וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההגרלה נוחה יחסית"

27.1.2006 / 13:06

איצ'ה על הגרלת היורו, שהציבה את ישראל עם אנגליה, קרואטיה, רוסיה, אסטוניה, מקדוניה ואנדורה. נמני: "הגרלה קשה, תהיה חוויה"

זהו, אחרי קמפיין מוקדמות מונדיאל ללא הפסד אך עם הרבה דיונים ציבוריים בנוגע ליכולת, מתחילה נבחרת ישראל תחת קשטן את הניסיון להעפיל לראשונה לאליפות אירופה לאומות. היום (שישי) נערכה הגרלת בתי המוקדמות של יורו 2008, שייערך בשוויץ ובאוסטריה, וישראל נמצאת בבית 5 יחד עם אנגליה, קרואטיה, רוסיה, אסטוניה, מקדוניה ואנדורה.

מאמן הנבחרת, דרור קשטן, העביר את תגובתו לאתר ספורט 5 באמצעות קצין העיתונות שאול אייזנברג: "נבחרת אנגליה היא הנבחרת החזקה בבית. היא באה ממולדת הכדורגל וזו הפעם הראשונה שנשחק נגדה במשחק רשמי. יש עוד שתי נבחרת חזקות בבית, רוסיה וקרואטיה וגם האחרות מעוררות עניין רב משום שלמעט רוסיה, נבחרת ישראל מעולם לא התמודדה עם אף אחת מהנבחרות במשחק רשמי".

"ההגרלה נוחה יחסית לבתים האחרים", אמר יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם. "תמיד צריך לקוות ולשם כך אנחנו בונים את הנבחרת. לא היינו רחוקים מהמונדיאל הקרוב, אבל כשאתה מסתכל על ששת הנבחרות שבבית שלנו, רואים שזה אפשרי. הגרלה די טובה".

אבי נמני לא מסכים עם ההערכה הזו. "על פניו זו הגרלה קשה", אמר. "אבל גם ביורו קיבלנו קבוצות חזקות ויחסית הצלחנו. זו תהיה חוויה יוצאת דופן לשחק מול אנגליה, גם עבור הקהל".

שתי המארחות, שוויץ ואוסטריה, תעלנה אוטומטית לאליפות, כאשר 50 הנבחרות האחרות באירופה תתמודדנה על 14 המקומות הנותרים, שיבואו מבית אחד של 8 נבחרות ושישה בתים של שבע נבחרות. שתי הנבחרות שתסיימנה ראשונות בכל בית תעלנה ליורו, כך שבטורניר הפעם לא יהיה צורך במשחקי הכרעה במסגרת פלייאוף, כמו בטורנירים האחרונים.

לפני ההגרלה, ישראל דורגה בקבוצת האיכות הרביעית יחד עם בוסניה, אירלנד, בלגיה, לטביה, סקוטלנד וסלובניה. הנבחרות דורגו על פי השגיהן במוקדמות יורו 2004 ומוקדמות מונדיאל 2006.

לא קשה מדי, לא קל מדי

בסיכומו של דבר, זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע עם נבחרות כמו ספרד, איטליה וגרמניה בקבוצת האיכות השנייה, אך מצד שני היו גם פולין ורומניה. קרואטיה היא אולי לא מאריות קבוצת האיכות השנייה, אך בטח לא מהנמושות. אותו דבר ניתן לומר על רוסיה, שמפחידה פחות מסרביה, אוקראינה ונורבגיה, אך חזקה יותר מלטביה וסלובקיה. אבל גולת הכותרת היא כמובן אנגליה, שהופכת את הבית הזה לאטרקטיבי בצורה יוצאת דופן.


אנגליה:

הכדורגל האנגלי נמצא בתור זהב שלא ידע מאז 1966, כאשר את הסגל של הממלכה מעטרים כוכבי על כמו דייויד בקהאם, סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד, מייקל אוואן, ווין רוני, ג'ון טרי ועוד רבים, עשירים, מפורסמים וטובים. כדאי לזכור שהאנגלים יגיעו אחרי השיא של המונדיאל, אולי עם סוג של רוויה, ועם מאמן חדש, לאור העובדה שהשבדי סוון גוראן אריקסון לא ימשיך את עבודתו אחרי הטורניר הקרוב, ולא משנה מה תהיה התוצאה. זהות מחליפו עדיין לא ידועה, אך השמועות החמות ביותר מספרות על חוס הידינק מפ.ס.וו. ונבחרת אוסטרליה, שההתאחדות שלה מוכנה לשלם הרבה כסף כדי להשאירו. ארסן ונגר זה לא יהיה, אחרי שמאמן ארסנל הודיע שהוא לא מעונין בתפקיד. בקרוב יסגר סדר המשחקים, ואולי כדי לישראל לשחק מול אנגליה כבר בתחילת המוקדמות, מאחר שהיא תגיע עייפה מהמונדיאל, וייקח לה זמן להתרגל למאמן החדש. זאת תהיה הזדמנות להפתיע.

כזכור, אנגליה וקרואטיה התמודדו זו מול זו ביורו 2004. בכלל, ויחסית לנבחרת הצנועה שלנו בפרט, אין לאנגלים חולשות מלבד עמדת השוער. את חוליית ההגנה מנהיג ג'ון טרי היציב, ובקישור ובהתקפה משחקים כמה מהשחקנים המשובחים בעולם שצויונו לעיל. סוכנויות ההימורים, אגב, סימנו את אנגליה כפייבוריטית לזכייה ביורו 2008 עם יחס עם 5 ל-1. הולנד קיבלה יחס של 6 ל-1, וגרמניה ואיטליה 7 ל-1. יוסי בניון, טל בן חיים ויניב קטן, שמשחקים באנגליה, יוכלו לספר לכם על העוצמה הבריטית.


קרואטיה:

קרואטיה, שהעפילה ליורו הקודם יחד עם ג'ובאני רוסו, תצטרף אל אנגליה במונדיאל הקרוב לאחר ששייטה בבית המוקדם וסיימה לפני שבדיה בראשות הבית עם 24 נקודות. בקיץ היא תפגוש בגרמניה את ברזיל, אוסטרליה ויפן. הכוכב המוביל של הנבחרת הוא דאדו פרשו, שהבקיע עד כה 7 שערים בליגת הסקוטית במדי ריינג'רס. מי שיחד איתו ייצור חוליית חוד מסוכנת הוא איבן קלסניץ' מורדר ברמן, שם הרעיד את רשתות יריבות הבונדסליגה 8 פעמים. שני נציגים נוספים של הליגה הגרמנית הם הקשרים מרקו באביץ' מבאייר לברקוזן וניקו קובאץ' מהרטה ברלין, והבלם יוסיפ סימוניץ', גם הוא מהרטה. שחקן הגנה נוסף הוא רוברט קובאץ' מיובנטוס.


רוסיה:

נבחרת נוספת שתהיה עם מאמן חדש היא רוסיה, וזאת לאחר שיורי סיומין עזב את תפקידו כמאמן הלאומי ואלכסנדר בורודיוק חתם על חוזה עם ההתאחדות הרוסית עד 2008. בורודיוק, בן 43, היה עוזר המאמן מ-2003, והוא ישמש גם כמאמן הנבחרת הצעירה, שתקווה להעפיל לבייג'ינג 2008. המינוי שלו זמני וברוסיה מקווים למצוא מאמן קבוע עד חודש פברואר. בסך הכל, בארבע השנים האחרונות היו לנבחרת 4 מאמנים שונים, כאשר אף אחד מהם לא ממש הצליח.

הליגה הרוסית סובלת מחוסר יציבות משווע. אחרי הזכייה בגביע אופ"א של צסק"א אשתקד, אף נציגה רוסית לא העפילה לליגת האלופות השנה. בו בזמן, השחקן הרוסי נמצא בירידה בעקבות השתלטותם של זרים רבים על תפקידי המפתח בקבוצות הגדולות, כאשר אין כיום כוכבים רוסים גדולים באמת. כזכור, הרוסים ניהלו קמפיין מאכזב במוקדמות המונדיאל הקרוב, ואף הספיקו לקבל בראש תבוסה 7:1 מפורטוגל. לבסוף סיימו במקום השלישי בבית 3 אחרי פורטוגל וסלובקיה. דמיטרי סיצ'ב הוא אחד הכוכבים הגדולים של הלבנים/אדומים/כחולים: מדובר בחלוץ שהדביקו לו את הכינוי "מייקל אואן הרוסי" (בקרוב יפגוש את הגירסה המקורית). ויש כמובן מראט איזמאילוב, הקשר ההתקפי הפנטסטי. הקפטן הוא אלכסיי סמרטין, קשר אחורי מצוין, שמושאל מצ'לסי לצ'רלטון.


אסטוניה: פגשה את רוסיה בבית המוקדם של גביע העולם, אותו סיימה במקום הרביעי המכובד עם 17 נקודות. לא כדאי לזלזל בה.

מקדוניה : בילתה בבית 1 במוקדמות גביע העולם הקרוב, וסיימה במקום ה-7 מ-7 קבוצות עם 2 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים. איגור מיטרסקי, בלם בית"ר ירושלים, הוא אחד השחקנים הבולטים שלה.

אנדורה: ב-10 השנים שהנבחרת קיימת, היא הצליחה לנצח שלוש פעמים: את בלארוס, אלבניה ומקדוניה (במוקדמות גרמניה 2006), כולן בבית. קשטן חייב להוציא מאנדורה 6 נקודות.

כל הבתים:

בית 1: פורטוגל, פולין, סרביה, בלגיה, פינלנד, ארמניה, אזרבייג'אן, קזחסטאן

בית 2: צרפת, איטליה, אוקראינה, סקוטלנד, ליטא, גרוזיה, איי פארו

בית 3: יוון, טורקיה, נורבגיה, בוסניה-הרצגובינה, הונגריה, מולדובה, מלטה

בית 4: צ'כיה, גרמניה, סלובקיה, אירלנד, ווילס, קפריסין, סן מרינו

בית 5: אנגליה, קרואטיה, רוסיה, ישראל, אסטוניה, מקדוניה, אנדורה

בית 6: שבדיה, ספרד, דנמרק, לטביה, איסלנד, צפון אירלנד, ליכטנשטיין

בית 7: הולנד, רומניה, בולגריה, סלובקיה, אלבניה, בלארוס, לוקסמבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully