וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ההתקפה תעבוד, לא נפסיד בשום משחק"

1.2.2006 / 14:10

מאמן ריטאס וילנה, נוון ספאחיה, טוען שהקבוצה שלו היא הרבה יותר מלהיט זמני. הוא לא רוצה לחשוב על הפסד רביעי ברציפות

אם חשבתם שמכבי ת"א במשבר, מה יגידו בריטאס וילנה? הקבוצה שהדהימה עד לא מזמן עם 7 ניצחונות בבית ב' ביורוליג, הפסידה בשלושת משחקיה האחרונים ברצף. כמו שזה נראה, ריטאס קרובה יותר למקום הרביעי בסיום שלב הבתים מאשר לראשון. רק ניצחון ביתי על מכבי ת"א יותיר לריטאס סיכוי לעלות לטופ 16 כאחת מארבע הגדולות.

מכבי ת"א תפגוש קבוצה מוכה, שהפסידה לברצלונה, אולימפיאקוס ואפס פילזן ושתחסר את הקלעי השני בטיבו שלה, רוברטס שטלמאהרס הפצוע. אז מה קרה לריטאס וילנה בחודש האחרון? "זו המסורת של הקבוצה. בכל תחילת שנה אזרחית היא נכנסת למשבר", הסביר המאמן נוון ספאחיה והמשיך בניתוח מקצועי: "קלענו ב-31 אחוזים מהשדה בשני המשחקים האחרונים שלנו, ככה אי אפשר לנצח גם אם נשחק מצויין בהגנה. באופן כללי, היה קשה להאמין שנמשיך בהצלחה הזאת ואיבדנו את המומנטום. אנחנו חייבים למצוא משהו שיוציא אותנו מהמצב הזה. גם קשה לנו מאוד בלי שטלמאהרס".

למרות החודש הנוראי, ספאחיה אופטימי ומאמין שחודש פברואר יביא איתו בשורות טובות יותר: "אני לא רוצה להאמין שהקבוצה התפרקה. אנחנו מתאמנים בדיוק באותה צורה ושום דבר לא השתנה. היכולת הזאת נובעת רק מאחוזי הקליעה הנוראיים שהיו לנו החודש. אם ההתקפה שלנו תעבוד כמו שצריך, אנחנו לא נפסיד בשום משחק. אנחנו מאמינים בעצמו ואני בטוח שההצלחות יחזרו".

תכירו את מוריס בייקר

ריטאס וילנה תחסר הפעם את הגארד הלטבי רוברטס שטלמאהרס, שאוהב מאוד לעשות צרות לקבוצות ישראליות. מצד שני, חאריס מוייזינוביץ' הבוסני, שניצח לליטאים את המשחק בהיכל נוקיה (86:92) כשהוא פצוע, יהיה הפעם בריא.

מי שרשם הופעת בכורה בקבוצה בשבוע שעבר הוא הגארד מוריס בייקר (26, 1.88 מ'), שהוזעק מליגת ה-CBA. בייקר, שהיה בעבר שחקן מבטיח במכללת אוקלוהומה סטייט, החל את הקריירה האירופית שלו בסראטוב הרוסית. הוא ככל הנראה השחקן היחיד בעולם שהגיע ל-NBA אחרי גיחה לליגה הסורית, שם שיחק באל איתיחאד. בעונה שעברה, כששיחק ב-CBA, בייקר הספיק להעביר עשרה ימים בלוס אנג'לס קליפרס ובפורטלנד, לפני ששוחרר. החודש הוא הוזעק לליטא, כדי לחפות על חסרונו של שטלמאהרס ולמלא את מקומו של איבן תומאס הקרואטי, ששוחרר מזמן.

ריטאס וילנה תארח את מכבי ת"א ב"סימנס ארינה", אחד האולמות היפים ביבשת, שמכיל 11 אלף מקומות. כרטיסים אפשר להשיג רק אצל הספסרים, מאחר שהאולם מלא במנויים, בדיוק כמו היכל נוקיה. האווירה תהיה ביתית במיוחד, בעיקר לאור העובדה שבליטא לא מוכנים בכלל לחשוב על הפסד רביעי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully