וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כמה פרטים ודי

3.2.2006 / 22:48

מאחורי הסופרבול ה-40 מסתתרים עוד כמה מספרים, שאולי לא מאוד חשובים - אבל בהחלט פיקנטיים. רגע לפני שזה מתחיל - מבט אחרון

הספורט האמריקאי מושפע ממספרים. האמריקאים הם חובבי נומרולוגיה, הם תמיד ימצאו שיאים חדשים. לעכברי המשחק רוב הנתונים שיוזכרו כאן לא מחדשים דבר, אבל לכל מי שלא מכיר - קצת לפני בעיטת הפתיחה אנחנו מביאים עוד מספר פרטים פיקנטיים שעשויים לשכלל את חוויית הצפייה.

המיקום

- המשחק ייערך באולם "פורד" בדטרויט. הטמפרטורה בחוץ בזמן המשחק תהיה בסביבות ה-3-5 מעלות צלזיוס - חמים ביותר במונחים צפון אמריקאים בפברואר. אבל הטמפרטורה לא תשנה יותר מדי, כי המשחק ייערך באולם מקורה.

- ג'רום בטיס, הרץ האחורי של פיטסבורג, נולד בדטרויט. בטקס חגיגי הוא קיבל השבוע את מפתח העיר. בטיס שיחק פעם אחת בקריירה בדטרויט, וזה קרה כשביקר במשחקי חג ההודיה של 1998 עם הסטילרס, במשחק שנודע כ"משחק הטלת המטבע". בטיס קרא "זנב" (פלי) למטבע (מה שאכן יצא), אבל השופט קבע שהוא אמר "ראש" (עץ) ונתן את הכדור לליונס. בפוטבול מי שמבקיע ראשון בהארכה מנצח, ודטרויט אכן עשתה זאת.

- משחקי הסופרבול לא התקיימו כמעט בצפון ארה"ב, בשל תנאי מזג האוויר הקשים. מעולם לא נערך משחק סופרבול בשלג, כשהפעם האחרונה בה נערך הגמר בצפון המדינה היתה במינסוטה ב-1992, כשהוושינגטון רדסקינס ניצחו את הבפאלו בילס 24:37. גם אז ההתמודדות נערכה באולם סגור, המטרודום.

- סיאטל משחקת במגרש פתוח, "קווסט פילד", אבל עד ל-1999 שיחקה באולם סגור - "הקינגדום".

- המרחק בין פיסטבורג לדטרויט - ארבע וחצי שעות נסיעה. המרחק בין סיאטל לדטרויט - בין ארבע לחמש שעות טיסה.

השחקנים

- פיטסבורג היא עיר שקרויה על שם המדינאי הבריטי וויליאם פיט, אבל לשם שלה צליל גרמני. לא זאת בלבד שהיא נמצאת במדינה בעלת אוריינטציה גרמנית והסמל העיקרי שלה הוא תעשיית פלדה, יש לה שלושה שחקנים עם שמות שלא יכולים להטעות: הקוורטרבק בן רות'לסברגר, התופס היינס וורד והקיצוני הגנתי קימו ואן אולהופן. אבל אצל וורד, לפחות, השם מטעה: אביו שחור ואימו קוריאנית.

- פיטסבורג גם ייצרה את טובי הקוורטרבקים של הליגה, אפילו אם לא שיחקו אצלה. השחקנים הבולטים שנולדו בעיר: ג'ו ניימת', שזכה עם הג'טס ב-1968, דן מארינו מהמיאמי דולפינס וג'ים קלי מהבפאלו בילס. ואה כן, יש עוד ברנש שנולד בפרברי העיר - אחד, ג'ו מונטנה.

- אם רות'לסברגר ינצח עם הסטילרס, הוא יהיה לקוורטרבק הצעיר בהיסטוריה שזוכה בסופרבול - בגיל 23 ו-337 יום. הצעיר ביותר עד כה - טום בריידי, שזכה ב-2001 עם הפטריוטס והוא בן 24 וחצי בדיוק.

- לסיאטל סיהוקס יש שלושה שחקנים שהיו בסופרבול - גרנט וויסטרום, הקיצוני הגנתי, שזכה עם הראמס ב-1999 והפסיד ב-2001, וג'ו ג'ורבישיוס שעשה את הדרך ההפוכה - הפסיד עם הג'איינטס ב-2000 וניצח עם הבאקנירס ב-2002. הבועט המרחיק, טום רואן, היה שם פעמיים עם הדנבר ברונקוס, ורשם מאה אחוזי הצלחה - שתי טבעות ב-1997 וב-1998.

לפיטסבורג יש רק אחד שהיה במעמד: מגן הפינה הותיק ווילי וויליאמס, שהיה שם עם הקבוצה ב-1995 בטרם עבר ל...סיאטל.

- בין המאמנים, למייק הולמגרן מסיאטל יש טבעת אחת, אותה נטל ב-1996 עם הגרין ביי פאקרס. ב-1997 הפסידו הולמגרן והפאקרס לדנבר. ביל קווהר היה שם פעם אחת, ב-1995, והפסיד לדאלאס. הוא הגיע לגמר ה-AFC עוד ארבע פעמים וכשל בכולן.

צבע והיסטוריה

- 40 משחקי סופרבול נערכו עד כה. 18 פעמים ניצחה קבוצת איי.אף.סי. וב-21 פעמים זכתה קבוצת אן.אף.סי. עד 1980 היה המאזן 4:11 לזכות האיי. אף. סי (החטיבה ממנה באה פיטסבורג), אבל בין 1982 ל-1997 זכתה רק קבוצה אחת מהחטיבה, הלוס אנג'לס ריידרס של 1984, בתואר. על הדרך נוצחו הבפאלו בילס ארבע פעמים רצוף (מצטערים, היינו חייבים) בין 1990 ל-1993.

- מחיר פרסומת ל-30 שניות במהלך המשחק - 2 מיליון דולר

- הסטילרס הגיעו לגמר מהמקום השישי בדירוג הפלייאוף בחטיבה, משימה שאף קבוצה בהיסטוריה לא ביצעה מהמיקום הזה. זה לא מפריע ללאס וגאס מציעה את פיטסבורג כפייבוריטית למשחק ביחס של 4-, דהיינו היא צריכה לנצח ב-5 נקודות ומעלה על מנת שתתפסו הימור עליה. אבל מלבד ההימור הזה ניתן להמר גם על אירועים אקראיים במיוחד, כמו מי יזכה בהטלת המטבע, מי תספוג את העונש הראשון (דגל צהוב), וסכום הנקודות במשחק, זוגי או אי זוגי. ואגב, אם הימרתם שלא יובקעו טאצ'דאונים במשחק, תזכו בפי 51 מסכום ההשקעה. לא רע.

- יחס האובר/אנדר על הנקודות במשחק הוא 47. במהלך ההיסטוריה 21 משחקים הסתיימו מתחת ליחס זה, 15 משחקים הסתיימו מעליו ושלושה נגמרו בדיוק עם 47 נקודות בסכום הכללי.

- רק קבוצה אחת עלתה לסופרבול ולא הבקיעה בו טאצ'דאון - מיאמי 1971, בהפסד 24:3 לדאלאס.

- מעולם לא הייתה הארכה בסופרבול.

- פיטסבורג הייתה בסופרבול חמש פעמים וזכתה בארבע מהן, האחרונה ב-1979. סיאטל מעולם לא הגיעה עד העונה לסופרבול. ההעפלה שלה השאירה מיותמות שש קבוצות אחרות שלא זכו לטעם המעמד: קליבלנד בראונס, דטרויט ליונס, ג'קסונוויל ג'אגוארס, יוסטון טקסאנס, אריזונה קרדינלס וניו אורלינס סיינטס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully