וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשחק מול סלובניה ובולגריה באוגוסט

שחר פרנהיימר

30.1.2006 / 20:56

דרור קשטן הוצג במסיבת עיתונאים כמאמן הנבחרת ולא שכח לשלוח עקיצה לגרנט. שני משחקי האימון נקבעו לחודש אוגוסט

דרור קשטן יחל את דרכו על הקווים בנבחרת ישראל בשני משחקי אימון בחודש אוגוסט מול בולגריה וסלובניה, כך מוסר משה גוזגל מספורט 5. הנבחרת הישראלית תערוך מחנה אימונים בסלובניה שם תתמודד מול הנבחרת הלאומית. לגבי המשחק מול הבולגרים, עדיין לא הוחלט אם הנבחרות יתמודדו בישראל או בסופיה.

הבוקר (שני) התחיל עידן חדש בנבחרת ישראל, כאשר דרור קשטן, מאמנה החדש של הנבחרת, הוצג לראשונה במסיבת עיתונאים בה נכחו גם יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, היו"ר הנכנס, אבי לוזון, וקצין העיתונות של ההתאחדות, שאול אייזנברג.

קשטן פתח בדברים רשמיים: "אני שמח להיות כאן במסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן הנבחרת וחש גאווה גדולה. התפקיד מהווה אתגר אדיר עבורי. אין לי חשש להתמודד עם מערכת ציפיות גבוהה ומאתגר אותי להצעיד את הנבחרת להישג משמעותי ראשון אחרי 36 שנה. במהלך 25 השנים האחרונות עבדתי כמאמן בליה הראשונה, טעמתי אכזבות והצלחות וזכיתי בכל תואר אפשרי, כמו כן טעמתי הצלחה גדולה במפעל אירופאי". קשטן ציין כי לפני שהחליט לקבל את התפקיד הוצעו לו שתי הצעות, "חסרות תקדים בכדורגל הישראלי", מבית"ר ירושלים טרם עידן פררנדז והפועל ת"א.

קשטן לא ניסה להסתתר כשנשאל על הגרלת משחקי קדם אליפות אירופה 2008: "כל הנבחרות חזקות וגם אלה שמתחתנו ביצעו התקדמות גדולה. אני מאמין בכדורגל ובכדורגלן הישראלי. הנבחרת יכולה להתמודד בראש מורם עם כל נבחרת בבית 5 ובמיוחד באיצטדיון רמת גן. כפי שלא חששתי כששיחקתי עם הפועל ת"א באירופה נגד צ'לסי מילאן ודומותיה לא אחשוש גם עכשיו. אני מחנך שחקנים להישגיות ולנצחונות. נבוא בראש מורם והמטרה היא להגיע להישגיות. מי שמכיר אותי יודע שאני דוגל בכדורגל התקפי".

נדמה שקשטן, בניגוד לקודמו בתפקיד אברהם גרנט, לא מתכוון להסתתר מאחורי מסרים דיפלומטיים והוא מבין את המשימה המוטלת עליו. מתדמית השתקן הוא מנסה להתנער, וכצעד ראשון הודיע כי בזמן כהונתו יכנס מסיבת עיתונאים פעם בשבוע.

בין הפועל ת"א לאצטדיון ר"ג

לא מעט שאלות נוקבות הופנו לכיוונו של קשטן שיסיים את עבודתו בהפועל ת"א בסוף חודש יוני, שלושה חודשים לפני המשחק הראשון במוקדמות יורו 2008. ב-23 בפברואר ייצא קשטן לקרואטיה לקביעת סדר המשחקים של הנבחרת יחד עם מאמני שאר הנבחרות. "תכנית העבודה תיקבע לאחר שסדר המשחקים יפורסם. כמובן שנתחשב בכל הגורמים כמו מזג אוויר ויריבות, אבל צריך לזכור שמדובר במשא ומתן ולא נקבל את כל מה שנרצה".

קשטן התייחס גם לעובדה שעד למשחק הראשון נקבעו לנבחרת שני משחקי אימון בלבד - אחד מול דנמרק ב-1 למרץ, בו דרור עדיין לא יאמן ויהיה משחק הפרידה מגרנט, ועוד משחק שייקבע בהמשך לחודש אוגוסט. "אני וגרנט לא נוכל לעבוד במקביל, עד המשחק הראשון הקבוצות עדיין ישחקו בגביע הטוטו, בליגת העל ובגביע המדינה. כשאכנס לתפקיד אכנס מחנה אימונים שיחד עם משחק אימון באוגוסט אמור להספיק, צריך להסתדר עם מה שיש".

על הבעיתיות בעבודה בהפועל ת"א במקביל למינוי בנבחרת: "אני עדיין ממלא תפקיד אחר. כמובן שאני עוקב ומנהל ישיבות עם העוזרים שלי. בקשר לסגל תאלצו להסתדר בסלנות". קשטן התייחס גם לשמועות על החלפה מידית בינו לבין אברהם גרנט בתפקידים. "לא שמעתי על הדבר הזה. ראיתי את זה פעם ראושנה כמוכם בדאבל פס".

המאמן הלאומי החדש לא הצליח להימנע גם משאלות הקשורות לבעיות המשמעת שהתרחשו בעידן גרנט. הבולטת שבהן היתה תקרית פיני בלילי, שכתב טור נגד המאמן הלאומי דאז. בלילי הוא בן טיפוחיו של קשטן, ויהיה מעניין לראות כיצד יפעל בעניינו בקמפיין הקרוב. דווקא פה, קשטן התחמק מאחריות "אני לא ראיתי שהוא כתב טור", ענה קשטן בציניות. "למה אני צריך להתייחס לבעיות שלא התרחשו בתקופתי? אני המאמן הלאומי ולא ועדת המשמעת".

לוזון: מאמין שקשטן יכול להביא אותנו לחלום

מסיבת העיתונאים היתה גם תחילתו של חילוף משמרות בכסא היושב ראש. יו"ר ההתאחדות המכהן, איצ'ה מנחם, פתח את האירוע ואמר: "ההתאחדות תצא במסע שיווק חסר תקדים שימלא את האצטדיון בכל המשחקים, ולא רק נגד אנגליה. אני חושב שההגרלה היא מעניית מאוד נגד נבחרות מולם לא שיחקנו עוד בטורניר רשמי. אברהם גרנט עשה עבודה טובה מאוד בקמפיין הקודם והמטרה היא להמשיך הלאה".

אבי לוזון, המכהן עדיין כממלא מקום יושב ראש ההתאחדות, נשמע יותר נחרץ והיה היחיד שהסכים להגיד במילים ברורות את מה שכולם רצו לשמוע. "מרגע שגרנט הסיר את מועמדותו לא היה לנו ספק מי יהיה המאמן הבא. אני מאמין בכל ליבי שקשטן יכול להביא אותנו למקום שאנחנו חולמים עליו - יורו 2008. אני חסיד גדול של הכדורגלן הישראלי ואני מקווה שאוכל להדביק את השחקנים והקהל באמונה שאפשר וצריך לעשות את זה. בואו נתאחד מאחורי הנבחרת על מנת שהחלום יתגשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully