וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאור גדול

יניב בן חקון

27.1.2006 / 8:43

הדרישות המופרזות של מאור מליקסון הדהימו את שחקני בית"ר ירושלים. "זה לא מציאותי", אומר אחד מהם. גם האוהדים נגדו

מאז שטון קאנן עזב את בית"ר, חזרנו לראות את מאור מליקסון הישן והלא כל כך טוב. אלא שהירידה ביכולת והתרומה המזערית לא הפריעו לשחקן הצעיר לבקש כ-400 אלף דולר לעונה הבאה. סוכנו, משה עמר, אפילו הכריז שאם לא, מליקסון יחתום בקבוצה מהליגה הראשונה באיטליה. בבית"ר, מטבע הדברים, לא ממש אהבו את הטיפוס של מליקסון ועמר על העץ הגבוה, והבהירו לשניים שאם מליקסון לא יישר קו עם האגודה, הם עלולים למצוא את עצמם תקועים על הענפים בלי סולם לרדת בו.

זה לא שבבית"ר מתכוונים לחסוך. להפך. יודעים שם שהכיס יצטרך להיפתח לרווחה. במועדון מעריכים שבסופו של דבר יקבל השחקן הצעיר כ~150 אלף דולר לעונה, ועם זאת לא אהבו את הדרישה המופרזת, בעיקר כי זהו המבחן הראשון שלהם מול שחקן ישראלי. כבר עכשיו סוכנים רבים שנמצאים במגעים עם יו"ר בית"ר בכלל לא מדברים על סכומים, אלא אומרים לוולדימיר שקלאר שהם רוצים לקבל את הסכום שיקבל מאור מליקסון בסופו של דבר. במצב כזה, מליקסון יהיה זה שיקבע את הרף, והכל יתנהל בהשוואה אליו. הרי אם הוא יקבל 400 אלף, אז למה שתומר בן-יוסף, לדוגמה, לא ידרוש 600 אלף? לכן החליטו בקבוצה לא לחצות קווים אדומים גם במחיר של הפסד השחקן לטובת קבוצה עשירה אחרת. עם זאת, בבית~וגן בטוחים שבסופו של דבר מליקסון יהיה שלהם.

אלא שבעוד ההנהלה עובדת שעות נוספות, נפתחת גם גזרה נוספת נגד השחקן: גזרת החבר'ה בקבוצה, שלא מבינים את ההתנהלות התמוהה של מליקסון. חבריו לקבוצה של הקשר הצעיר נשמעו מופתעים ואף כועסים לאור הדרישה של עמר. "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות", אומר אחד השחקנים בבית"ר. "הסכומים שמליקסון דורש נראים לא מציאותיים לשחקן בגיל שלו. כוכבים גדולים ממנו לא זכו למשכורת שהוא מבקש. לשחקן בן 21, שלא זכה בתואר ולא נחשב שחקן מפתח בקבוצה, זאת דרישה מוגזמת. עם כל הכבוד שיש לי אליו, יש שחקנים אחרים שיכולים לדרוש הקפצה משמעותית בשכר, לפני שהוא יעשה זאת. כמה משחקים טובים בתחילת העונה גרמו לו להגיע לסכומים המופרזים האלה, אבל לדעתי, בהתחשב בתרומה ובמעמד שלו במגרש, אין שום סיבה שבית"ר תיתן לו מה שהוא מבקש".

אגב, אותו שחקן דווקא די קרוב למליקסון. פשוט הדעה הזאת רווחת בקרב רוב החבר'ה בקבוצה. חבר אחר של מליקסון מנסה להסביר מה קרה כאן. "קשה לי להאמין שהסכומים שדובר עליהם הם סכומים שמאור ביקש", הוא מרחיב את התיאוריה המבוססת שלו. "אני והוא חברים טובים, וכל הסיפור סביב החוזה הגבוה זה תרגיל של הסוכן שלו, שמנסה להוציא כמה שיותר כסף. כך גם עם כל הדיבורים על קבוצה מאיטליה. לפי מה שאני יודע, אין שום קבוצה שרוצה אותו שם, והכל תרגיל תקשורתי של הסוכן שלו. כואב לי שמסתכלים על מאור כאילו הוא דורש את זה. האוהדים נטפלים אליו בגלל הנושא הזה, ובמובן מסוים הוא בכלל לא אשם בסיטואציה שנוצרה. אני מאמין שכל העניין הזה יסתדר בסופו של דבר, ומאור יקבל שכר הגיוני, שמתאים למישהו שמסיים חוזה חייל".

כמו שכבר הבנתם, גם אצל האוהדים, שעד כה אהבו את מליקסון, נדלקה נורה אדומה. השבוע האחרון הוקדש להאשמות כבדות כלפי הילד. "מעניין כמה מליקסון היה מבקש אם מאיר פניג'ל היה עכשיו בבית"ר", כתב אחד השרופים באתר האינטרנט של האוהדים. "מה הוא עשה בשביל חוזה כזה? שני פסים וכמה שערים. אפילו רבע מהסכום לא הייתי נותן לו. אם יש לו קבוצה באיטליה אפילו בליגה השנייה, שיקום וילך עכשיו. נסתדר בלעדיו".

גם במגרש האימונים בבית-וגן לא מצאנו אוהדים שתומכים בשחקן. "כבר כמה שנים שמדברים על מליקסון, אומרים שהוא יהיה השחקן הבא של הנבחרת, אבל הכל נשאר בגדר דיבורים", אמר ביום שני שימי אוחיון. "עם היכולת שהוא מציג באימונים ובמשחקים, הוא צריך להגיד תודה שבכלל משאירים אותו כאן. הוא ראה את הכסף הגדול של גאידמק ונפתחו לו העיניים. עד עכשיו הוא זכה לתמיכה שלנו, עכשיו הוא יראה את הצד השני שלנו".

קדימה עם ברק

יומיים לפני המשחק מול הפועל כפר-סבא, ניגש לואיס פרננדז לברק יצחקי, שערך אימון קל, ובירר את מצב הפציעה. "אני צריך אותך ביום שבת למשחק", אמר המנג'ר לחלוץ. "אני יודע שאתה פצוע, אבל תעשה את כל המאמצים בשביל להיות כשיר, כי אני בונה עליך בהרכב". יום למחרת, באימון המסכם באיצטדיון טדי, הרגיש השחקן כאבים, והודיע לפרננדז כי הוא אינו כשיר בכל מאת האחוזים. פרננדז, שחזה את דבריו של השחקן מראש, תירגל את אסולין בהרכב, אבל לאף אחד לא היה ספק: אסולין בהרכב אך ורק בגלל שיצחקי פצוע.

חמישה שערים בששת המשחקים האחרונים שבהם שיחק: זהו המאזן הנהדר של ברק יצחקי, שמחזיק בתואר סגן מלך השערים של בית"ר העונה. אחרי עונות שחונות, סוף סוף הילד מאשקלון נותן תמורה להשקעה. השערים שכבש והיכולת הטובה שהוא מציג העלו את המניות שלו הן אצל הקהל, אבל בעיקר אצל הצוות המקצועי של בית"ר. זה לא סוד שהיחסים בין השחקן למנג'ר הצרפתי חמים. כבר בשבוע הראשון שלו כמאמן שוחח פרננדז עם השחקן הצעיר, ולא חסך במחמאות. לפני שבוע, באחת הפעמים שבהן שוחחו השניים, אמר המנג'ר ליצחקי: "אתה מספר 9 קלאסי, בדיוק כמו שאני הייתי מספר 9 כשהייתי שחקן. אתה מזכיר אותי כשהייתי צעיר. יש לך המון מוטיבציה, אתה נלחם על המגרש, ואם תמשיך ככה, תגיע רחוק מאוד". יצחקי שמע וחייך מאוזן לאוזן.

בשבוע האחרון אף החל משא ומתן בין סוכניו של יצחקי, האחים קצב, לבין בית"ר. בניגוד למשא ומתן המתוקשר והמסובך עם מאור מליקסון, בגזרת יצחקי הדברים נראים הרבה יותר קלים. על פי ההערכות, יצחקי ידרוש סכום הנע סביב 150 אלף דולר לעונה, והמטרה של פרננדז היא להחתים אותו לשלוש העונות הבאות. "המשא ומתן עם יצחקי נמצא רק בתחילתו", מאשר גורם בבית"ר, "אבל אני לא מאמין שיהיו איתו בעיות. יצחקי דורש סכומים הגיוניים, והעובדה שהוא זוכה לקרדיט גדול אצל פרננדז תקל מאוד על המגעים איתו. אני מאמין ומקווה שבחודש הקרוב נוכל להכריז על יצחקי כשחקן בית"ר גם לשנים הבאות".

"ברק שחקן נהדר, שמשקיע המון באימונים", אומר חברו לחוד ג'ף טוטואנה. "כיף מאוד להתאמן לידו ולשחק איתו, ואני מאמין שהוא עוד יגיע רחוק. אחד הדברים שבולטים אצלו הוא הרצון הגדול שלו להשתפר בכל משחק ובכל אימון. בתקופה שאני משחק בארץ לא ראיתי הרבה שחקנים מהסוג שלו. מבין כל השחקנים הצעירים של בית"ר, הוא הראשון שמגיע לו חוזה ארוך, ואם הוא ימשיך ביכולת הזו, אני מאמין שהוא יהפוך לשחקן מוביל בבית"ר".

אנחנו חוד החנית

מעמדו של ליאור אסולין בבית"ר ממשיך להתערער. למרות השער שכבש לפני שבועיים בבלומפילד, שער שהביא לבית"ר נקודה חשובה מול הפועל תל אביב, המנג'ר לואיס פרננדז עדיין לא מסופק מהיכולת של השחקן. ביום רביעי האחרון, מיד לאחר שחזר מפריז, ערך פרננדז אימון טקטי, שבמהלכו תירגל באופן נפרד את חוליות הקישור, ההגנה וההתקפה. ההפתעה הגדולה היתה הצבתו של ז'רום לרואה בחוליית ההתקפה, כשתפקידו המקורי הוא בכלל קשר אחורי. אם עד כה שלטו ג'ף טוטואנה ואסולין בשפיץ, הרי שבאותו אימון השתלטו לרואה ויצחקי על החוד. בצעד הזה פרננדז מביע למעשה את אכזבתו הגדולה מטוטואנה, אך בעיקר מאסולין.

השניים, אגב, מרגישים את הפיחות במעמדם בקבוצה. בשבוע האחרון שוחח טוטואנה עם אחד מחבריו הקרובים ושפך את כל שעל לבו. "אני כבר לא יודע מה יקרה איתי בבית"ר", הוא אמר באכזבה. "אני יודע שפרננדז לא מרוצה ממני, ומאימון לאימון אני מאבד את הביטחון, וזה משפיע עלי גם במשחקים. בהתחלה כשהוא הגיע חשבתי שתהיה בינינו כימיה טובה בגלל השפה המשותפת, אבל מיום ליום אני חושש שבסופו של דבר הוא יביא חלוץ אחר וישחרר אותי מבית"ר".

גם אסולין נראה די מודאג מהמצב שבו הוא נמצא בחודש האחרון: החיוכים באימון פחתו, השיחות עם פרננדז התרבו, ואפילו באימונים הוא הפסיק להפציץ כמו שהיה עושה בעבר. "אני משתדל לתת הכל, אבל זה לא הולך לי", התלונן אסולין באחד מאימוני השבוע באוזני אחד מחבריו בקבוצה. "אני מרגיש לחץ גדול מהצד של פרננדז, וזה מפריע לי להתרכז בכדורגל".

ספק גדול אם לרואה אכן יפתח בשבת בהרכב כחלוץ, אך המגמה של המנג'ר ברורה: להסב את השחקן היקר בקבוצה לעמדה החסרה בבית"ר, בתקווה שלרואה ישחזר את יכולת ההבקעה שלו מפריז, שם כבש בממוצע שמונה שערים בעונה, וזאת עוד מעמדת הקשר האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully