וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עגבניה מעופפת בשלג

7.2.2006 / 19:13

אחרי 6 מדליות במשחקי האקסטרים (קיץ וחורף), שון ווייט, ג'ינג'י בן 19, הולך על זהב אולימפי נוסף לארה"ב בסנובורד

בסוף העשור הקודם הבינו אנשי הוועד האולימפי הבינלאומי שכדי לזכות ברייטינג באולימפיאדת החורף, עליהם לרצות את מולדת הרייטינג, הלוא היא ארה"ב. המדינה שבה כל ילד שלישי בערך מקבל סקייטבורד כמתנת יום הולדתו השמיני או התשיעי, דרשה יותר אקסטרים במשחקים האולימפיים. דרשה וקיבלה. באולימפיאדת נגאנו 98' התקיימה הופעת הבכורה של ענף הסנובורד וזכתה להצלחה מסחררת. מאז, מדובר באחד הענפים האטרקטיביים ביותר במשחקים. האמריקאים, מצידם, מרוצים מעל לראש. בשתי האולימפיאדות האחרונות הם זכו ב-7 מדליות בענפי הסנובורד (2 זהב, 1 כסף ו-4 מארד).

גם השנה, ארה"ב תשלח לטורינו נבחרת מכובדת מאוד של גולשי סנובורד. הבולט ביניהם הוא ילד בן 19, שיערוך הופעת בכורה אולימפית, שון ווייט שמו. למרות גילו הצעיר, הילד עבר המון וכיום ניתן לקבוע ללא היסוס שאין שום חובב סנובורד או סקייטבורד, שלא מכיר את ה"עגבניה המעופפת", כינוי של ווייט הג'ינג'י.

מקצוען מגיל 13

הקריירה של שון ווייט החלה מוקדם, אולי מוקדם מדי. כבן למשפחה חובבת סקי, ווייט נסע עם הוריו אחת לכמה חודשים מביתם שבסן דייגו למאמות', כדי לגלוש בהרים. כבר בגיל 6, ראה הילד הקטן את גולשי הסנובורד באתר ונדלק. הוא ביקש להירשם לחוג הסנובורד במקום, אבל נדחה בטענה שמדובר בתענוג לילדים בגילאי 12 ומעלה. ווייט לא ויתר ואביו התנדב להירשם לקורס, רק כדי להעביר את הידע לבנו. בגיל 7 הוא כבר זכה בתחרות מקומית לגילאי 12. הוריו של ווייט הפכו פתאום מחובבי סקי למשועבדים לשגעון החדש של ילדם הקטן.

הנסיעה הדו-חודשית למאמות' הפכה לשבועית. כל המשפחה הצטופפה בואן, ישנה בו בסוף השבוע והביאה אוכל מהבית – הכל כדי לחסוך בעלויות ולאפשר לג'ינג'י לגלוש כאוות נפשו. הוריו מעולם לא שלחו אותו למאמן מקצועי (התאמן לבדו כל חייו), כדי לא להרוס לו את ההנאה. למרות הקשיים, זה השתלם. בגיל 13, שון ווייט כבר היה בעל רזומה מרשים של זכיות בתחרויות נוער, זכה בחוזה המקצועני הראשון שלו והכסף התחיל להתגלגל.

חורף או קיץ, זה לא משנה

בנוסף להיותו גולש סנובורד מחונן, ווייט לא ויתר על תענוג הסקייטבורד. כששהה בסן דייגו, הוא בילה את מרבית זמנו באימונים על רמפה שבנה בחצר הבית. גם בענף הסקייטבורד הוא השתתף בתחרויות הנחשבות ביותר כבר מגיל צעיר.

את ווייט מייחדת העובדה שהוא הספורטאי היחיד שזכה במדליות במשחקי האקסטרים של הקיץ ושל החורף. בסך הכל, יש לו 6 כאלה (2 מזהב). במקרה של הסנובורד והקטגוריה שבה ווייט מתמחה, HALFPIPE (ביצועים באוויר על רמפה מושלגת), אין הבדל משמעותי בין אולימפיאדת החורף למשחקי האקסטרים.

את הופעת הבכורה שלו במשחקי האקסטרים הוא ערך בגיל 14 בלבד. שנה לאחר מכן הוא השתתף במבחנים האמריקאים לאולימפיאדת סולט לייק סיטי והיה רחוק בעשירית הנקודה מהמקום הבטוח לאולימפיאדה. הוא לא התייאש מהכישלון במבחנים וניצל את ארבע השנים האחרונות כדי להפוך לאחד מספורטאי האקסטרים המוערכים ביותר בעולם, כשהוריו המאושרים מלווים אותו לכל מקום.

הפירסום האדיר של ווייט הוביל אותו לפרוייקטים משותפים עם אגדות הסקייטבורד טוני הוק, באקי לזאק ואיש הסידרה "ג'קאס" באם מרג'רה. עוד לפני שסיים את התיכון (למעשה הוא לא עשה זאת באופן רשמי) הוא כבר כיכב בסרטי DVD, משחקי מחשב וירחונים נחשבים. בגיל 18, שון ווייט כבר היה הבעלים של שלושה בתים בקליפורניה, אבל העדיף להישאר ולגור עם ההורים המפנקים. כיום, הוא מרוויח מיליון דולר לשנה רק מספונסרים.

חומר אנושי עם חומר מסוג אחר

אחד הדברים שמבדילים בין ענף הסנובורד לרוב הענפים האולימפיים האחרים, הוא החומר האנושי. בעוד שבזירת ההחלקה ובמידרון הסקי, תמצאו אנשים שהקריבו את עצמם לחלוטין למען הספורט, גולשי הסנובורד נחשבים לזרקנים. מדליסט הזהב האולימפי הראשון בענף, רוס רבגליאטי הקנדי, נפסל לאחר זכייתו בגלל שרידי מריחואנה בבדיקות השתן שלו. אנשי הסנובורד הם להטוטנים מגיל צעיר, אבל בדומה לרוכבי הסקייטבורד, הם לא ממש שומרים על אורח חיים ספורטיבי.

במקרה של שון ווייט, מדובר בילד טוב יחסית, אבל די להתרשם מדברים שסיפר על תקופת השיקום מהניתוח ("אני שונא פיזיותרפיה ומעולם לא הרמתי משקולות"), כדי להבין שרמת ההשקעה שלו שונה לגמרי מזו של אלוף ביאתלון, למשל, שנידון למשטר אימונים מפרך. כל זה לא מונע מהסנובורד להפוך לאחד הענפים האטרקטיביים ביותר באולימפיאדת החורף.

מתי רואים את זה?

HALFPIPE מוקדמות גברים – 12 לפברואר (11:00 בבוקר)

HALFPIPE גמר גברים – 12 לפברואר (15:00)

HALFPIPE גמר נשים – 13 לפברואר (15:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully