וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה בניית האיצטדיון בנתניה

30.1.2006 / 16:33

בעלות של למעלה מ-135 מיליון שקל. סיום העבודות המשוער - יוני 2008. יאמר רוצה להשלים את הרכישה עד יום ראשון, אלון מעכב

עיריית נתניה, באמצעות החברה לפיתוח נתניה, החלה בביצוע העבודות להקמת האיצטדיון העירוני החדש של נתניה, שיחליף את איצטדיון הקופסא ההיסטורי. בכך תצטרף נתניה למועדון יוקרתי של ערים שמשקיעות כסף במתקני ספורט יקרים. עלות הקמת האיצטדיון - למעלה מ-135 מיליון שקל.

איצטדיון הכדורגל של נתניה ייבנה במתחם בן 163 דונמים והוא יכלול גם שטחים לתעסוקה וכן שטח מיוחד בן 9 דונמים המיועד לשימור באתר ברכת חנון. שטח האיצטדיון עצמו כ-66 דונמים והוא יכיל בשלב הראשון 12 אלף מקומות ובשלב השני מגרש אימונים ו-8,000 מקומות ישיבה נוספים ובסך הכל 20 אלף מקומות ישיבה.

"אין ספק", אומרת השבוע ראש עיריית נתניה, מרים פייירברג-איכר, "שאיצטדיון כזה, כאשר יהיה גמור, יביא לקידום רציני של רמת הכדורגל ויהיה מנוף לפיתוח ענפי ספורט נוספים בנתניה."

החברה שנבחרה לביצוע הפרויקט היא חברת רמט, שהחלה כבר בביצוע עבודות העפר. רמט, הנה אחת החברות המובילות בישראל בתחום ההנדסה האזרחית. החברה נוסדה לפני 63 שנה והיא עוסקת בכל תחומי ההנדסה והבנייה החל בפרוייקטים הנדסיים מורכבים ביותר כגון מינהור, הקמת גשרים, ומחלפים עבודות סלילה, והקמת שדות תעופה אזרחיים וצבאיים. כמו כן הקימה את איצטדיון טדי בירושלים.

העבודות יימשכו כשנתיים וחצי ויסתיימו על פי הצפי ביוני 2008.

יאמר שלח טיוטה, אלון איים לבטל את העסקה (איציק גניש, 'הארץ')

המשא ומתן לכתיבת החוזה הסופי בין הבעלים הנוכחיים של מכבי נתניה לבין הבעלים העתידי, דניאל יאמר, עוד לא התחיל, אבל כבר כמעט התפוצץ.

אתמול שלחו עורכי דינו של יאמר את טיוטת החוזה הראשונית לאנשי המועדון, והבעלים של מכבי נתניה, אשר אלון, רצה להוציא בתגובה מכתב בו הוא מודיע על ביטול ההסכם. הסיבה: לטענת אנשי נתניה, החוזה דרקוני מדי וכולל סעיפים שלא נכללו בהסכם ההבנות שנחתם. הבעלים האחרים של נתניה, מאיר אוזן ודב לנד, הצליחו להרגיע את אלון לאחר שהסבירו לו כי מדובר בחלק מהמשא ומתן.

ביום ראשון יגיע מועד סיום תקופת בדיקת הנאותות (45 ימים), שנחתמה במסגרת הסכם ההבנות. בתקופה הזאת היו אמורים אנשיו של יאמר לבצע בדיקה כוללת של המועדון וגם להעביר לחשבון נאמנות 1.5 מיליון דולר, דבר שבוצע.

לטענת אנשי יאמר, החוזה נוסח בצורה כזאת מאחר שחלק מהמסכמים אותם דרשו עורכי דינו עדיין חסרים. בנתניה סיפרו כי לא יסכימו לחתום על חוזה בו ייכתב כי יקבלו את הכסף של יאמר רק לאחר שנה, כאשר בינתיים הוא ישמש כערבות לחובות עתידיים.

אלון היה נסער בבוקר ואף אמר לשותפיו כי אנשי העסקים הנתנייתים, אבי שקד ואלי אורגד, מתעניינים בקבוצה ויהיו מוכנים לקחת אותה בתנאים טובים יותר. אורגד אמר אתמול: "לא היו דברים מעולם, אני לא מתכוון לרכוש את הקבוצה ולא להיכנס אליה". את תגובתו של שקד לא ניתן היה להשיג.

יאמר מעוניין שההסכם ייחתם עד יום ראשון, מכיוון שהוא רוצה להתחיל לבנות את הקבוצה לעונה הבאה. בימים הקרובים ינסו הצדדים להגיע לפיתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully