וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גולית, דויד

31.1.2006 / 18:29

דויד אגאנסו, חלוץ סנטאנדר שחתם בבית"ר ירושלים, התחיל כצעיר מוכשר בריאל מדריד בשנת 1999, אבל מאז לא הפסיק לנדוד

למרות המשכורת הגבוהה שהוא יקבל מארקדי גאידמק, דויד אגאנסו הוא עדיין לא חלוץ מהשורה הראשונה בספרד. עדיין. אגאנסו, יליד 1981, התחיל כחלוץ צעיר ומוכשר בריאל מדריד, בעל טכניקה גבוהה, פיזי, בעיטה טובה בשתי רגליים ומשחק ראש מצוין. הוא עלה לבוגרים של ריאל בעונת 1999/00, עונה בה ריאל זכתה באליפות, נתון מרשים בהחלט, מאחר שלא כל שחקן בית זוכה לעלות לסגל הראשון של ריאל מדריד ועוד לשחק. למרות זאת, הוא שותף בארבעה משחקי ליגה, אחד בליגת האלופות, אך לא כבש שער אחד. כל זה הספיק לראשי ריאל לשלוח את הילד לנדודים לא תמיד נעימים, שהסתיימו כאמור בבית"ר ירושלים.

מי ששמה את ידיה על החלוץ הצעיר אחרי ריאל, היתה אספניול. אגאנסו קיבל שתי הזדמנויות אצל הקבוצה השנייה בברצלונה, אך גם הפעם הילד לא מצא את הרשת. אחרי חצי שנה של חוסר התאקלמות מקצועית, החליטו ראשי אספניול לא לגמור את הכשרון על הספסל והעבירו אותו באמצע העונה לאקסטרמדורה מהליגה השנייה לחמישה חודשים.

בעונה שלאחר מכן, החליטה אספניול להחזיר לשירותה את אגאנסו, אבל התוצאות לא השתנו. הוא פתח פעמיים בהרכב, שולב כמחליף 11 פעמים, ושוב לא כבש. לאספניול נמאס מהחלוץ, שעבר הפעם לויאדוליד, שם נתן את העונה הטובה בקריירה שלו. בויאדוליד אנגאסו כבש 9 שערים, אחרי שפתח ב-23 משחקים בהרכב ושולב כמחליף ב-7.

למרות שסיים את עונת 2002/3 כמלך השערים של ויאדוליד, אגאנסו לא המשיך בקבוצה ועבר בתחילת העונה לאחר-מכן ללבנטה מהליגה השנייה. לאגאנסו לא היתה ברירה, מאחר שאף קבוצה בליגה הראשונה לא שמה עליו את היד. אבל הילד לא נשבר, המשיך את המומנטום מהעונה בויאדוליד והעלה את לבנטה לליגה הראשונה עם 9 שערים. גל אלברמן יכול רק לקנא בנתונים כאלה בליגה השנייה בספרד, ממנה הגיע לבית"ר.

סנטאנדר של אוואט ובניון שמה לב לכך וצירפה את אגאנסו. בעונתו הראשונה בסנטאנדר, אגאנסו המשיך להרשים וסיים במקום השלישי בטבלת מלך השערים של הקבוצה עם 7 שערים, אחרי שפתח ב-17 משחקים ושותף כמחליף בתשעה. רק יוסי בניון בעונתו האחרונה בספרד (9 שערים) וחאבי גררו (8 שערים) כבשו יותר ממנו.

סנטאנדר החליטה להשאיר גם העונה את אגאנסו, אבל הוא פחות הרשים. הוא פתח בשמונה משחקים, שותף כמחליף בעוד תשעה, אבל סיפק רק שלושה שערים. חשוב לציין כי רק שחקן אחד כבש יותר ממנו בראסינג, אנטוניטו (חמישה שערים), שהגיע מספורטינג ליסבון. אחרי שצירפה את מאוריסיו פינילה, חלוץ צ'ילאני, פתחה בכך סנטאנדר את הדלת לאגאנסו כדי לעבור לקבוצה אחרת. בנוסף לבית"ר ירושלים, גם מורסיה מהליגה השנייה בספרד התעניינה בחלוץ.

היום, בגיל 25, אגאנסו הוא חלוץ ליגה ספרדית לגיטימי, לא יותר. הוא טרם תקע יתד או הרשים בצורה יוצאת דופן, אך לפחות מדובר בבחור צעיר שמחכה להזדמנות הנכונה, בחור צעיר שהתחיל לפני שלוש שנים מומנטום חיובי בקריירה. לפחות בכל מה שקשור לחייו מחוץ למגרש, אגאנסו דווקא הצליח ממש להרשים, אחרי שצירף לחיקו לפני שנתיים את חברתו לשעבר של רונאלדו ומאז בספרד לא שוכחים לו זאת. אולי בישראל הוא יצליח יותר גם על המגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully