וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשזה מגיע זה מבאס"

28.1.2006 / 18:00

דווקא הפועל פ"ת היא זו שהצליחה להנחיל למכבי חיפה הפסד ראשון אחרי 18 מחזורים. שבחון, תמוז וחסן הפכו פיגור משער של בוקולי לניצחון 1:3. זנדברג והחברים מנסים להתרגל לרעיון

אף אחד לא האמין שדווקא הפועל פ"ת תצליח לעשות את מה שכל קבוצות ליגת העל לא הצליחו לעשות - לנצח את מכבי חיפה. ניר לוין נכנס לפיגור כבר בדקה העשירית משער של בוקולי, והחליט לחזור למחצית השניה בשביל לצאת לפחות עם נקודה.

לוין הכניס את החלוץ אלנתן סלמי במקום המגן ארז אליאב והשתלט על המגרש מן הפתיחה, ההימור הזה השתלם לו כשסלמי היה מעורב בשני השערים הראשונים של קבוצתו - של שיבחון בדקה ה-62, ושל תמוז בדקה ה-67. חסן השלים את התוצאה המדהימה בפנדל בדקה ה-79. לעומת לוין, רוני לוי לא ערך אף חילוף, למרות יכולת חלשה של כמה שחקני מפתח.

מכבי חיפה מסיימת את ריצת השיא של 18 משחקים ללא הפסד, ופ"ת, בזכות הרבה כישרון של שיבחון (9 שערים העונה), חסן וסלמי, מצליחה לברוח קצת מהתחתית. מי אמר שהליגה גמורה?

מהלך המשחק

דקה 10: גול! קולאוטי משתלט על כדור מהגנת פ"ת ומצא את בקולי, שבעט חזק מ-18 מטרים, רפי כהן הצליח רק להדוף, 0:1 חיפה.

דקה 17: קולאוטי השתלט על כדור אבוד והגביה לרחבה, אבל זנדברג נגח מעל השער.

דקה 24: חסן בועט כדור שנהדף. שיבחון מגיע ובועט מצוין מ-16 מטרים, אבל דוידוביץ' מוציא את הכדור מהחיבורים.

דקה 34 קולאוטי מקבל כדור בתוך הרחבה אבל בועט מעל המשקוף מזווית קשה.

דקה 58: שלומי ארבייטמן נשלח לבד מול רפי כהן אבל הכדור שלו הולך החוצה.

דקה 62: גול! סלמי קיבל כדור וחתך לרחבה מימין. מסירה שלו מצאה את חסן שבעט אך הכדור נהדף. שיבחון בעט את הכדור חזק פנימה, 1:1.

דקה 67: גול! שוב סלמי מימין, רואה את דוידוביץ' מחוץ לשער ובועט כדור חכם שפוגע במשקוף. טוטו תמוז מגיע לריבאונד ונוגח ממטר, 1:2 פ"ת.

דקה 74: ארבייטמן מוריד אחורה לעידן טל שבועט בגלישה סמוך לקורה.

דקה 78: גול! מנור חסן פרץ לכיוון הרחבה, עבר את בנאדו וספק הוכשל על ידי אריק בנאדו. לירן ליאני שרק לפנדל. חסן בעט בעצמו את הפנדל פנימה, 1:3.

הרכבים:

הפועל פ"ת: רפי כהן; אורי אוזן, זאב חיימוביץ', איגור גיזאלוב, דאליבור ויסקוביץ'; עומר בוקסנבוים, רביד גזל, יוסי שבחון, מנור חסן (עידן סרור 88), ארז אליאב (אלנתן סלמי 55); טוטו תמוז (גיא שמיר 90).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, אריק בנאדו, רפאל אולארה, אדורם קייסי; חבייר דירסאו, עידן טל, גוסטבו בוקולי, מיכאל זנדברג; רוברטו קולאוטי, שלומי ארבייטמן.

ניר לוין: ניצחון מרשים (יופ ציוני, ספורט 5)

"חבל שהפסדנו, זאת הרגשה לא טובה אבל גם זה קורה", אמר בסיום רוני לוי שהוסיף כי בכל משחק הוא "לוקח הכל בחשבון, גם שננצח וגם שנפסיד. החצי הראשון היה חצי טוב שלנו", הוסיף לוי, "היינו צריכים להכריע בו את המשחק אבל סיימנו אותו רק ב-0:1. צריך לתת קרדיט להפועל פתח תקווה שבאו לתת הכל והצליחו", פרגן המאמן המנוצח.

"היה הבדל גדול בין היכולת שלנו במחצית הראשונה לבין היכולת במחצית השנייה ואני לא יודע למה זה קרה", אמר מיכאל זנדברג. "נכון שלא הפסדנו הרבה זמן", הוסיף קשר האלופה, "אבל כשזה מגיע זה מבאס, לא משנה אחרי כמה זמן זה קורה".

מגן מכבי חיפה, אדורם קייסי, שעזב בקיץ את האורווה לטובת קריית אליעזר, התקבל בשריקות בוז על ידי הקהל הפתח תקוואי. "האוהדים קיללו אותי לאורך כל המשחק אבל לא נתתי לזה להשפיע עלי", התגאה קייסי, "לא היינו טובים בחצי השני ופתאום קיבלנו את הפנדל הזה מכלום וזה שינה את המומנטום של המשחק".

בהפועל פ"ת היו הרבה חיוכים. "האבא של הניצחון אלה 14 חבר'ה שלחמו ונתנו את הכל", אמר המאמן ניר לוין, "הם השקיעו מאמץ גם בדקות הפחות טובות שלנו ובסך הכל זה היה ניצחון מרשים". לוין הוסיף כי למרות שעל הנייר חיפה עדיפה על קבוצתו, שחקניו האמינו כי אפשר לצאת עם שלוש נקודות. "לא אגיד שלא היה חשש אבל היתה אמונה", סיכם המאמן.

"ניר לוין דיבר איתנו לפני המשחק ואמר לנו שאם ננצח כולם יזכרו את הניצחון הזה", הצטרף הקשר יוסי שבחון לחגיגה, "זה בעצם יהיה הפסד ראשון של חיפה אחרי הרבה זמן. חיפה שיחקה מצוין במחצית הראשונה אבל במחצית השניה הם נחלשו ואנחנו עלינו עם כל ההתלהבות ועשינו מהפך". שבחון, שכבש את השער הראשון לזכות פתח תקווה, אמר כי הוא יודע שהאלופה כבר סימנה אותו אך בינתיים הוא מתרכז רק באורווה. "היו דיבורים אבל לא איתי ישירות", הוסיף הקשר, "כרגע אני מרוכז כל כולי בהפועל פתח תקווה".

"ידענו שאם נתפוס את חיפה ביום לא טוב אז נוכל להוציא משהו מהמשחק ובמחצית השנייה זה באמת מה שקרה", אמר מנור חסן. לגבי הפנדל הוסיף הקשר: "לא יודע אם היה או לא היה פנדל, תשאלו את אריק בנאדו".

הניצחון על חיפה מתוק במיוחד עבור אורי אוזן, מגן הפועל פתח תקווה, שעבר לפני כשבועיים לאורווה לאחר שלא קיבל דקות מרוני לוי. "מעבר לזה שזה ניצחון על חיפה בשבילנו זה שלוש נקודות חשובות כי אנחנו רוצים לברוח מהתחתית". על ההרגשה האישית בפתח תקווה לעומת בחיפה הוסיף המגן: "אני מסתובב כבר שלושה שבועות עם חיוך על הפנים ואני מאושר. זה מראה שבאמת כיף לי פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully