאתלון לגברים, שהתקיימו עד עכשיו. הזוכה המאושר הפעם, במירוץ הספרינט ל-10 קילומטרים, היה סוון פישר, שדייק ב-10 היריות שלו וגמר את המרחק ב-26:11.6 דק'. פישר בן ה-35 מתחרה כבר 14 שנים בסבב העולמי בביאתלון ועד היום הוא רשם לא מעט ניצחונות. למרות זאת, אין ספק שמדובר בתואר המשמעותי ביותר שלו, שלווה במדלית הזהב האולימפית הראשונה שלו. לפני 4 שנים באולימפיאדת סולט לייק סיטי, הוא זכה בשתי מדליות כסף, בספרינט ובמירוץ השליחים.

אולה איינאר ביורנדאלן הנורבגי איבד תואר אולימפי נוסף, כשהפעם הוא היה גם רחוק מהפודיום (זכה במדלית כסף שלשום במירוץ ל-20 קילומטר). ביורנדאלן החטיא 3 יריות בסך הכל וסיים במקום ה-12 בלבד. יריבו הצרפתי, רפאל פוארה, לא שיכנע וסיים במקום התשיעי. הנורבגיםן יכלו להתנחם במדליות כסף וארד. הלבארד האנאבולד, שזכה שלשום במדלית הארד ב-20 קילומטר, סיים הפעם במקום השני והקדים את בן ארצו פרודה אנדרסן, האלוף האולימפי מנגאנו 98'.

לתוצאות במירוץ הספרינט יש חשיבות רבה גם להמשך תחרויות הביאתלון. במירוץ המרדף ל-12.5 קילומטר שיתקיים בשבת, יצא כל גולש לפי הזמן שקבע במירוץ הספרינט. כלומר, סוון פישר שהקדים את השני האנאבולד ב-8.2 שניות, יצא למירוץ הבא 8.2 שניות לפניו וכך הלאה. במקרה של ביורנדאלן, הוא יתחיל את המירוץ הבא 1:13 דק' אחרי סוון פישר.

זהב רביעי לרוסיה, הפעם בהחלקה מהירה

רוסיה חגגה הערב את מדלית הזהב הרביעית שלה במשחקים והראשונים במסלולי ההחלקה המהירה. סבטלנה ז'ורובה בת ה-34, התחרתה כבר בשלוש אולימפיאדות, אבל מעולם לא זכתה במדליה. השנה, דווקא אחרי חופשת לידה ואחרי משבר גיל 30, הגיעה הרוסיה לשיא הקריירה שלה. זה התחיל בתחילת החורף, כשזכתה באליפות העולם בספרינט והמשיך הערב, עם מדלית זהב אולימפית ב-500 מטר.

ז'ורובה ניצחה במקצה הגמר את וואנג מנלי הסינית, כאשר סינית נוספת, הוי רן, סיימה במקום השלישי. ז'ורובה, שעצרה את השעון בזמן של 38:23 שנ', הפכה לאלופה האולימפית המבוגרת ביותר בענף הזה.

אוטו דהרה לזהב במזחלת

גרמניה ידועה כמעצמה בתחום המזחלות והלוג' (מזחלת יחיד) והערב היא זכתה במדלית הזהב הראשונה שלה בטורינו, בתחרות הנשים. סילקה אוטו הוותיקה בת ה-36, שהשתתפה לראשונה במשחקי אלברטוויל 1992 וגם הספיקה לייצג את מזרח גרמניה בתחילת הקריירה שלה, שמרה על תארה האולימפי מסולט לייק סיטי, אחרי שקבעה זמן משוקלל של 3:07:979 דק' בארבע הגלישות. עבור גרמניה, זו הייתה מדלית הזהב האולימפית השישית ברציפות בתחרות הנשים ליחידות.

אוטו הקדימה את בנות ארצה סילקה קראושר וטטיאנה הופנר, כאשר קורטני זאבלוקי, התקווה האמריקאית למדליה, סיימה במקום הרביעי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מהפכים שבדים בקרוס קאנטרי הקבוצתי

דרמה גדולה בתחרות הקרוס קאנטרי הקבוצתי באולימפיאדה בטורינו, כאשר הנשים השבדיות, לינה אנדרסון ואנה דאלברג, והגברים השבדים, ביורן לינד וטובי פרדריקסון, הצליחו לבצע מהפכים במטרים האחרונים של התחרות ולזכות במדליות זהב ראשונות לשבדיה בטורינו.

זו הפעם הראשונה שהקרוס קאנטרי הקבוצתי הופך לחלק מהאולימפיאדה. הנשים גולשות שש פעמים לסירוגין 1145 מטר כל אחת, והגברים עושים 1.3 ק"מ שש פעמים כל אחד.

לינה אנדרסון, שנחשבת לכוח העולה בקרוס קאנטרי, השכילה לנצל היתרון שלה כגולשת מצוינת בסגנון הקלאסי. היא הייתה מאחורי הקנדיות והפיניות ונראתה בדרכה למדליית ארד מכובדת, אך הצליחה לסגור את הפער ולסיים ב-16:36.9 דקות. הקנדיות חצו את קו הגמר ב-16:37.5 דקות, והפיניות הסתפקו ב-16:39.2 דקות. זו מדליה ראשונה לנשים השבדיות בקרוס קאנטרי מאז אולימפיאדת גרנובל 1968.

הגברים השבדים פתחו חזק, אבל נחלשו בהמשך. למזלם, ביורן לינד, 25, נחשב לאחד הספרינטרים הטובים בעולם ואחד המסיימים המהירים שיש, והתעופף במטרים האחרונים בדרך לניצחון דרמטי משלו, ולמדליה אולימפית ראשונה על שמו. למרות ששבדיה נחשבת למעצמת קרוס קאנטרי, זו הייתה מדליית זהב הראשונה לגברים בתחום זה מאז קאלגרי 1988.

טבלת המדליות (בתום יום 4)



1. ארה"ב 5 2 0

2. רוסיה 4 3 2

3. גרמניה 4 1 2

4. נורבגיה 1 5 5

5. סין 0 2 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully