וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מודאג בדרך לפראג?

14.2.2006 / 7:30

קלימאמיו בולוניה, ריאל מדריד ואולקר הן יריבות מכבי ת"א בטופ 16. האם לפיני גרשון יש סיבות לכאב ראש? התשובות בפנים

הגרלת הטופ 16, שלב הבתים השני ביורוליג, הציבה את מכבי ת"א בראשות בית ה' יחד עם קלימאמיו בולוניה האיטלקייה, ריאל מדריד מספרד ואולקר הטורקית. כל קבוצה בשלב הבתים תפגוש את שלוש האחרות בבית ובחוץ. השתיים שיסיימו ראשונות בכל בית יעפילו לרבע הגמר שיהיה בשיטת הצלבה.

סדר המשחקים:

23 בפברואר: ריאל מדריד-מכבי ת"א
2 במארס: מכבי ת"א-אולקר
9 במארס: בולוניה-מכבי ת"א
16 במארס: מכבי ת"א-ריאל מדריד
23 במארס: מכבי ת"א-בולוניה
30 במארס: אולקר-מכבי ת"א

סדר הבתים:

בית ד': מלאגה, ז'לגיריס, ברצלונה, אולימפיאקוס.
בית ה': מכבי ת"א, בולוניה, ריאל מדריד, אולקר.
בית ו': טאו ויטוריה, צסק"א, ריטאס וילנה, באמברג.
בית ז': פנאתינייקוס, אפס פילזן, בנטון טרוויזו, ציבונה זאגרב.

פיני גרשון אמר אחרי ההגרלה לאתר היורוליג: "קיבלנו בית מאוד מאוזן, אני לא מאמין שאף קבוצה תוכל לסיים בלי הפסדים. זה בית לא קל, וגם בבית ד', שהראשונות בו יצטלבו נגד הבית שלנו, אין קבוצות קלות. ארבעה או חמישה ניצחונות יספיקו כדי להעפיל לרבע הגמר, ובשלב הזה כבר אין משחקים קלים. זו עדיין דרך ארוכה וקשה עד לפיינל פור. אולקר היא קבוצה הרבה יותר טובה מהתוצאות שהשיגה עד עתה, הם סבלו מפציעות ואני מאמין שהם ישתפרו ככל שיעבור הזמן. אותו דבר גם לגבי ברצלונה מהבית המקביל. לריאל מדריד ולבולוניה יש מאמנים מצוינים, ומאמנים גדולים עושים קבוצות גדולות. כל עוד מכבי ראשון לא בהגרלה אני מרוצה", התלוצץ המאמן.

אם מכבי תל אביב תעלה לרבע הגמר, היא תשחק ברבע הגמר (הטוב מ-3) מול קבוצה מבית ד'. על פניו זו נראית ההגרלה הקלה ביותר שהצהובים יכלו לבקש. גם בית ז' (עם פנאתינייקוס, פילזן ובנטון) וגם בית ו' (טאו ויטוריה, צסק"א וריטאס וילנה) נחשבים לקשים הרבה יותר, ומכבי לא תיאלץ להתמודד מול יריבות מהבתים הללו ברבע הגמר. מצד שני, נפילה למקום השני בבית עלולה להפגיש את מכבי ברבע הגמר מול מלאגה, הקבוצה עם המאזן הטוב ביורוליג בבית המוקדם (2:12, כמו פנאתינייקוס).

שמעון מזרחי הוסיף כי "זה לא בית קל. הקבוצות הן חזקות, ואנחנו מתחילים ומסיימים במשחקי חוץ. אבל אנחנו נשחק בשביל לנצח, וננסה לזכות בגביע בפעם השלישית ברציפות בפיינל פור בפראג".

קלימאמיו בולוניה: מחפשים נקמה

קלימאמיו בולוניה סיימה במקום השני בבית א' במאזן 4:10. אחרי 20 מחזורים בליגה האיטלקית, הקבוצה מבולוניה מוליכה אותה יחד עם סיינה ובנטון טרוויזו של דייויד בלאט. המפגש הקודם בין יסמין רפשה, מאמן קלימאמיו, לפיני גרשון הסתיים בתבוסה הגדולה ביותר בגמר פיינל פור בתל אביב 2004 (74:118) ואין ספק שהקרואטי לא שוכח את ההשפלה הגדולה עד היום. הוא כל כך מחכה לנקום באלופת אירופה באולם הביתי שלו, ה"פלאדוצה" ויחד איתו סגל לא רע בכלל, שונה לחלוטין מזה שהגיע לטופ 16. כוכבי הקבוצה ההיא, מילוש וויאניץ' וג'יאנלוקה באזילה, עברו לברצלונה, יחד עם הג'נרל מנג'ר, זוראן סאביץ'.

אחד שכן נשאר הוא ארזם לורבק (2.10, 22), אולי הפוטנציאל הגדול ביותר של הכדורסל הסלובני כיום, שכבר היה אמור למצוא את עצמו בליגה הטובה בעולם, רק שבינתיים הוא לא מצליח לשמור על יציבות. העונה הוא רשם ממוצעים של 9 נק' ו-4.3 ריבאונדים ביורוליג. עוד סלובני מוכר בקבוצה הוא סאני בצ'ירוביץ' (1.95, 25), שחזר לבולוניה אחרי ששיחק ביריבה העירונית, וירטוס, נפצע בצורה קשה (וגרם להורדתה לליגה השניה עקב התעקשות לקבל את חובותיה אליו) ועשה עונת קאמבק בוארזה (בשורותיה התמודד ביול"ב קאפ מול הפועל ירושלים). לבצ'ירוביץ' היה כוכב נבחרת סלובניה שגברה על ישראל בגמר אליפות העתודה ב-2000.

הקלע המוביל של הקבוצה הוא אחד הצעירים המבטיחים באיטליה, מרקו בלינלי (1.96, 20), שזו כבר השנה השלישית שלו בקבוצה, וצובר 14 נקודות במשחק.

הזרים המובילים בבולוניה הם הרכז קיון גאריס (1.89, 32), שחקן נבחרת ארה"ב לשעבר (1998) שהיה אחד המצטיינים בליגה האיטלקית בעונה שעברה, כששיחק ברג'יו אמיליה. האמריקאי השני הוא נייט גרין (1.95, 28), שרשם גיחה בבני הרצליה ב-2001 והספיק לעבור מאז בכמה ליגות נידחות, לפני שחזר לאיטליה והיה השחקן הבולט באבלינו. זו השנה הראשונה שלו בקלימאמיו בולוניה ובינתיים הולך לו לא רע (8.4 נק' ביורוליג). השלישי הוא טראוויס ווטסון (2.03, 25), שהיה בשנתיים האחרונות אחד הפורוורדים הבולטים בליגה היוונית (במדי פאניוניוס). באיזור הצבע, אפשר למצוא את הענק הקרואטי דאליבור בגאריץ' (2.17, 9 נק' ו-5 ריב'), שחקנה לשעבר של שיקאגו בולס. מי שיעזור לו הוא תומאס רס (2.08), שמוכר לנו מהשנתיים האחרונות בסקבוליני פזארו. נסטוראס קומאטוס, שחקן מכבי ת"א בעונה שעברה, לא התאקלם ושוחרר.

מבחינת חומר השחקנים, מכבי ת"א עולה על בולוניה כמעט בכל פרמטר ובמיוחד באיזור הצבע, אם לא תיבהל מבגאריץ'. יסמין רפשה רוצה לנקום, אבל אין לו יותר מדי כלים לעשות את זה. בולוניה יכולה ללמוד מארמאני מילאנו איך לעצבן את מכבי עם זריקות מבחוץ, אבל פיני גרשון כבר אמר בעבר שדברים כאלה לא ינצחו משחקים בטופ 16. בעוד כמה שבועות נדע אם הוא צדק.

מאמן בולוניה יסמין רפשה אמר כי "מדובר ב-16 הקבוצות הטובות ביבשת, אז כל בית מכיל קבוצות גדולות. בשלב הזה לכל הקבוצות יש סיכוי להעפיל לשלב הבא. ידענו שאי אפשר לצפות לבית קל. אנחנו מאמינים בעצמנו ונחושים להשיג המטרה. לגבי לוח המשחקים, אנחנו נתחיל בבית ונסיים בבית. בעונה שעברה את שני המשחקים האלה שיחקנו בחוץ ולא עלינו. מצד שני, צפויים לנו שני משחקי חוץ רצופים באיסטנבול ובישראל. זו תהיה הפעם הראשונה שנפגוש את מכבי אחרי הגמר של 2004. אנחנו לא שוכחים שהם אלופים שנתיים רצוף, אבל זו גם העיר שבה השגנו את הגמר האירופי הראשון שלנו. במגרש הזה התנסו לראשונה מנצ'ינלי, בלינלי ולורבק, עכשיו הם יחזרו לשם הרבה יותר מנוסים".

ריאל מדריד: שם גדול, הווה פחות

ריאל מדריד היא שם גדול באירופה, אך למרות היסטוריה מפוארת וארון מלא תארים, את התואר האירופי האחרון שלה חגגה הקבוצה רק ב-1995, בקבוצה שאותה אימן ז'ליקו אוברדוביץ' ושבה כיכב ארווידאס סאבוניס. בעונת 2003/4 הגיעה ריאל לשפל חדש, כשנוצחה בגמר היול"ב קאפ על ידי הפועל ירושלים ולא הצליחה להעפיל לחצי גמר הפלייאוף בספרד.

בעונה שעברה הצליחה ריאל מדריד לשבור את רצף הכישלונות שלה, עם זכיה דרמטית באליפות ספרד בזכות סל ניצחון של אלברטו ההרוס. הסמל הותיק החליט הקיץ לתלות את הגופיה בשיא, בגיל 36, והעונה חזרה הקבוצה לאכזב. בליגה הספרדית היא ממוקמת תשיעית עם מאזן 10:10. את בית ג' של היורוליג, בו שיחקו מלאגה, פנתינייקוס וצסק"א, היא צלחה בקושי מהמקום הרביעי עם מאזן 7:7.

האיש הבולט ביותר בריאל, וזה שהביא אותה אל התואר הספרדי אחרי כל כך הרבה שנים הוא המאמן הסרבי בוזידאר מאליקוביץ'. מאליקוביץ', שבאמתחתו זכיות בגביע אירופה לאלופות עם יוגופלסטיקה ספליט (1989 ו-1990), לימוז' (1993) ופנתינייקוס (1996), עבר מסעות מוצלחים רבים ב-27 שנות קריירת האימון שלו, והגיע לריאל ממלאגה הספרדית.

על הפרקט, את הקבוצה מובילים הגארד האמריקאי לואיס בולוק (29, 186), שקולע 16.2 נקודות למשחק והאריך רק השבוע את חוזהו בקבוצה עד 2009. בולוק שיתף פעולה עם מייסיאו באסטון במכללת מישיגן, ויפגוש אותו בטופ 16. הסרבי איגור ראקוצ'ביץ' (27, 191) צולף 15.8, כולל לא פחות מ-47 אחוז מחוץ לקשת, ואת הקו האחורי משלימים הצרפתי הותיק מוסטפא סונקו (34, 192) והרכש החדש ג'וש פישר (25, 189), שהגיע מגיחון.

בקו הקדמי בולטים שחקן נבחרת ספרד פליפה רייס (25, 203) שקולע 10.6 נקודות וקוטף 9.2 ריבאונדים, וקלעי החוץ הבלגי אקסל הארבל (23, 205) שתורם 9.2 נקודות ו-4.9 ריבאונדים. הצרפתי המבטיח והאתלטי מיכאל גלאבלה (23, 201) קולע 9 נקודות למשחק באחוזים יפים מכל הטווחים. הקבוצה ציפתה לקבל תרומה גדולה יותר ממרקו תומאס (2.01, 20) הקרואטי, תמורתו שילמה בקיץ מיליון דולר, אבל הוא מסתפק ב-6.3 נקודות בלבד.

למרות השמות הנוצצים, בעיקר בעמדת המאמן, צריכה מכבי תל אביב להתגבר על האלופה הספרדית, שבשנים האחרונות לא הצליחה להגיע גבוה יותר ביורוליג משלב הטופ 16.

מאמן ריאל מדריד, בוזידאר מאליקוביץ', אמר אחרי ההגרלה: "אני לא אוהב לתת את דעתי על הבית, כי זה דבר שאי אפשר לשנות. עכשיו צריך להתרכז בכדורסל. אני יכול רק להגיד שזה בית לא קל. אנחנו מכירים את אולקר טוב, ויש עוד שתי קבוצות פיינל פור מעולות, בולוניה ומכבי. אנחנו חייבים לתת את כל מה שיש לנו כדי לעבור את המשוכות האלה. אני אופטימי, ואני חושב שנשתפר אחרי שלואיס בולוק יתאושש מהפציעה וכששחקן נוסף יצטרף. כשזה יקרה אני חושב שנוכל לנצח כל קבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אולקר: מובילת הליגה בטורקיה

אולקר סיימה במקום החמישי בבית ג', אחרי ניצחון דרמטי על סיינה במשחק על העלייה לטופ 16. כיום היא מובילה את הליגה הטורקית במאזן 2:16, אחרי שניצחה את אפס פילזן במשחק העונה. המאמן הוותיק אירגין עתמאן בנה השנה קבוצה חדשה לגמרי כדי לנסות ולהגיע לפחות לרבע הגמר, שם נוצחה הקבוצה בעונה שעברה על ידי צסק"א בשני משחקים.

השחקן המקומי הבולט בקבוצה הוא איברהים קוטלואי (1.98, 32, 12.5 נק' למשחק ביורוליג), שפתח את העונה שעברה בסיאטל סופרסוניקס והמשיך אותה באירופה עם פנאתינייקוס, איתה הגיע לפיינל פור. הפורוורד מרכוס הייסליפ (2.07, 26, 12.4 נק' ו-6.1 ריבאונדים) היה הבחירה ה-13 בדראפט של 2002 ב-NBA והעביר את שלוש העונות האחרונות במילווקי ואינדיאנה. אחרי עונה לא מוצלחת במיוחד בפייסרס, הוא ארז את הפקלאות ונחת באיסטנבול, התחנה הראשונה שלו ביבשת.

עוד טורקי שחזר לאיסטנבול הוא מירסאד טורצ'אן (2.06, 30, 11.8 נק' ו-9.8 ריב'), אחד הפאוור-פורוורדים הבכירים ביבשת, בעל עבר ב-NBA, שהעביר את השנתיים האחרונות במוסקבה, בצסק"א ובדינמו. שני הגארדים החדשים שהגיעו הם מוביל הכדור ורביצ'ה סטפנוב המקדוני (1.87, 33), שמוכר לנו מסיינה והקלעי ג'ף טרפאנייר האמריקאי (1.92, 26), ששיחק בעבר בקליבלנד ובדנבר והעביר את העונה האחרונה בנאפולי האיטלקית. באיזור הצבע יתמודדו מייסיאו באסטון וניקולה וויצ'יץ' מול הענק ההונגרי רוברט גוליאש (2.13, 32), שהגיע מהקבוצה במהלך העונה. מי שיעזור לו הוא דראגו פסאליץ' הקרואטי (2.08).

בשורה התחתונה מדובר בסגל לא צעיר ומנוסה מאוד ביורוליג, שמשחק תחת אחד המאמנים המוערכים באירופה. מיקומה הנמוך של אולקר בבית ג' נובע ככל הנראה מחוסר החיבור בין השחקנים בתחילת העונה. כעת, כשיש כימיה, מדובר באיום גדול עבור מכבי ת"א, במיוחד באולמה הביתי, שם נוצחה מכבי בשלב הטופ 16 לפני שנתיים, הפסד שכמעט עלה לה בהדחה מהיורוליג.

ארגין עתמאן, מאמן אולקר, אמר כי "אני יכול להגיד בפה מלא כי זו הגרלה טובה. לכל הקבוצות יש הזדמנות שווה להעפיל לשלב הבא, וזו גם המטרה שלנו. לכל הקבוצות סגל מאוזן. לפני ההגרלה הדבר היחידי שציפיתי זה לקבל את טאו ויטוריה ולא את מכבי, אבל בתור אחד שמגיע מהדרגה הרביעית לא יכולתי לבקש בית קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully