וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בומבה בראש של מכבי

8.2.2006 / 11:16

ברצלונה היא כבר לא הקבוצה הפאתטית, שחטפה בראש במשחק הראשון מול מכבי ת"א. האחראי למהפך: חואן "לה בומבה" נבארו

לפני כחודשיים, קצת לפני שעלה על המטוס לקטאלוניה, אמר פיני גרשון כי לברצלונה חומר השחקנים הטוב באירופה. קצת אחר כך, טיילה מכבי תל אביב מול הקבוצה של דושקו איוואנוביץ', שנבנתה כדי לקחת גביע והתרסקה בסיבוב הראשון. באותם ימים, בארסה הייתה הבדיחה של אירופה, ביחד עם ארמאני מילאנו ולוטומטיקה רומא מהיול"ב קאפ.

חודשיים לאחר מכן, הכל התהפך. ברצלונה התאוששה בצורה מופלאה, והיא עוד יכולה לתפוס את המקום השלישי על חשבונה של מכבי ת"א; ארמאני מילאנו הביסה את מכבי לפני שבועיים, והיא עשויה לסיים חמישית; ולוטומטיקה רומא של בודירוגה כבר עלתה לרבע גמר היול"ב קאפ. במקרה של ברצלונה, האיש שאחראי למהפך לא שיחק מול מכבי, ומאז שחזר הקבוצה לא עוצרת. קוראים לו חואן קרלוס נבארו, אבל כולם מכירים את ה-MVP של היורוליג בחודש ינואר בכינוי "לה בומבה".

"אני נמצא בתקופה הטובה בקריירה"

שבוע לפני המפגש הראשון בין ברצלונה למכבי ת"א בפלאו בלאוגרנה, נבארו נפצע ברגל והושבת לשלושה שבועות. בלעדיו, ברצלונה הפסידה למכבי 88:78 וסיימה את הסיבוב ראשון במאזן שלילי, 5:3. כשנבארו חזר, הוא הוביל אותה לארבעה ניצחונות רצופים (על פילזן, ריטאס, ציבונה וסופוט) ולמקום הרביעי. במידה שהקטאלונים ינצחו בהיכל נוקיה ביותר מ-10 נקודות הפרש, הם יסיימו במקום השלישי.

נבארו הוא המנהיג של ברצלונה בעידן שאחרי דיאן בודירוגה ואחד, שרונאס יאסיקביצ'וס. נבארו בן ה-25 (1.91), שנחשב כבר כמה שנים לאחד הכשרונות הגדולים של הכדורסל האירופי כיום, מצוי בעיצומה של העונה הטובה בקריירה שלו. הוא קולע בממוצע 15.7 נקודות ביורוליג ו-17.9 בליגה הספרדית, הטובה באירופה. הממוצעים שלו העונה עולים על המספרים שלו בשנים האחרונות. בספרד מדברים על שדרוג במעמד, משחקן מוכשר ולא יציב לכוכב על, בייחוד אחרי אליפות אירופה האחרונה, בה הפציץ 25.2 נקודות והיה שני רק לדירק נוביצקי הנפלא בטבלת מלך הסלים. אבל כדי לשים חותם סופי על ההתקדמות, נבארו יצטרך להוביל את קבוצתו לשלבים הגבוהים של היורוליג. הוא כבר עשה זאת ב-2003, אבל אז רק כעוד בורג במכונה. הפעם הוא מנהיג.

נבארו אמר לאחרונה לאתר היורוליג הספרדי: "אפשר להגיד שאני נמצא בתקופה הטובה ביותר בקריירה. אני מרגיש טוב יותר עם השנים ואין ספק שהנסיון מאוד עוזר לכך. אני יודע טוב יותר איך להתמודד עם מצבי לחץ במשחקים. למרות הכל, אני מאמין שאני עוד יכול להשתפר".

חואן קרלוס נבארו פרץ לתודעה הספרדית כשהוביל את הנבחרת הצעירה לזכייה במדליית הזהב באליפות העולם בפורטוגל ב-1999. חבריו למחזור היו פאו גאסול, חוזה מנואל קלדרון, קרלוס קבזאס וראול לופז. מאז עזיבתו של פאו גאסול ל-NBA, נבארו הפך לשחקן הספרדי המוערך ביותר באירופה. הוא גם השחקן המעוטר ביותר ומחזיק כמעט בכל תואר אפשרי: 4 אליפויות ספרד, שני גביעים, תואר יורוליג וגם גביע קוראץ' אחד. נבארו משחק בברצלונה מאז עונת 96/7 (קבוצת הנוער) ונחשב לנשמה של המועדון, בו הוא משחק כל חייו.

בשנת 2002 הוא נבחר על ידי וושינגטון וויזארדס בסיבוב השני בדראפט (מקום 40), אבל נשאר בברצלונה. רק בקיץ האחרון הוא חתם על חוזה מחודש ונראה שהוא ישאר בקבוצה לאורך כל הקריירה. "תמיד הייתי שחקן חושב בקבוצה, אבל אין ספק שהשנה, עם מאמן, שחקנים וחוזה חדש, אני מרגיש יותר אחראי. אני כל הזמן עומד במבחן וצריך לעמוד בציפיות", סיכם נבארו.

"יש בו משהו קסום"

מה האיכויות שהפכו את נבארו לכוכב? פדרו מרטינז, כתב האתר "יורובסקט", מספר: "יש בו משהו קסום. הוא מאוד מהיר וחכם, אבל הכישרון הגדול ביותר שלו הוא היכולת לעשות נקודות. כשנבארו מחזיק את הכדור, הוא יכול לעשות סל בכל מצב. תחת שני שומרים, בחדירה מהירה או ב'בומבה'. מדובר בקליעה ייחודית לו, בה הוא זורק ביד אחת ונמנע מחסימה בעזרת היד השניה. אי אפשר לעצור את זה".

גם נבארו עצמו מאוד אוהב לדבר על ה"בומבה", שהקנתה לו את כינויו: "התחלתי עם זה עוד כשהייתי ילד בגלל שתמיד שיחקתי מול גדולים ורחבים ממני. אפשר לקרוא לזה זריקת הישרדות. בזמן האחרון אני רואה שגם שחקנים אחרים עושים את זה וזה מאוד מוצא חן בעיני".

כמובן, נבארו איננו חף מפגמים, אחרת היה מוצא עצמו כיום בחמישיה של קבוצת NBA, כמו גאסול. מדובר בגארד אנוכי למדי, שמעדיף לנצל את המהירות שלו כדי לייצר מצבי קליעה לעצמו ולא לאחרים. בהגנה, הוא לא משקיע יותר מדי, עובדה שלעיתים מוציאה מהכלים את איוואנוביץ'. גם באימונים הוא לא אוהב להוציא יותר מדי אנרגיה, גם במקרה הזה למורת רוחו של הגנרל הסרבי.

למרות הכל, כך מספרים, יש למאמן הסרבי חיבה מיוחדת לכוכב שלו, כזו שעליה עושה המשחק שאמונד וויליאמס יכול רק לחלום. גם נבארו מפרגן למאמן שלו: "בניגוד לסבטיסלב פסיץ' (שהוביל את הקבוצה לגביע ב-2003), שאהב משחק איטי ומחושב, איוואנוביץ' אוהב משחק מהיר ובאופן אישי זה מאוד מתאים לי. אני מרגיש שאני פורח בסגנון הזה".

אולי בגלל זה, נבארו מאוד אופטימי באשר למצבה של ברצלונה. זאת בניגוד לפרשנים הספרדים, שלא התרשמו משרשרת הניצחונות, שנקטעה בשבוע שעבר בהפסד למילאנו. "כשאנחנו מגיעים לרגע האמת, אנחנו יודעים מה לעשות. המשחק שלנו בלתי ניתן לעצירה. רק עכשיו הצלחנו להתאחד ולהפוך לקבוצה שאנחנו צריכים להיות. הבעיה העיקרית שלנו הייתה חוסר ריכוז. זה גרם לנו להיכנס לפיגור של 10 נקודות במספר משחקים, עוד לפני שהם החלו. היום מצבנו הרבה יותר טוב, אנחנו הרבה יותר מרוכזים". אם השיפור יימשך גם ביום חמישי, מכבי תל אביב בצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully