וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריטאס היא הטובה בבית"

3.2.2006 / 8:25

אחרי ה-88:83 לריטאס, גרשון הודה שמכבי ת"א לא מספיק טובה כדי לסיים ראשונה. על וויצ'יץ': "הוא התמוטט בדקות הראשונות"

למרות שלא דיברו על זה, במכבי ת"א לא האמינו שמחזור אחד לסיום שלב הבתים ביורוליג הם ימצאו את עצמם קרובים יותר למקום השלישי מאשר לראשות הבית, מה שאומר יריבות חזקות יותר בטופ 16. כל זה קרה אחרי ההפסד 88:83 לריטאס, ההפסד השני ברציפות של הצהובים באירופה, דבר שלא קרה מאז עונת 2002/3.

ראינו הערב באולם הנפלא בוילנה שני סוגים של מכבי ת"א, אולי שלושה. זו שהובסה בשבוע שעבר במילאנו (רבע ראשון), זו שהובילה את הקבוצה למקום הראשון בבית עד השבוע (רבע שלישי) וזו שלא ממש ברור אם יכולה להסתדר מול הקבוצות הבכירות והמאומנות ביותר ביבשת (שנכנעה בדקות האחרונות). ריטאס וילנה, לצורך העניין, היא אחת מהן.

אנתוני פארקר היה לא רע וגם ניקולה וויצ'יץ' חזר לעצמו למרות שנדרשה לכך מחצית שלמה. דרק שארפ עשה את העבודה, אבל הספסל (19 נקודות - 17 של שארפ ו-2 של ששון), הבעיה הקבועה של מכבי תל אביב העונה, היה שוב הגורם המכריע בהפסדה של מכבי ת"א יחד עם טל בורשטיין, שסיים ללא נקודות.

כדי לסיים במקום הראשון בבית, מכבי ת"א תקווה להפסדים של ריטאס וילנה (מול סופוט הפולנית) ושל אפס פילזן (מול ציבונה זאגרב) ותצטרך לנצח את ברצלונה. במידה וריטאס וילנה תנצח וגם אפס פילזן (את ציבונה זאגרב) יווצר בית משולש בו תסיים צכבי ת"א במקום השלישי בלבד.

תיאור המשחק

ניקולה וויצ'יץ', אליו כל כך התגעגעו בקבוצה בשבוע האחרון, חוזר מפציעה היישר לחמישיה של פיני גרשון. ריטאס וילנה הציגה את הרכש החדש שלה, הגארד האמריקאי מוריס בייקר ובמקביל שיחקה ללא רוברט שטלמאכרס, הרכז הלאטבי.

הליטאים, שהגיעו למשחק הזה אחרי שלושה הפסדים ברציפות פתחו בריצת 0:6. אנתוני פארקר, באיחור קל, החזיר את מכבי ת"א למשחק וסולומון קבע 9:10 למכבי מהעונשין, זה היה היתרון הראשון והיחיד של הצהובים במחצית. ניקולה וויצ'יץ' לא נכנס למשחק, טל בורשטיין עשה טעויות בהגנה ובהתקפה והליטאים, עם כמה התקפות מעבר מהירות ומשחק חזק של הסנטר יאבטוקאס, ניצלו את זה כדי להחזיר לעצמם את היתרון ולעלות ל-13:23. שרון ששון ודרק שארפ, שעלו מהספסל, לא הצליחו לתרום למשחק ההתקפה ומהצד השני, יאסאיטיס חגג בהתקפה הליטאית והוציא את פיני גרשון מכליו.

הליטאים האיטו קצת את הקצב עם פתיחת הרבע השני, אבל מכבי ת"א התקשתה לחזור למשחק במיוחד כשוויל סולומון ניסה שוב ושוב ללכת עם הראש בקיר וכשאנתוני פארקר לא הצליח לסיים מתפרצות בסל. שתי שלשות של הליטאים הובילו אותם ליתרון שיא של 20:39 אחרי 4 דקות. בחצי השני של הרבע השני, הגיעה הריצה המיוחלת של מכבי ת"א, 2:17 בזכות אנתוני פארקר ודרק שארפ (2 שלשות), שהורידו את הליטאים ליתרון 41:37 ופתחו את המשחק מחדש. בהמשך, הגיע גם סל השדה הראשון של וויל סולומון, שהישווה ל-43:43, אבל הליטאים לא ויתרו על היתרון שלהם.

ברבע השלישי הגיע גם תורו של ניקולה וויצ'יץ' להתעורר. הקרואטי קלע 4 נקודות רצופות והוביל את מכבי ת"א ליתרון שני במשחק, 49:50, כשבמקביל הליטאים נכנסים לבעיית עבירות של בייקר ויאבטוקאס. מכבי נראתה הרבה יותר מסודרת וניקולה וויצ'יץ' יותר ויותר מחודד, כששלשה שלו העלתה את הצהובים ל-53:58. 4 דקות לסיום הרבע השלישי, ריטאס איבדה את בייקר, הרכז היחיד שלה, שיצא בחמש עבירות. זה לא מנע ממנה לנצל כמה דקות של חולשה במכבי ת"א ולהחזיר לעצמה את היתרון, 62:68 בסיום הרבע השלישי.

ריטאס פתחה פער של 7 נקודות בפתיחת הרבע האחרון, אבל הצהובים החזירו בריצת 0:7, שהסתיימה בשלשה נוספת של דרק שארפ. בוקצ'ביץ' הוסיף שלשה, אבל שתי ההתקפות לא ממש מצאו את עצמן בדקות הקריטיות של הרבע. למזלה של מכבי ת"א, היה לה את וויל סולומון, שקלע את השלשה הראשונה שלו במשחק והוסיף חטיפה וליי אפ בדרך ליתרון 74:76.

ההגנה של מכבי ת"א, כולה בבעיית עבירות, העבירה את המאני טיים כשהיא נזהרת משמירה הדוקה. זה מה שאיפשר ליאבטוקאס ובוקצ'ביץ' לחזור ולחגוג מתחת לסלים ולליטאים לחזור ליתרון 79:83. דווקא וויצ'יץ' היה זה שהחטיא דאנק דקה לסיום ואיפשר לריטאס לשמור על יתרון של שתי נקודות. יאסאיטיס היה זה שקלע שלשה 19 שניות לסיום וסגר את המשחק כשהעלה את הליטאים ל-81:86. סולומון עוד השיג סל מהיר, אבל דלינינקאיטיס סגר עניין מהעונשין וריטאס ניצחה 83:88.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: אנתוני פארקר 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, וויל סולומון ודרק שארפ 17 כל אחד, ניקולה וויצ'יץ' 14, מייסיאו באסטון 11 נקודות ו-10 ריבאונדים, שרון ששון 2.

קלעו לריטאס וילנה: יאסאיטיס 21, מתיו נילסן 16, מוייזינוביץ' 14, יאבטוקאס 10, דלינינקאיטיס 8, בוצ'קביץ' והאוס 7 כל אחד, לוקאוקיס 3, מוריס בייקר 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"גם שאראס לא היה עוזר לנו"

מאמן מכבי ת"א פיני גרשון, הודה בסיום באופן די נדיר, שריטאס וילנה, קבוצתו של המאמן הקרואטי נוון ספאחייה, פשוט טובה יותר: "זה היה משחק טוב של ריטאס. אנחנו לא משחקים טוב מספיק בחוץ. ריטאס עשתה הגנה מצויינת ונתנה לחימה אדירה בריבאונד ההתקפה וזו שיטה מצויינת לשחק ולנצח. אפילו שאראס לא היה עוזר לנו הלילה. אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שהפסדנו לאותה קבוצה פעמיים בשלב הבתים של היורוליג (עונת 2002/3). לוילנה מגיע להיות ראשונה בבית משום שהיא הקבוצה הטובה בבית. החלקים הטובים שלנו במהלך הרבע השלישי, הגיעו משום שהם לא היו טובים ולא בגללנו. אם הם ימשיכו לשחק כך, הם יכולים לעלות בקלות לפיינל פור".

יואב בורוביץ' מ"הארץ" מוסיף: גרשון התייחס גם ליכולתו של וויצ'יץ': "המוסר הכי טוב שלנו סיים עם חמישה איבודים. אין לי טענות לניקולה, ואני לא יכול להאשים אותו. הוא התמוטט אחרי חמש דקות, אחרי זה הוא סחב אותנו 26 והחזיר אותנו למשחק".

אנתוני פארקר: "לא היה קל, הם באו עם המון מוטיבציה ורצון לנצח, היה אפשר לראות את זה על המגרש, גם אנחנו היינו לא רעים אבל כנראה שהם היו קצת יותר טובים. ברבע האחרון היה שיוויון אבל להם קצת יותר מזל מלנו, הם שיחקו יפה וניצלו את ההזדמנויות. לכל הקבוצות קשה בעונה הזאת, לא רק לנו ועכשיו הכי חשוב שנתרכז במשחק הבא נגד ברצלונה, אני באמת מאמין שאנחנו מסוגלים להצליח, לצערי הרב המקום הראשון כבר לא תלוי בנו, אלא בקבוצות האחרות ונצטרך להמתין לראות מה יקרה".

ניקולה וויצ'יץ': "הערב ראינו פעם נוספת עד כמה וילנה קבוצה גדולה, שמשחקת כדורסל נהדר. אנחנו לא יכולים לדבר עליהם כעל קבוצה חדשה, כי הם בצמרת הבית. הם ניצחו את ברצלונה, את אפס ואותנו פעמיים וזה מראה עד כמה הקבוצה הזו טובה. אבל מחר זה יום חדש ויש לנו עוד משחק אחד לתקן".

מאמן ריטאס נוון ספאחיה: "סוף סוף ניצחנו משחק וזה היה מאוד קשה. הוכחנו שאנחנו עדיין קבוצה חזקה ושלא שכחנו לשחק כדורסל. אני מקווה שנסיים ראשונים בבית, אבל זה לא תלוי רק בנו. נקווה להפסד של אפס פילזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully