וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר תקועה עם טוטואנה

ניר איסקוב

31.1.2006 / 21:30

עו"ד גולדברג, נציגו של הקונגולזי, הציב אולטימטום לבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, לאשר העברתו של החלוץ לפראלימני, אך זה סירב

מהלך העברתו של חלוץ בית"ר ירושלים, ג'ף טוטואנה, לפראלימני הקפריסאית, המודרכת בידי אלי גוטמן, עלה על שרטון, ובית"ר תיאלץ להקפיא את חוזהו של הקונגולזי, כדי לאפשר את צירופו של חלוץ זר במקומו.

החל מאתמול ניסו נציגיו של טוטואנה, האחים רונן וגלעד קצב, ביחד עם סוכן השחקנים, איציק הרט, לתווך בנושא בנושא, על מנת לפנות מקום לחלוץ הספרדי, דויד אגאנסו, בסגל בית"ר. השלושה עניינו אתמול (ראשון) את יו"ר בית"ר, ולדימיר שקלאר, באפשרות להציע לגוטמן את החלוץ הקונגולזי, חרף הפציעה ממנה הוא סובל. שקלאר הפנה את הבקשה ליועץ המשפטי של הקבוצה, עו"ד ערן אבולוף, שיצר קשר עם גוטמן, וזה השיב בחיוב וקיבל את אישור הנהלת פראלימני.

המאמן הישראלי לקח בחשבון שטוטואנה זקוק למנוחה מוחלטת בשבועות הקרובים, ורק לאחר בדיקות רפואיות שיעבור בתום המנוחה ייקבע מתי הוא יוכל לחזור לפעילות. למעשה, גוטמן הסכים לעשות טובה לבית"ר, המעוניינת לפנות מקום לחלוץ זר. לגוטמן יש מקום פנוי בסגל פראלימני ואין בכוונתו לצרף שחקנים נוספים, והוא עוד עשוי ליהנות העונה מביצועיו של טוטואנה, אם זה יחזור לפעילות בפרק זמן סביר. עם זאת, יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה, הקבוצה אליה שייך טוטואנה, הערים קשיים על המהלך, שקרוב לוודאי לא ייצא אל הפועל. יצוין כי חלון ההעברות ברחבי אירופה נסגר הלילה.

פרקליטו של טוטואנה, עו"ד יואל גולדברג, הביע תרעומת על התנגדותו של כץ, ואמר לוואלה! ספורט: "הוצאתי מכתב התראה בשם טוטואנה לפרקליטו של כץ, עו"ד אפרים ברק, בו הודעתי לו שאם עד הערב (שלישי) ב-17:00, הוא לא מודיע לי על הסכמתו להעביר את ג'ף לקבוצה של גוטמן, ייגרם לטוטואנה נזק בלתי-הפיך, לא תהיה לו קבוצה עד סוף העונה, ונתבע את כץ ב-300 אלף דולר. התביעה הזו תתווסף לבוררות הנוכחית שלנו נגד כץ בסך רבע מיליון דולר. ברק לא השיב לי, ולכן העברתי את המכתב לבורר, עו"ד חיים עדיני".

אני מהווה רק 50 אחוז מההסכמה, ופרטנר תמהוני שיושב בוושינגטון (יואב כץ - נ.א) מקשה על עו"ד ברק לגמור את העניין. את הטיעון של כץ לא לאשר את העסקה אפשר להבין רק במקום סגור - במוסד".

עו"ד אפרים ברק דחה את טענותיו של גולדברג: "הניסיון לגלגל אחריות מלאכותית על הפועל חיפה או על מר יואב כץ משוללת כל יסוד. השחקן מושאל לבית"ר עד סוף העונה, ובית"ר אמורה לעמוד בהתחייבויותיה כלפיו, לרבות המקצועיות ולא רק הכספיות. פונים להפועל חיפה כמה שעות לפני תום מועד ההעברות בקפריסין, בבקשה להיכנס לעסקה מורכבת, שכוללת לפחות ארבעה גורמים. העסקה גם לא סגורה בשום פרט מהותי שלה, לרבות לא בנושא הביטוח של השחקן, שזה אחד הדברים הכי חשובים.

"עד לרגע זה לא נעשתה שום פנייה פורמלית של קבוצה קפריסאית כלשהי, למרות שחיפה ביקשה את זה, אז אני חושב שאת הנסיבות לכל הסיפור צריך לחפש במקומות אחרים. חיפה, מהרגע הראשון, התנהגה בצורה הכי הוגנת ועניינית כלפי השחקן, וגם כשבית"ר ביקשו את טוטואנה ומזואה אנסומבו, כשהמצב המשפטי היה לא ברור, חיפה נתנה להם להתאמן בבית"ר ולשחק אצלה, כדי לשמר בין היתר את מעמדם המקצועי. אם בית"ר הגיעה למסקנה שהיא רוצה לפנות מקום לשחקן אחר, את הבעיה שלה היא לא צריכה לגלגל על גב חיפה. אם בית"ר הייתה חושבת על זה לפני חודשיים, אולי היה מה לעשות. חיפה כבר לא יכולה להחזיר את טוטואנה אליה העונה, כי ההעברות הישראליות הסתיימו".

דובר בית"ר ירושלים, דרור מרשלקוביץ', אמר: "אנחנו רוצים לעשות הכל לקראת טוטואנה, וכנראה שהעניין מטורפד על-ידי מישהו אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully