וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פעם פדרר

29.1.2006 / 13:35

ההתלהבות של בגדאטיס לא הספיקה מול קור הרוח של השוויצרי, שניצח 1:3 והוכתר שוב כאלוף אוסטרליה. הינגיס לקחה בזוגות מעורבים

מרכוס בגדאטיס ללא ספק ייזכר ככוכב אליפות אוסטרליה לשנת 2006, אבל התואר שוב הולך עם פדרר. בגדאטיס גייס את כל האמוציות וההתלהבות שלו בניסיון להתמודד עם רוג'ר פדרר בגמר אליפות אוסטרליה, אבל שוב פעם מתברר שפדרר טוב מדי, והתלהבות ונעורים לא תמיד מספיקים מול יכולת והתמדה. החדשות הטובות הן שהטניס המחייך של בגדאטיס כנראה יישאר איתנו בשנים הקרובות. החדשות היותר טובות הן שאנחנו צופים בגדול מכולם ממשיך לעשות היסטוריה.

בפתיחת המשחק המשיך מרכוס בגדאטיס את היכולת הטובה שאפיינה אותו במהלך כל הטורניר, וריח של הפתעה עמד באוויר. הקפריסאי לא נבהל מהמעמד המלחיץ של גמר אליפות אוסטרליה, וגבר על רוג'ר פדרר במערכה הראשונה בגמר, כשהוא מתמודד עם המדורג מספר 1 כשווה מול שווה ואף עולה עליו. בגדאטיס שבר את פדרר פעמיים במהלך המערכה, והראה לשוויצרי שהוא ייאלץ לגייס את כל הנחישות שלו כדי לקחת את התואר שוב מול האנרגטיות של הקפריסאי. 5:7 לבגדאטיס במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה צמודה גם היא. בגדאטיס שבר והוביל 0:2, פדרר השווה ל-2:2, ומאז התפתח משחק צמוד, שהסתיים רק במשחקון האחרון של המערכה, אז שבר פדרר וקבע 5:7, ו-1:1 במערכות. האלוף חוזר לעצמו.

הנקודה האחרונה של המערכה השנייה הוציאה את הרוח מהמפרשים של בגדאטיס. השופט פסל את החלטתו של שופט הקו וקבע שהכדור היה בחוץ. נראה היה שכל לאורך המערכה השלישית הקפריסאי היה מוטרד מההחלטה, פדרר לא ריחם, והמערכה נסתיימה ב-0:6 קליל, שהזכירה את ימיו הגדולים של האלוף, ששוב נראה בלתי מנוצח.

המערכה הרביעית המשיכה את המומנטום של קודמתה, ופדרר הסתדר עם ההתעוררות של בגדאטיס, וניצח גם אותה 2:6, והשלים ניצחון 1:3 במערכות וניצחון כולל במשחק.

קיבל גביע והתחיל לבכות

פדרר הוא הראשון זה 12 שנה שמנצח שלושה טורנירי גראנד סלאם ברציפות (הקודם היה סמפראס כמובן) והשלישי בהיסטוריה שמצליח לזכות בשבעה כאלה.

בטקס הצגת הפרסים נחשף צד אחר של פדרר. מטניסאי ששבר במהלך הקריירה הקצרה שלו כל כך הרבה שיאים והרוויח עשרות מיליוני דולרים, ניתן היה לצפות שייקח בקלות יותר את הזכייה בטורניר נוסף. אך פדרר עמד עם הגביע ומירר בבכי, כאילו זו הפעם הראשונה שהפנומן השוויצרי משיג הישג כלשהו. "אני מניח שעכשיו הכל יוצא", התנצל פדרר, "היו לי נאומים קשים, אבל זה באמת קשה. לנצח בגראנד סלאם זה לא דבר פשוט. כל אחד כזה הוא חלום שהתגשם".

גם בגדאטיס נמצא בחלום. "אני רק עכשיו מתעורר ממנו", אמר הקפריסאי, שהלהיב בימים האחרונים חובבי הטניס בכל רחבי העולם, "אלו היו שבועיים מדהימים. הייתי בגמר, שיחקתי בו, והפסדתי. מבחינתי זה מדהים".

עוד תואר להינגיס

בגמר הזוגות לגברים גברו האחים המדורגים 1, מייק ובוב בריאן, על מרטין דאם הצ'כי ולנדר פאז ההודי - 6:4, 3:6, 4:6. בין הנשים הפתיעו הסיניות המדורגות 12, ז'י ז'נג וזי ין, את האמריקאיות המדורגות 1 בטורניר, סמנת'ה סטוסור וליסה ריימונד - 6:2, 6:7 (7-9), 3:6.

ולפני גמר הגברים שינעל את האליפות, מרטינה הינגיס חזרה להיות אלופת טורניר גראנד סלאם. זה אמנם לא קרה במשחקי היחידות, אבל לפחות בזוגות המעורבים הקאמבק של השווייצרית היה מושלם. הינגיס ובן זוגה, ההודי מאהש בופאטי, ניצחו את המדורגים 6, יילנה ליחובטסבה הרוסיה ודניאל נסטור הקנדי - 3:6, 3:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully