וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה מתחת לחגורה

26.1.2006 / 15:59

למה איגוד הכדורסל לא מעניש את ג'נקינס וטפירו, מה רוצה לואיס פרננדז, לאן קשטן רץ ולאיפה גרשון טס. הערות המערכת

מכות בירושלים (אודי הירש)

גורם אחד נשכח לחלוטין בתוך התגובות לקטטה בין מאיר טפירו להוראס ג'נקינס: האוהדים. כשדייויד סטרן מרחיק את רון ארטסט לעונה שלמה אחרי שהתנפל על אוהד, כשהוא מרחיק למשחק ומטיל קנס כבד על כל שחקן שמורחק, עובר לאוהדי ה-NBA מסר ברור: לא נסבול התנהגות כזאת, לא נחשוף את ילדיכם ואתכם למכות על המגרש. בכדורסל הישראלי התרגלו כבר להיעדרם של האוהדים. לכן, איגוד הכדורסל עדיין שוקל אם להעמיד לדין את השניים; והשופטים לא טרחו להרחיק אותם. למה להסתכסך עם קבוצה גדולה כמו הפועל ירושלים ועם שחקן נבחרת נערץ כמאיר טפירו. הקהל? כבודו של המשחק? להם אין צורך לתת דין וחשבון.

והערה נוספת לגבי התקרית: כולם ראו בבירור את מהלך האירועים. טפירו לוקח זריקה קשה, ג'נקינס מתעצבן, טפירו עונה, ג'נקינס מתקרב, מתפתח ויכוח, טפירו חונק את ג'נקינס והודף אותו. איך שלא תסובבו את זה, טפירו הוא האיש שהרים את היד, ולמרות ששני השחקנים אחראים לקטטה, החלק של הישראלי גדול יותר. אבל גם מראה עיניים נתון לפרשנות סובייקטיבית ולדעות קדומות. לכן, נדמה שמרבית האוהדים מפנים אצבע מאשימה כלפי ג'נקינס. שחקן עבר הגדיל לעשות ותלה את התנהגותו בניתוח הסוציולוגי הבא: "ייתכן שהוראס ג'נקינס נשאר עם אותה מנטאליות קשוחה והרגשת קיפוח תמידית מדטרויט, שבה שמירה קפדנית על כבוד עצמי עדיין נחשבת לגורם הישרדות חשוב יותר מחמצן". טפירו, לעומת זאת, כלל איננו רודף כבוד ואינו סובל מתחושת קיפוח. כנראה שהוא מתעמת בשיטתיות עם הזרים שמשחקים לצידו מסיבות אחרות לגמרי (וג'נקינס, אגב, גדל בכלל בניו ג'רזי).

קשטן נוסע לשוויץ (חמי אוזן)

לפני שדרור קשטן הוציא את החליפה מהארון ונסע להגרלת הבתים במוקדמות יורו 2008, מישהו היה צריך להזכיר לו שהוא עדיין מאמן הפועל ת"א, זאת שמשלמת את משכורתו עד חודש יוני. לא ברור מה יש לקשטן לחפש בהגרלה, אבל אם היא היתה מתקיימת בתחילת השבוע, עוד אפשר היה לקבל בהבנה את הנסיעה התמוהה. אבל להיות בשוויץ יום לפני משחק של הפועל ת"א? כשלאף אחד לא ברור מתי הוא חוזר? במיוחד כשאין לך עוזר מאמן והבלאגן חוגג בקבוצה? ממש חוצפה ועזות מצח. דווקא מאדם שכל-כל מקפיד על כבודו, אפשר לצפות לקצת הגינות כלפי המועדון לו ורק לו הוא מחויב כעת. אם לקשטן כל כך בוער להצטלם כמאמן הנבחרת ולהתחכך בשועי עולם, הוא יכול היה להתחיל את התפקיד בינואר במקום ביוני, ולא לנסות לאכול את העוגה להשאיר אותה שלמה.

פרננדז עצבני 1 (שגיא ניר)

למה אנחנו באמת מופתעים מההשתלחות האחרונה של לואיס פרננדז בראשי הנבחרת הצעירה? אחרי קבלת הפנים לה זכה בארץ הילידים, ששודרה בשידור ישיר בטלויזיה, לא פלא שהקיסר לואיס פרננדז מרשה לעצמו לנבוח בעקבות ההרחקה של מאור מליקסון ואבירם ברוכיאן. זה לא שהשניים עשו משהו לא בסדר, הם בסך הכל נענו להוראתו, והוא הרי לואיס פרננדז. שכחתם? אז מה אם ההברזה החצופה של שני הילדים מאימון הנבחרת מנוגדת לתקנון ההתאחדות. פרננדז לא קורא תקנונים בעברית, ובטח כבר סיפרו לו שבמזרח התיכון לא ממש מתחשבים בחוקים.

מאז נחת המנג'ר הצרפתי בחיינו, הוא עושה הכל כדי לספר לנו איזה מזל נפל בחלקנו. למי ששכח, הוא לא סופר את גיא לוי, לחברים שלו קוראים מרצ'לו ליפי ופאביו קאפלו. אבל האשמה האמיתית בפה הגדול שפותח פה הצרפתי היהיר אינה קשורה בו. האשמים הם אלו שהפכו את השקיעה של כוכב העבר לעוד ארץ כדורגל מתפתחת לאירוע לאומי כחול לבן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פרננדז עצבני 2 (אודי הירש)

ייתכן שכל הצעדים של בית"ר ירושלים, החל מפיטוריו של טון קאנן, דרך סילוקו של פיליפ סולומון ועד לתגרה האחרונה עם הנבחרת הצעירה על גבם של מליקסון וברוכיאן, מחושבים ומתוכננים. נניח שכשלואיס פרננדז רודף אחרי שחקנים ברמה עולמית כקוקה ונקאטה, הוא מאמין שמדובר במטרות ריאלית לרכש. גם אם זה נכון (וזה לא), בית"ר ירושלים של עידן גאידמק ממשיכה להסתחרר ולהוציא לעצמה שם רע. היא לא צריכה להיאבק על דעת הקהל, כי לא במגרש הזה לוקחים אליפות, אלא על לבבותיהם של שחקני הרכש הפוטנציאליים בישראל. גם הם חוזים מהצד בהתנהלות ההפכפכה של קבוצת המיליונרים, ותוהים אם עלייה על רכבת על ההרים של גאידמק לא תסתיים בהתרסקות. אם בית"ר לא תצליח להתייצב בקרוב, הדולרים של הבוס עלולים לאבד את כוח המשיכה שלהם.

גרשון בסאותהמפטון (דוד רוזנטל)

הסיפור הכי משעשע של השבוע הוא זה של שמעון גרשון. בקיץ האחרון, מיד לאחר שהתחלפה הנהלה בהפועל ת"א, מיהר הבלם לעלות על מטוס למוסקבה. דיברו אז על מועמדות לקבוצה בצ'צ'ניה, או משהו כזה. הפעם ההנהלה הנוכחית מתפטרת וכעבור פחות מיממה הוא בסאות'המפטון, כשבשני המקרים מנצח על התזמורת האח-זמר-עו"ד-אמרגן, סבי.

יכול להיות שגרשון יחתום בסוף באנגליה, הגם שאני לוקח סיכון מחושב ומהמר שלא. אבל מה שמעלה חיוך פה היא השלווה של הפועל ת"א. בשני המקרים קיבל השחקן מסרים בנוסח "זה בסדר, רק אל תשכח להודיע לנו, כדי שנתארגן על בלם אחר". הניסיון של גרשון להרוויח חוזה שמן לשנים הקרובות לגיטימי, אבל קצת שקוף ומצחיק. מצד שני, גרנט כבר חתם, ואם המאמן באמת רוצה את גרשון בלב המבצר הבונקריסטי שהוא בונה בהפועל ת"א בעונה הבאה, יש סיכוי לא רע שהטריק הזה עוד יצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully