וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה זכתה בשתי המדליות הראשונות בטורינו

11.2.2006 / 21:22

מיכאל גרייס הגרמני ניצח במירוץ הביאתלון ל-20 קילומטרים. גאורג הייטיך ניצח בנורדי משולב. זהב לארה"ב בהחלקה מהירה

אחרי טקס הפתיחה המרשים של אולימפיאדת טורינו (אתמול), נפתחו הבוקר המשחקים בחגיגה גרמנית גדולה. הגמר הראשון של אטולימפיאדת החורף 2006 היה מירוץ הביאתלון ל-20 קילומטרים. אולה איינאר ביורנדאלן הנורבגי, שזכה בכל מירוצי הביאתלון במשחקי סולט לייק סיטי, החמיץ את ההזדמנות לשחזר את ההישג, כשסיים במקום השני בלבד. ביורנדאלן, שנחשב לאחד מגולשי הקרוס קאנטרי הטובים מבין משתתי הביאתלון, החטיא שתי מטרות, מה שהוסיף לו שתי דקות לזמן במירוץ. מי שהחטיא פעם אחת בלבד (ב-20 קליעות) היה מיכאל גרייס הגרמני, שגם ניצח. גרייס סיים בזמן של 54:23 דק' והקדים את ביורנדאלן ב-16 שניות. קרב מרתק היה על המקום השלישי, כשהלבארד האנבולד הנורבגי הקדים ב-0.8 שניות את סרגיי צ'פיקוב הרוסי. רפאל פוארה הצרפתי, האיש שמוביל את סבב הגביע העולמי, סיים במקום העשרים בלבד.

ביורנדאלן עדיין יוכל להשוות את שיא 4 מדליות הזהב שלו מ-2002, מכיוון שהשנה יהיו חמישה סוגים של מירוצים בביאתלון. עבור גרייס הגרמני בן ה-29, שזכה בשנה שעברה בסבב גביע העולם בביאתלון ל-20 קילומטרים, זו הייתה מדליה אולימפית ראשונה.

שעה אחרי טקס הפודיום של גרייס, הגיעה מדלית הזהב השניה של גרמניה, הפעם בסקי נורדי משולב. גם הפעם, היה זה גולש פחות פייבוריט, שגבר על מי שהיה אמור להיות הגיבור של התחרות, האנו מאנינן הפיני, שעדיין חולם על מדליה אולימפית. בסקי נורדי משולב, מדובר בשילוב בין קפיצות סקי ממקפצה וגלישת קרוס קאנטרי ל-15 קילומטרים, כאשר המנצח בקפיצות פותח את המירוץ מוקדם יותר. מאנינן דורג במקום השמיני בלבד בקפיצות ונאלץ לפתוח את המירוץ 1:38 דק' אחרי המנצח גאורג הייטיך הגרמני. הייטיך שמר על היתרון שלו לאורך כל 15 הקילומטרים וזכה במדלית הזהב השניה של גרמניה. הוא הקדים ב-9.8 שניות את פליקס גוטוואלד האוסטרי (שהתחיל 1:52 דקות אחריו). מגנוס מואן הנורבגי, סיים במקום השלישי ומאנינן, לא הצליח להתקדם בדירוג וסיים במקום התשיעי.

גם ארה"ב וקנדה עלו על טבלת המדליות

בארה"ב הברית קיוו לראות מדלית זהב כבר ביומם הראשון של המשחקים וקבילו. זה קרה בגמר ההחלקה המהירה (במסלולים ארוכים) ל-5,000 מטר. צ'אד הדריק, שמתכוון להשוות השנה את שיא של המחליק האגדי אריק היידן ולזכות ב-5 מדליות זהב באולימפיאדה אחת, יכול לסמן וי על המשימה הראשונה. המחליק האמריקאי, שלא וויתר על צעידה בטקס הפתיחה אתמול, סיים את המרחק בזמן של 6:14:68 דק' והקדים את סוון קרמר ההולנדי שזכה בכסף ואנריקו פבריס האיטלקי, שזכה בארד והלהיב את הקהל המקומי. עבור צ'אד הדריק, שעשה ב-2002 הסבה ברולר בליידס למחליקי קרח, זו הייתה המדליה האולימפית הראשונה.

מי שזכתה במדלית הזהב הרביעית והאחרונה שחולקה היום, הייתה ג'ניפר הייל הקנדית, גולשת סקי בסגנון חופשי במהמורות. הייל, אלופת סבב הגביע העולמי, שסיימה במקום הרביעי באולימפיאדת סולט לייק סיטי, הייתה ראשונה גם במוקדמות ושכנעה את השופטים בגמר. היא הקדימה את קארי טרה הנורבגית ואת סנדרה לורה הצרפתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully