וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים אלופת אפריקה

10.2.2006 / 20:58

באווירה סוערת ובקצב מהיר, הפרעונים זכו בגביע החמישי שלהם, בפנדלים, למרות שחוף השנהב הייתה עדיפה. הדמות הטראגית: דרוגבה

בימים האחרונים המצרים התגודדו באלפים, במשך שעות. מול מועדון אל אהלי, שנמצא קרוב לשכונת זמאלק, מול מועדון זמאלק, שנמצא בכלל בשכונת מונהדסין, וגם במרכז העיר ומול האיצטדיון. גם אחרי שכל הכרטיסים אזלו.

כולם רצו להיות שם כשזה קורה, כשמצרים מניפה את גביע אפריקה לאומות 2006. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והסתיים ב-0:0 אחרי 120 דקות, ו-2:4 בפדנלים אכזריים עבור הפילים הכתומים מחוף השנהב, שבפעם היחידה שזכו., ב-1992, עשו זאת מהנקודה הלבנה.

בכלל, חוף השנהב הייתה טובה יותר, מסוכנת יותר, ודידייה דרוגבה הפך לדמות הטראגית עם שתי החמצות מסמרות שיער ממילימטרים ועוד החטאה בדו קרב בעיטות העונשין. הקפטן המצרי אחמד חסן היה הראשון לבעוט בפנדלים, ואחרי שראה את הכדור ברשת ידע שכיפר על הפנדל ששלח לעמוד בדקה ה-95.

במצרים טוענים שהרייטינג כנראה הגיע לשיאים ששברו את מה שאירע במדינה במהלך מונדיאל 1990, בו השתתפה מצרים. זהו הגביע החמישי של מצרים, שנפרדת מגאנה וניגריה, שנותרו על ארבע זכיות כ"א. כמו כן, זו הפעם ה-11 שהמארחת היא זו שחוגגת בסיום.

90 הדקות הראשונות

מחצית ראשונה -

מצרים נראתה המומה לחלוטין, והתקשתה להגיע למצבים או לנהל משחק ראוי לשמו. רק בדקה ה-13 אלסאקה שלח בעיטה חופשית שטוחה מ-23 מטר ליד הקורה, אבל מעבר לכך לא ראינו דבר מהמארחים עד ההפסקה.

חוף השנהב הגיעה שוב ושוב לאיזור המסוכן. בדקה ה-34 קולו טורה בעט מקרוב החוצה ופיספס הזדמנות פז להעלות את נבחרתו ליתרון. ממש לפני השריקה קנגה אקאלה ירה מרחוק, אבל השוער המצרי קלט.


מחצית שנייה -

שתי הקבוצות פתחו את החצי השני בסערה. הפרעונים החליטו להעלות את רמת האגרסיביות, והמהירות של המשחק התגברה פלאים, אך למרות כמה חצאי הזדמנויות, אף אחד מהצדדים לא היה מדויק מספיק. בדקה ה-64 דרוגבה קיבל כדור ארוך מצוין, השתלט על הכדור כמו החלוץ הגדול שהוא, ובעט שטוח ליד העמוד. בדקה ה-77 דרוגבה קיבל מתנה מהשמיים בדמות כדור רוחב שהניח לו ארונה קונה על מגש של כסף, אבל חלוץ הפילים הצליח לבעוט מעל השער מפחות מחמישה מטרים. מדהים.

בדקה ה-74 עמאר זאקי המצרי הבקיע, אבל השופט הטוניסאי פסל את השער, בצדק, בגלל נבדל פסיבי שהפך לאקטיבי. המצרים בעטו מרחוק, והשחקן הראשון על הריבאונד היה מעבר לקו ההגנה הכתומה בזמן הבעיטה. בזמן הפציעות דרוגבה שוב הפליא בהחמצותיו, כששלח הגבהה מצוינת החוצה מהאוויר ברגל שמאל.

ההכרעה

הארכה -

בהתקפה הראשונה של ההארכה, דרוגבה מקבל כדור גובה, ומוריד אותו בצורה אופינית, אבל השוער מקדים את החלוץ ברגע האחרון וקולט.

בדקה ה-95 ההגנה של הפילים הודפת את הכדור אחורה, וברקאת מתקשה להשתלט על הריבאונד, וצולל מול שחקן ההגנה של חוף השנהב. השופט החליט שההליכה עם הסטופקס מחייבת שריקה לפנדל. הקפטן המצרי אחמד חסן בעט לקורה, השאיר את האצטדיון בתהדמה, ונפל אל הקרקע כלא מאמין. שתי דקות מאוחר יותר, המחליף קונה בועט בעוצמה כדור שנהדף בהתעופפות של השוער.


פנדלים -

אחמד חסן, מי שהחמיץ את הפנדל בהארכה, לקח אחריות ועלה לבעוט את הפנדל הראשון. אחרי שהבקיע הייתה תחושה שהגביע קרוב. דידייה דרוגבה החמיץ מיד אחריו, ואחרי שעבד אל אהלי מאלי הרג ציפורים, השוער אל הדארי הפך לגיבור כשעצר את הבעיטה הבאה. נגמר 2:4 למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully