וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים קסומים באוסטרליה

30.1.2006 / 7:27

למרות הסיום הידוע מראש, זה היה אחד התסריטים המוצלחים בשנים האחרונות. דני בורשבסקי מסכם את אליפות אוסטרליה הפתוחה

אולי זה מה שמסמל את הגדולה של הטורניר הזה. אף אחד לא ציפה לתסריט אחר ובכל זאת, סגרנו שבועיים של לילות לבנים באחד מטורנירי הטניס המרתקים ביותר במאה הנוכחית. כל כך הרבה דובר על חסרונם של האלוף מראט סאפין, אלוף הרולאן גארוס רפאל נדאל ואלוף הרייטינג אנדרה אגאסי. טניסאי אחד, מרכוס בגדאטיס, השכיח את כולם כבר בשבוע הראשון. כל כך הרבה דובר על הקאמבק של מרטינה הינגיס והטניסאית השוויצרית עשתה את זה בגדול. כל כך הרבה ציפיות מקים קלייסטרס, ז'סטין הנין-ארדן, לינדזי דאבנפורט והאחיות וויליאמס ובסוף אמילי מאורסמו לקחה הביתה תואר גראנד סלאם ראשון. אלה היו שבועיים קסומים ועכשיו נותר להעביר את החודשים הקרובים עד לשיאו של האביב ופתיחתו של הרולאן גארוס.

המצטיין - מרכוס בגדאטיס

מבחינתנו, שנעשה כל יום כתבה על הקפריסאי הנפלא בן ה-20, שתוך שבועיים בלבד, הפך את עצמו לחביב הקהל הבא. כעת, אנדרה אגאסי באמת יכול לפרוש, יש לו מחליף. הוא הגיע לטורניר הזה מהמקום ה-56 בעולם ועבר שלושה טניסאים מהטופ 10 בשבוע השני (רודיק, ליוביצ'יץ' ונלבנדיאן). הוא גרם לרוז'ה פדרר להיראות כמו עוד טניסאי, אחרי שניצח במערכה הראשונה במשחק הגמר, אבל שכח לרגע שמדובר בטניסאי הגדול בעולם. רק לפני 3 שנים הוא הניף את הגביע באליפות אוסטרליה לנוער והשנה הוא כבר הצטלם עם צלחת הסגן. היחיד שעשה את זה וגם זכה בתואר בסופו של דבר, היה סטפן אדברג האגדי.

מרכוס בגדאטיס יתעורר בבוקר יום שני מהחלום כשהוא במקום ה-26 בעולם. הקפיצה הזאת תשנה לו הרבה בתקופה הקרובה. כעת הוא יהיה מדורג בכל טורניר בו ישתתף ואם ישמור על יציבות, גם בטורנירי הגראנד סלאם הבאים. אנחנו נחכה בקוצר רוח לראות איך הגיבור החדש שלנו יסתדר על מגרשי החימר בפאריז.

התופעה - רוז'ה פדרר

השוויצרי המדורג 1 בעולם לא נתן לנו יותר מדי סיבות לחבב אותו גם הפעם, רק את המשחק שלו. בכל זאת, אפשר היה לזהות בטורניר הזה כמה פרצי רגשות, שלא כל כך אופייניים לרוז'ה פדרר. זה קרה כבר בשמינית הגמר מול טומי האס ולאחר מכן גם במפגשים הקשים מול ניקולאי דוידנקו וניקולס קיפר. היו כמה משחקונים בהם ראינו יותר ויותר טעויות בלתי מחויבות, שלא ממש מתאימות לפנומן. היו משחקונים אחרים, שבהם הוא הוכיח למה אי אפשר להסיר ממנו את שם התואר הזה.

זה היה תואר הגראנד סלאם השביעי של רוז'ה פדרר והשלישי ברציפות. מאז רוד לייבר האוסטרלי, האיש שעל שמו קרוי האיצטדיון בו הניף היום השוויצרי את הגביע ומילא את תוכנו בדמות תנין, היחיד שזכה בשלושה תארי גראנד סלאם ברציפות היה פיט סמפראס (1993). מי אמר שלפדרר אין עוד שיאים לשבור? ואם כבר להשוות לפיסטול פיט, אז הוא רק בחצי הדרך.

הקאמבק - מרטינה הינגיס

שוויץ הפסטורלית מתעקשת לספק לנו עוד תופעת טבע. כל מי שהציץ ולו ולרגע בטלוויזיה בשידורי אליפות אוסטרליה, קרוב לוודאי שמכיר את הרקע של הטניסאית שדורגה בעבר 1 בעולם. עם זאת, להתייצב לטורניר גראנד סלאם אחרי שלוש שנים בבית ולהיעצר רק על ידי קים קלייסטרס ברבע הגמר? בלתי נתפס. אם זה לא מספיק, הינגיס חברה לבן זוגה (למשחקי זוגות) מהימים הטובים, מאהש בופאתי וזכתה עמו בטורניר הזוגות המעורבים. מרטינה הינגיס חוזרת בענק לסבב הנשים וכמה שהיא רעבה לגביע גדול ונוצץ.

המאכזב - לייטון יואיט

עכשיו אפשר לקבוע סופית: שום טניסאי אוסטרלי לא זכה במלבורן ב-31 הנשים האחרונות ונראה שגם לא יהיה כזה בעתיד הקרוב. לייטון יואיט הבלתי יציב, כבר לא עומד בקצב ההתקדמות של בני גילו וגם של הצעירים יותר, שכובשים את הסבב המקצועני. היו לו תירוצים להדחה בסיבוב השני (וירוס בבטן), אבל כל פעם זה משהו אחר. האוסטרלים, שגם ככה לא הכי מחבבים אותו, די התייאשו ונראה שבשנים הקרובות הם יתלו תקוות דווקא בטניס הנשי שלהם ויתפללו להתקדמות משמעותית של סמנתה סטוסור, שהרשימה בטורניר ושל הטניסאית מספר 1 אליסיה מוליק, שלא השתתפה בגלל פציעה.

המשחק - קיפר נגד גרוז'אן (רבע הגמר)

זה דווקא היה משחק רולאן גארוס טיפוסי. כזה שנשמח להתלוות אליו אחרי שהברזנו מהעבודה ביום שמש של תחילת הקיץ, חזרנו מהים והתיישבנו מול יורוספורט עם שישית בירה. המציאות זימנה לנו את המשחק הזה ב-2 בלילה של יום חורפי במיוחד והשאירה אותנו ערים עד 7:00. זה היה המשחק הארוך ביותר השנה בטורניר (4 שעות ו-48 דקות). המערכה החמישית שלו הייתה יותר ארוכה מסרט עלילתי באורך מלא (96 דקות) ומותחת פי כמה וכמה. בסיומה נראו שני טניסאים מהטופ 25 בעולם, יושבים על המשטח אחרי כל מכה וחובטים הגשות בעוצמה של שיעורי טניס למתחילים. לידם, אפילו משתתפתי טריאתלון "איש הברזל" נראו רעננים במיוחד. המתח בשיאו, כל אחד מחכה לטעות של השני ובסופו של דבר הגרמני זוכה בנקודה שנויה במחלוקת אחרי שזרק את המחבט שלו באוויר כדי לענות לכדור של גרוז'אן.

ההיסטוריה – יאן זי וז'נג ג'ייה

אחרי מדלית הזהב באולימפיאדת אתונה של צמד סיניות אחר (סון טיאן טיאן ולי טינג), חגגו מיליארד וחצי סינים את תואר הגראנד סלאם הראשון. יאן זי וז'נג ג'ייה, שהיו מדורגות 12 בטורניר, לא נכנעו לעידוד המאסיבי של הקהל באיצטדיון "רוד לייבר", שכל כך רצה לראות טניסאית אוסטרלית (סמנתה סטוסור) מניפה השנה גביע, גם אם זה בטורניר הזוגות יחד עם שותפתה האמריקאית ליזה ריימונד. השתיים, אגב, דורגו ראשונות.

עבור הסינים, השמחה לא יכלה להיות גדולה מדי, שכן בדיוק בשבוע הזה הם חוגגים את תחילתה של שנה חדשה, שנת הכלב, שנפתחה עבורם בהישג ספורטיבי מצוין.

סטטיסטיקה

מלך עוצמת החבטות – אנדי רודיק לא היה במיטבו הפעם ומי שסיים את הטורניר כמגיש החזק ביותר היה בן ארצו טיילור דנט (231 קמ"ש), למרות שהודח כבר בסיבוב הראשון. רודיק דורג שני עם 227 קמ"ש ואיבו קרלוביץ' הקרואטי שלישי (225 קמ"ש).

מלכת עוצמת החבטות – האחיות וויליאמס היו המגישות החזקות ביותר בשבועיים האחרונים. שתיהן רשמו מהירות של 194 קמ"ש וכמוהן גם סמנתה סטוסור המקומית.

המגיש המוצלח ביותר – ניקולאי דוידנקו הרוסי, שהפסיד לרוז'ה פדרר ברבע הגמר. הוא רשם 76 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה.

המגישה המוצלחת ביותר – וירג'יניה רואנו פסקאל הספרדיה, שרשמה 73 אחוזי הצלחה והייתה הטובה מבין הטניסאיות שהגיעו לפחות לשמינית הגמר.

מלך נקודות השבירה – דויד נלבנדיאן הארגנטינאי הראה הרבה אופי כשזכה ב-42 נקודות שבירה בטורניר. זה לא עזר לו בחצי הגמר מול מרכוס בגטאדיס. רוז'ה פדרר מדורג שני בטבלה עם 40 נקודות שבירה מוצלחות.

מלכת נקודות השבירה – ז'סטין הנין-ארדן, שפרשה ממשחק הגמר מול אמילי מאורסמו מובילה כאן עם 35 נקודות, 4 יותר מהצרפתיה. מריה שראפובה דורגה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully