וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרואה מתרחק מבית"ר

יניב בן חקון

3.2.2006 / 16:13

המאמנים סימנו אותו, היריבים נכנסים בו בפראות והקולגות לא ממש מבינים אותו. אז מה הפלא שהרכש מלאנס מבואס?

ז'רום לרואה מבואס. מאז שהכוכב הגיע לבית"ר ירושלים הוא הספיק לרשום ארבע הופעות, שהסתכמו באפס שערים ובישולים, כשגם בהיבט הקבוצתי המאזן של הצהובים לא מחמיא. שלוש תוצאות תיקו, ניצחון בודד ושלושה שערים בלבד רשמה בית"ר מאז שלרואה כאן. הנתון הזה לא מתיישר עם הציפיות שהיו מהכוכב. הסיבות העיקריות: ללרואה אין עם מי לשתף פעולה, השחקנים שסביבו עוצרים את ההתקפה ומחזיקים בכדור יותר מדי זמן, והקבוצות היריבות סוגרות אותו חזק מאוד (ולעתים קרובות גם בברוטליות פרועה). בבית~וגן מנסים למצוא את הנוסחה שתפתור את הבעיה, אבל עד עכשיו בלי הצלחה. לואיס פרננדז, שידוע בחיבתו לשחקן, מעביר באימונים הוראה מפורשת לשחקנים לבנות את המשחק דרך לרואה. כמעט מדי אימון מתדרך המנג'ר את חניכיו להניע את הכדור דרך רגליו של הכוכב, אלא שרוב הקולגות מתקשים לעמוד במשימה.

"זה משבש לנו את רצף המשחק", אמר השבוע אחד השחקנים. "זה בלט במשחק האחרון. במקום לשחק קבוצתי, אנחנו מקבלים הוראות מפרננדז להעביר את כל הכדורים דרכו, ומה שקורה זה שאף אחד מהשחקנים לא יכול לשתף איתו פעולה בגלל ראיית המשחק השונה שלו. אישית אני רואה את עיקר הבעיה בכך שהוא רגיל לכדורגל ברמה גבוהה. הוא רואה שלושה צעדים קדימה, ואנחנו רואים רק צעד אחד. אולי אם יגיע לכאן שחקן שמכיר את לה~רואה או משחק בסגנון שלו, זה יביא לשינוי".

האמת היא שלרואה נראה די מנותק מהקבוצה. קשיי השפה (השחקן בקושי מדבר אנגלית) עושים את שלהם, ומלבד אנסומבו, לרואה מתרועע רק עם מאמן הכושר, אריק בלונדל. החיבור החברתי שלו, אפשר להבין, לוקה בחסר. "אין לנו תקשורת מינימלית איתו על המגרש", מדגיש שחקן נוסף. "הוא גם משחק כדורגל יותר מדי טכני, שלא מתאים לארץ. מי שיכול לפתור את הבעיה הזאת הוא רק פרננדז, שבמקום לבנות את המשחק על לרואה, צריך לבנות את המשחק על כל הקבוצה. ככה נראה 11 שחקנים, ולא אחד שעשרה רצים סביבו".

בבית"ר בטוחים שלרואה חייב להיכנס לעניינים מהר. "הוא שחקן גדול", מסכם אחד הצעירים, "אבל הבעיה שלו היא שהוא לא מתחבר לשאר הקבוצה. כשהוא הגיע לכאן, המטרה שלנו היתה ללמוד ממנו, אבל כמו שזה נראה עכשיו, זה בלתי אפשרי. הוא חייב להתחבר מהר ולתפוס מנהיגות, אחרת כל הציפיות ממנו יתנפצו". כאן משתלבות בתמונה גם התקוות של הצוות המקצועי. בבית"ר יודעים שסגל איכותי ותותחים בינלאומיים כמו דויד אגאנסו ובמיוחד פבריס פרננדז ישדרגו את יכולתו של לרואה פלאים, וינעימו את זמנו.

כאמור, אם לא די בקשיי ההתאקלמות, הרי שלרואה זוכה גם ליחס מיוחד על המגרש. בכל המשחקים ששיחק עד כה, הוא סומן כמטרה על~ידי מאמני היריבות. בכל פעם שהוא נוגע בכדור, ישר נדבקת לו רגל של שחקן יריב לגוף. "אתה צריך לראות את הרגליים שלו אחרי משחקים", מעיד שחקן בכיר. "כולו שרוט וחתוך. הרגליים שלו מנופחות וכחולות מרוב כניסות. זה לא ייאמן".

בבית"ר מקווים שבעקבות הגעתם של הכוכבים החדשים, הקבוצות היריבות לא יוכלו עוד להתרכז רק בלרואה ולקצץ את רגליו. "ברגע שהוא נכנס הוא שידרג את המשחק של בית"ר", אמר קאנן בסיום. את מה שההולנדי יודע, יודעים גם שאר מאמני הליגה, ובבית"ר חייבים למצוא תרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully