וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתערבות של מזרחי השפיעה"

שגיא ניר

29.1.2006 / 12:10

במשרד הפנים מסבירים את מתן האזרחות לג'יימי ארנולד: "הסטטוס שלו השתנה כשאשתו ילדה". מזרחי: "הוא עונה על כל הקריטריונים"

הודעתו של משרד הפנים לפיה יעניק אזרחות ישראלית לשחקן מכבי תל אביב, ג'יימי ארנולד, תפסה בהפתעה את אנשי הפועל תל אביב, ששחקנם ג'רון רוברטס ממתין תקופה ארוכה לאזרחות מפאת נישואיו לאזרחית ישראלית.

לפני כחודש הופיע בתקשורת ראש מנהל האוכלוסין במשרד הפנים, ששי קציר, ושלל אפשרות לקיצור הליכים בנושא קבלת האזרחות של שני השחקנים. ריקי שטרית, יועצת התקשורת של ממלאת מקום שר הפנים רוחמה אברהם, הסבירה היום (ראשון) את הסיבה לשינוי עמדת המשרד לגבי ארנולד: "ארנולד חי עם אשתו כבר לפני 8 שנים, והסטטוס שלו השתנה ברגע שאשתו ילדה ילד. זו העובדה שהיטתה את הכף. ילד מקדם את ההליך כי זה מראה על סוג של מחויבות למדינה ולמשפחה ונוטע פה שורשים". חשוב לציין כי ארנולד, ששיחק בסוף שנות ה-90 בהפועל גליל עליון כשנה וחצי, שיחק עד העונה בקבוצות מחוץ לישראל, בין השאר בסלובניה וספרד, כך שבסך הכל שיחק עד היום בארץ זמן מצטבר של שנתיים בלבד, ולא כפי שדורש החוק.

לגבי סיכויי האזרחות של רוברטס, אמרה שטרית: "הנושא נמצא בבדיקה".

שטרית סיפרה כי מי שטיפל בהגשת הבקשה הוא יו"ר מכבי תל אביב, עו"ד שמעון מזרחי. "ההתערבות של שמעון מזרחי שאמר כי רוצים את השחקן בנבחרת ישראל השפיעה גם היא. הוא הביא את השיקולים המקצועיים של הכדורסל", אמרה שטרית. ראוי לציין כי שמעון מזרחי הוא יו"ר מכבי תל אביב, ולא ברור מדוע הוא נתפש במשרד הפנים כסמכות מקצועית בנבחרת ישראל. עו"ד מזרחי אמר בתגובה: "ארנולד הוא זה שהגיש את הבקשה. השחקן נמצא בארץ כל כך הרבה שנים ואף נולד לו בן. מה עוד צריך להיות? הוא עונה על כל הקריטריונים לקבלת אזרחות".

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, אמר: "מעולם לא היתה פניה ממני בבקשה לאיזרוחו של ג'יימי ארנולד. במידה והוא יהיה מתאזרח ויוכיח יכולת ראויה, הוא יהיה בין המועמדים לתפוס את עמדת המתאזרח בנבחרת".

בהפועל תל אביב זועמים. בניגוד לארנולד, שהתחיל לשחק במכבי רק השנה, רוברטס משחק בישראל מאז שנת 1999, ונשוי לליאורה מאז שנת 2003, פרק זמן דומה לנישואיו של ארנולד עם איריס.

"שוב הוכח שמכבי תל אביב היא הקבוצה של המדינה והפועל תל אביב היא הקבוצה של העם, ואת העם תמיד דופקים", אמר יו"ר הפועל תל אביב, שאול אייזנברג. "ההתנהלות של סגנית השר אברהם היא פופוליסטית ולא עניינית, ואני מקווה שהיא תתעשת מבעוד מועד ותמנע מאיתנו את הפניה לבג"צ", אמר אייזנברג.

סוכנו של רוברטס, זאב גרוס, שלח הבוקר מכתב לממלאת מקום השר בבקשה לאשר את אזרחותו של רוברטס, "מתוך עיקרון הצדק וההוגנות", לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully