וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נקינס מחכה לג'נקינס

שגיא ניר

31.1.2006 / 12:06

עם סגל אפור, מאמן מוכשר וקפדן וגארד עם שם משפחה מוכר, ברי תנסה להעיף את הפועל ירושלים מהיול"ב קאפ ולגמור לה את העונה

הפועל ירושלים תשחק ביום רביעי שה (21:00, ערוץ 33) בבלגיה מול ברי הבלגית, במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר היול"ב קאפ. ירושלים, שנאבקה קשות עד שתפסה את המקום השני בבית המוקדם, זכתה ביריבה שאינה מאריות אירופה, אם כי לא אחת שמוותרת בקלות.

ההיסטוריה של אפוני ברי מתחילה עם הקמתה בשנת 1960. עם זאת, לפני עשור עוד בילתה האלופה הטריה והמפתיעה של הליגה הבלגית בליגה השלישית בארצה. בסיום עונת 1995/6 עלתה הקבוצה הקטנה לליגה העליונה, אך פרט לעונה של מקום שלישי דישדשה רוב זמנה בין מרכז טבלה לתחתית. אכן, סינדרלה.

הקבוצה, בה מככבים אקס ירושלים, הקשיש רוג'ר האגינס, הגארד ג'וליוס ג'נקינס והפורוורד בריאן לינץ', הצליחה להדיח בעונה שעברה מתואר האליפות את שרלרואה, ולצלוח העונה את בית ג' המוקדם ביול"ב קאפ, כשהיא משאירה בחוץ קבוצות כמו אסטודיאנטס הספרדית ואלבא ברלין מגרמניה.

הבלגים סיימו את הבית המוקדם במאזן של 5:5, כשהם נוחלים הפסד ביתי בודד לאסטודיאנטס ומנצחים בחוץ רק את אלבא ברלין המאכזבת. ההפרש הזעום בו הוכרעו כל משחקיה, והעובדה כי רק במשחק אחד ספגה מעל 90 נקודות, מעידים על קבוצה מוגבלת התקפית, הדוגלת במשחק איטי ומבוקר, בונקר אם תרצו. זהו בהחלט סגנון שעשוי להקשות על ירושלים בהנהגת הוראס ג'נקינס ומאיר טפירו, ראן-אנד-גאנרס ידועים.

כמו ירושלים, גם לברי יש ג'נקינס שמוביל את רשימת הקלעים. ג'וליוס ג'נקינס (187, 25) מוביל את ברי ביול"ב עם 19.7 נקודות למשחק באחוזים יפים, קוטף 4 ריבאונדים וחוטף 2 כדורים. הפורוורד בריאן לינץ' (198, 27), לשעבר בני הרצליה, קולע 13.4, תורם 6.6 בריבאונד ומוסר פעמיים (וגם מתפקד בזמנו הפנוי כחברה של הטניסאית קים קלייסטרס). רוג'ר האגינס בן ה-39 (201), ששיחק בתחילת העשור במלחה, עושה 10.7 נקודות ו-6.6 ריבאונדים למשחק. את מלאכת הריכוז לוקח על עצמו טראביס קונלאן האמריקאי (30, 192) שמוסר מעל 4 מסירות לערב, אבל קולע רק 6.4 באחוזים שבקושי מגרדים את ה-40. איב דופונט הבלגי (211, 30) הוא השחקן המשמעותי האחרון בחבורה, עם 9.3 נקודות ו-5 ריבאונדים.

חשוב לומר, בהקשר הזה: השמות לא מספרים את הסיפור של ברי. רמת הכישרון היא של קבוצת מרכז טבלה בישראל, אך היא מאומנת היטב, מאוד קבוצתית, עם דגש על הגנה חזקה. על כך אחראי המאמן האמריקאי שלה, כריס פינץ'.

הבלגים מופיעים במפעל אירופי בפעם הרביעית בהיסטוריה הקצרה שלהם, כאשר למפגש הראשון עם קבוצה ישראלית הם מגיעים אחרי ששרדו בקושי בית לא קשה במיוחד. רק התעלות מיוחדת שלהם ומנגד התפרקות ירושלמית תאפשר להם לטפס שלב, לקראת הקרבות האמיתיים מול רומא או קאזאן. ירושלים, שהשקיעה הון חסר תקדים מבחינתה, עלולה במקרה של הפסד להכריז על העונה הנוכחית ככישלון כבר בתחילת פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully