וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שלא יכול להסתדר, שיקום וילך"

27.1.2006 / 11:18

דני קליין התעורר והחליט להבהיר לטפירו וג'נקינס שיש רק דרך אחת לסיים את פרשת המכות - הדרך שלו. איך הכל התחיל? מי נגד מי?

פרשת טפירו-ג'נקינס הסתיימה אתמול באופן חלקי, לאחר שהנהלת הפועל ירושלים ערכה שיחות קשות עם שני השחקנים, שהתקוטטו במהלך ואחרי המשחק נגד בני השרון ביום שלישי. נראה כי הם יספגו קנס גבוה.

אתמול בצהריים נפגשו היו"ר דני קליין, חבר ההנהלה אורי מנצור, המנהל מוריס אוחיון והדובר גידי דודי עם מאיר טפירו והוראס ג'נקינס. קליין הבהיר לשניים שהוא רואה בחומרה את האירוע וכי הוא מאוד מאוכזב מהם. "אני יוצא מנקודת הנחה ששניכם רוצים להישאר בקבוצה", אמר קליין לשניים, "כי אם אתם לא יכולים להסתדר אחד עם השני, אז מי שלא יכול שיקום ויילך כבר עכשיו. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם בשום פנים ואופן להתנהג כמו שהתנהגתם".

ג'נקינס אמר בפגישה: "לא התכוונתי למה שקרה ואין לי שום בעיה אישית עם מאיר, זו היתה טעות גדולה". גם טפירו דיבר: "אין לי שום דבר נגד ג'נקינס, לא היינו צריכים להתנהג איך שהתנהגנו". מאוחר יותר, לפני האימון, התנצלו ג'נקינס וטפירו בפני השחקנים ואמרו "אנחנו מצטערים שפגענו בקבוצה". במהלך האימון הם כבר שוחחו ואף ערכו תרגילים ביחד.

זהו מאיר וזהו ג'נקינס (כל העיר)

במלחה תוהים איך מרגיעים את הרוחות ואיך מונעים נזק מקצועי בעקבות קרב התרנגולים שראינו ביום שלישי, בין מאיר טפירו להוראס ג'נקינס. איך קורה ששני שחקנים מובילים בקבוצה שרצה ומנצחת בלי בעיות, כמו הפועל ירושלים, מגיעים למצב כזה שבאמצע משחק, מול כל העולם, הם מקללים, מאיימים ודוחפים זה את זה? כנראה שהתשובה היא אגו.

כבר כמה עונות שבהפועל עושים הכל, אבל הכל, כדי לשמור את הכביסה המלוכלכת בבית. אף אחד לא מדבר, אף אחד לא רואה, אף אחד לא שומע. גם הקליקות הטבעיות שיש בין שני אנשים מוסתרות מעיני הציבור כאילו היה מדובר בסוד צבאי. בחודש האחרון, למשל, היו שלושה מקרים שונים של עימותים בין שחקנים, אבל כולם טופלו בחדרי חדרים. הפעם, מאיר טפירו והוראס ג'נקינס טרפו את הקלפים. טפירו הוביל את הכדור, ג'נקינס ביקש שימסור לו, אבל טפירו העדיף לזרוק לשלוש. למרות שהישראלי קלע, האמריקאי לא יכול היה להתאפק, ורץ בטירוף לכיוונו של טפירו בעודו מקלל. טפירו לא נשאר חייב, וקריאת השפתיים שלו היתה מלאכה קלה. "שאט דה פאק אפ", אמר טפירו לג'נקינס, "יו פאק אוף", "יו פאקינג פוסי".

הבנתם את הרעיון? גם ג'נקינס הבין. הגארד החל להשתולל והחליף עם הקולגה דחיפות ומרפקים. הפועל ירושלים ספגה עבירה טכנית, אבל את מי זה עניין. ביום רביעי התברר ל"ספורט כל העיר" שהקרב כבר היה באוויר. "כבר שלוש התקפות קודם, כשטפירו זרק לשלוש מהפינה, נפל ולא ירד להגנה, ג'נקינס צעק לו מרחוק, 'לפחות תרד להגנה, אם אתה לא מוסר'", מעיד אחד מאנשי הפועל. "טפירו צעק לו 'מאדר פאקר'. ג'נקינס שמע את זה, וראו שעבר לו בראש אם לרוץ לסגור חשבון עכשיו או אחר~כך. היו עוד התקפה או שתיים לפני שג'נקינס רץ אליו. במקום לקלל, טפירו היה צריך לקבל את הביקורת ולהמשיך הלאה".

בסיום המשחק נאטמו חדרי ההלבשה של הפועל ירושלים, אבל גם מבחוץ אפשר היה לשמוע ולהבין שהרוחות עדיין סוערות. בסיום המשחק טפירו לא חזר עם האוטובוס של הקבוצה לירושלים, והעדיף להירגע במסעדה בתל~אביב עם אשתו. רוב שחקניה הישראלים של הפועל ירושלים נשארו גם הם באזור המרכז, ובאוטובוס חזרה לירושלים התגודדו ארבעת הזרים לבדם בספסל האחורי.

הכתובת היתה על הקיר

בהפועל ירושלים אמנם מנסים לצייר את השניים כחברים טובים וקרובים, אבל המאבק על הבכורה, האופי הסוליסטי של ג'נקינס וחוסר הפרגון בין השניים בולטים למרחוק, ומהווים בעיה שארז אדלשטיין צריך לתת עליה את הדעת. לאנשי הפועל, כאמור, יש ניסיון באירועים דומים, אלא שהפעם הצמד בייש את המועדון בפני כל עם ישראל. האירוני הוא שבמקרים הקודמים היו אלה ג'נקינס וטפירו אלה שהפרידו. ואם כבר באירוני עסקינן, לפני שבוע קנה ג'נקינס אייפוד חדש לטפירו מארה"ב.

שלא תטעו, בהנהלת הקבוצה האירוע נתפש כחמור ביותר, ויש זעם רב כלפי השחקנים. "מה שקרה זה בושה לאוהדים ולאגודה", אמר גורם בכיר בקבוצה. בהפועל ירושלים לא מאמינים בקנסות, אך בקרוב יועמדו השניים לדין פנימי. עכשיו הכדור אצל טפירו וג'נקינס. אם השניים לא ימצאו את הדרך לפייס את המועדון, הם עלולים למצוא את עצמם מהר מאוד בחוץ. העובדה שג'נקינס אינו דיפלומט גדול כבר ידועה בקבוצה, שם עוד זוכרים אותו מקלל את בודירוגה ואת אנשי מכבי תל-אביב.

גורם אחר המקורב להנהלת הקבוצה טוען שהתריע על העומד להתרחש עוד קודם, ומטיל את האחריות על טפירו. אותו גורם הזכיר שריבים מסוג זה אינם חדשים לטפירו, ושכבר בעונות 2001-2 ו~2002-3 הוא התעמת עם למונט ג'ונס ועם בריאן ברייסי. "עץ עקום לא יתיישר", הוא הוסיף. ארז זייצ'יק, אקס הפועל ירושלים, זוכר את העימות עם ברייסי, ומצדד בטפירו. "ברייסי היה השחקן הכי שלילי ששיחק בהפועל אי~פעם, וכל מה שהיה היה באשמתו והגיע לו", אומר זייצ'יק. "הבעיה היא לא עם מאיר. הוא גארד ישראלי חשוב בקבוצה, והוא צריך לקבל הרבה יותר כבוד והערכה בהפועל ממה שהוא מקבל. גם מההנהלה וגם מהשחקנים".

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, חושב שצריך לטפל בעניין כמה שיותר מהר, כמה שיותר בשקט וכמה שיותר רחוק מכלי התקשורת. "שבוע לפני המשחק מול ברי אין זמן למלחמות. צריך להבהיר מהר לשני השחקנים שזה לא מכובד ולא במקום שהקבוצה צריכה לעסוק בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully