וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של פציעות בטורינו

13.2.2006 / 23:47

שלוש גולשות הובהלו לבית החולים בעקבות נפילות באימון, אבל הפציעה של היום שייכת לז'אנג הסינית, שלא ויתרה בדרך למדליה בהחלקה אומנותית

שלוש קורבנות ראשונות באלימפיאדת החורף בטורינו. האלופה האולימפית בדאונהיל, קרול מונטילה קרלס, נפצעה באורח קשה ונלקחה לבית החולים. המדליסטית האמריקאית לינדזי קילדואו איבדה שליטה בעת סללום, עפה באויר וקיים חשש לשבר בגבה. היא תישאר הלילה בבית החולים. גולשת נוספת, הקנדית אליסון פורסיית, התרסקה גם היא ונלקחה לבית החולים.

המסלול בו התרסקו השלוש שופץ במיוחד לתחרות, לאחר שהגולשים בו בשנה שעברה בגביע העולם התלוננו שהוא אינו מאתגר מספיק.

אן אברנאתי, הידועה יותר כ"סבתא לוג'", הגולשת הותיקה בת ה-52, לא תשתתף באולימפיאדה השישית שלה אחרי ששברה את המרפק. אברנאתי, מאיי הבתולה, נפלה באימון יום ראשון ואף ריסקה את המגלש הימני בעת הנפילה.

ארה"ב בסנובורד, רוסיה בביאתלון

ארה"ב העלתה את מאזנה לשלוש מדליות זהב באולימפיאדת החורף בטורינו, אחרי שהאנה טטר השלימה דאבל אמריקאי בסנובורד וניצחה בתחרות הביצועים לנשים. כמו האלוף האמריקאי הטרי, שון ווייט, גם הגולשת האנה טטר הייתה גדולה על שאר הגולשות אחר הצהריים וניצחה בקלות אחרי שזכתה ל-46.4 נק' מהשופטים. בדיוק כמו שון ווייט, גם טטר היא בת 19 בלבד ובמקרה שלה, מדובר בהישג המשמעותי הראשון שלה בקריירה. טטר הקדימה את בת ארצה גרטשן בליילר ואת קיירסטי בואס הנורבגית. האלופה האולימפית מארה"ב, קלי קלארק, איכזבה וסיימה במקום הרביעי בלבד.

רוסיה העלתה את מאזן מדליות הזהב שלה ל-2, אחרי זכייתה של סבטלנה אישמורטובה במירוץ הביאתלון ל-15 קילומטרים לנשים. במירוץ מהסוג הזה, נוספת דקה בעבור כל מטרת ירי מתוך 20 שהוחמצה. קטי וילהלם הגרמניה, אחת הביאתלטיות הבכירות בעולם, הציגה את הביאתלון המושלם והובילה בהפרש גדול אחרי 2 סדרות ירי (10 כדורים). בסדרה השלישית היא החטיאה שלוש פעמים ואיבדה סיכוי למדליה.

מי שהפכה להיות הפייבוריטית לניצחון הייתה ליב גרטה פוארה הנורבגית, שלפני ארבע שנים זכתה במדליה במקביל לבעלה הצרפתי רפאל פוארה. הנורבגית הובילה עד לסדרת הירי הרביעית ואז החטיאה שלוש פעמים. מי שניצלה את כל זה הייתה סבטלנה אישמורטובה הרוסיה, שלא נחשבה לאחת הפייבוריטיות למדלית הזהב. אישמורטובה סיימה בזמן של 49:24.1 דק' והקדימה רוסיה אחרת, אולגה פילבה. מרטינה גלאגוו הגרמניה סיימה במקום השלישי.

אגב, זה היה הניצחון השני בלבד של אישומרטובה אי פעם בתחרות ביאתלון גדולה, בקריירה בת יותר מ-10 שנים. היא סיימה יותר מ-20 פעמים במקום השני בתחרויות סבב הגביע העולמי השונות, אבל קטפה את מדלית הזהב לראשונה בקריירה רק בתחרות הגביע העולמי בסלובקיה מוקדם יותר השנה.

ג'ואי צ'יק זכה במדלית הזהב בהחלקה מהירה ל-500 מטרים. האמריקני סיים עם זמן משוקלל של 1:09.76 דקות, והעניק למדינתו את המדליה השניה בענף זה, והרביעית בסך הכל במשחקים.

הרוסים לקחו את הזהב בהחלקה אומנותית, הסינים גנבו את ההצגה

מדלית הזהב הראשונה בהחלקה אומנותית חולקה הערב, כאשר הזוכים באופן לא מפתיע, היו צמד הרוסים טוטמיאנינה ומארינין, בהופעה האחרונה שלהם לפני הפרישה למקצוענות. בשלב התרגיל החופשי, השניים נתנו ביצוע כמעט מושלם ולא הותירו סיכוי לשאר הזוגות.

עם זאת, מי שגנב את ההצגה היה הצמד הסיני ז'אנג וז'אנג, שהתגבר על נפילה קשה של החצי הנשי של הצמד כבר בתחילת התרגיל ואחרי מנוחה קלה, המשיך ברפרטואר מרשים ביותר של אלמנטים, שלמרות הכל, סידרו לו את מדלית הכסף. צמד סיני נוסף, שן וז'או, זכו במדלית הארד.

דירוג המדליות

ארה"ב - 4 זהב, 2 כסף, 0 ארד. סה"כ: 6 מדליות
רוסיה - 3 זהב, 3 כסף, 1 ארד - סה"כ 7
גרמניה - 2 זהב, 0 כסף, 1 ארד - סה"כ 3
נורבגיה - 1 זהב, 3 כסף, 4 ארד - סה"כ 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully