וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של קאנן

אלי שווידלר, הארץ בשיתוף

2.2.2006 / 10:43

המאמן ההולנדי של מכבי ת"א הצליח לשכנע את לוני לפתוח את הכיס ולצרף לסגל שלושה שחקנים. דמיטרדזה, באג'ירי ואוקינאווה חתמו

החלוץ הגרוזיני הבינלאומי גיאורגי דמיטרדזה חתם במכבי ת"א, כך מדווח הבוקר (חמישי) האתר הרשמי של הקבוצה. החוזה הוא עד לסיום העונה, כאשר למועדון קיימת אופצייה להארכה בשנתיים נוספות.

בנוסף החתימה מכבי את החלוץ הניגרי הנרי מקינאווה, ששיחק בקפריסין (ואכזב באימוני המבחן במכבי פ"ת), וגם את הקשר האחורי אלווין באג'ירי, שחקנה של אלניה ולדיקווקאז.

לקבוצה נותר עתה להעביר את החוזים של השחקנים בבקרה התקציבית, כששחרורו של אוקינאווה עדיין לא הגיע מקבוצתו הקפריסאית.

לגבי דמיטרדזה, כבר אמש הוא ערך בדיקות רפואיות בביה"ח "מאיר" בכפ"ס, ובסיום הבדיקות נסע היישר למתקן האימונים בקריית שלום. החלוץ ערך אימון ריצה בלבד ולאחר מכן ישב עם מנכ"ל המועדון אלי דריקס על תנאי החוזה.

במקביל, בשעות הצהריים, הגיע גם השיחרור הבינלאומי של דמיטרדזה מקבוצתו הרוסית לשעבר ובכך למעשה כל שנותר היה לחתום על החוזה.

כמעט מהרגע הראשון שבו נגע בכדור, סומן גאורגי דמיטרדזה ככישרון גדול. אולם לקחו כמה שנים טובות עד שוואלרי גזאייב, כיום מאמן צ.ס.ק.א מוסקבה, הפך אותו לחלוץ מוכר. גאזאיב, אז מאמן אלאניה ולאדיקווקז, שמע המלצות, ראה קלטת, השתכנע ומשך את החלוץ הצעיר מהספסל של פיינורד. מכאן, הדרך להצלחה היתה קצרה.

דמיטרדזה הפך לתגלית העונה בכדורגל הרוסי בין רגע. החלוץ הזריז, יליד גאורגיה, סיפק לגאזייב בשנת 98' תוצר מדהים של 14 שערים ב-15 משחקים, ורק השמרנות של התקשורת הרוסית, שנמנעה מלגעת ב"פרה הקדושה" שלה, ייגור טיטוב, מנעה ממנו את תואר כדורגלן העונה.

בכלל, דמיטרדזה הוא חלוץ מבריק, מומחה להכשלות ברחבת היריב ובעל יכולת כדרור מרשימה. גם בעונה השנייה שלו באלאניה, אותה סיים עם 21 שערים ב-27 משחקים, הוא היה בלתי ניתן לעצירה, אבל איכשהו, שם זה נגמר. בכל פעם שיצא מגבולות המדינות שהרכיבו את ברה"מ לשעבר, הוא נתקע. "הוא לא הצליח בפיינורד וסוסיידאד כי לא כל השחקנים יכולים להצליח בכל מקום ולא משנה מה היכולות שלהם", טוען טון קאנן, שאימן אותו בעבר בדונייצק. "קח לדוגמה את רוי מקאיי, שכובש בלי סוף בבאיירן מינכן, אבל בנבחרת הולנד הוא בקושי מבקיע. אולי גם רונאלדיניו לא היה מצליח במכבי".

שתי העונות הנפלאות באלאניה עשו הדים גם מחוץ לרוסיה, ודמיטרדזה נמכר לדינאמו קייב. אבל מה שעבד טוב אצל גזאייב התברר כמסובך יותר כשמדובר בואלרי לובונובסקי. המאמן האוקראיני האגדי, דרש מדמיטרדזה לבצע גם מטלות הגנתיות, שלא ממש הסתדרו עם מבנה גופו. בסיום העונה נמכר דמיטרדזה לריאל סוסיידאד הספרדית.

בספרד קיבלה הקריירה של החלוץ הגרוזיני תפנית שלילית, ולא בהכרח בגללו. דמיטרדזה מעולם לא נחשב לטרבל מייקר, אבל הסיטואציה בקבוצה הבאסקית, שאת החוד שלה איישו ניהאט הטורקי ודרקו קובאצ'ביץ', היתה בלתי אפשרית. לרוע מזלו הוא גם נפצע בברך, נזקק לשני ניתוחים והושבת לשנה. כשהחלים הושאל ללקומוטיב מוסקבה ומשם חזר לאלאניה, אבל לא היה מדובר באותו שחקן.

הטון הנכון

ההתחנה הבאה של החלוץ היתה במועדון הצנוע של מטאלורג דונייצק האוקראינית. ההיכרות עם המאמן הנוכחי של מכבי תל-אביב, טון קאנן, הניבה 35 שערים בשנתיים, מה שהפך את דמיטרדזה למבקיע המצטיין של המועדון בכל הזמנים.

"הוא בחור מאד נחמד, חברותי. מאד ידידותי, בכלל איש שמח", מתאר את החלוץ הגרוזיני העיתונאי קארן לאסייב: "מדובר ב-167 ס"מ של תנועה מתמדת. הוא בעל טכניקה עילאית, שהיתה פשוט מטמטמת את שחקני ההגנה גם ברמות הגבוהות ביותר. הוא מאד מצטער על השנה שפיספס בגלל הפציעה. ברור שהוא החלים לגמרי מהפגיעה בברך, ואין לצפות להשלכות שליליות".

כעת, מתאחד דמיטרדזה עם קאנן, שהיה אחראי לפריחתו השנייה. "ידעתי שמכבי צריכה שחקן כמו דמיטרדזה", אומר המאמן ההולנדי, "רציתי חלוץ שמשחק לעומק עם המון אנרגיה ושיוסיף לנו משהו מיוחד. הוא צריך מעט הזדמנויות כדי להבקיע. הוא צריך מעט חלל כדי להשתלט על הכדור, והנגיעה ראשונה שלו בכדור מצויינת". גם בוריס איגנטייב, שאימן את דמיטרדזה ב-2002 באלאניה, משוכנע שהוא יצליח בת"א. "הוא אחד השחקנים המהירים והטכניים ביותר שאימנתי", טוען מאמן נבחרת רוסיה בעבר, "כשמספקים לו כדור לשטח פתוח הוא קטלני. רק שצריך שיהיה בקבוצה מישהו שיידע להפעיל אותו". ברקוביץ', לטיפולך.

הקריירה של דמיטרזה

תעודת זהות

תאריך לידה: 10/10/1976

לאום: גרוזיה

גובה: 1.70 מטר

משקל: 72 ק"ג

משחקים בנבחרת: 43

שערים בנבחרת: 11

גם מקינאווה חתם

גם הנרי מקינאווה, חלוץ ניגרי בן 28 ששיחק בקפריסין, חתם על חוזה היום (חמישי) עד לסיום העונה במכבי ת"א.

החוזה שעליו חתם החלוץ יקבל תוקף רשמי ברגע שיגיע טופס השחרור הבינלאומי של השחקן מקבוצתו הקפריסאית בזמן והקבוצה תספיק לרשום אותו עד סיום מועד ההעברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully