וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול בישראל - התפוצצות נקודות

20.3.2006 / 18:36

האנדרדוגס רצו להישאר בלתי מנוצחים בליגת התאקל, ועשו את זה עם 49:77 על הסאברס, למרות יתרון של ת"א במחצית.

במשחק שנערך בליגת ה-IFL, ניצחו ה-UNDERDOGS מחיפה את ה-SABERS (כל טענות על היגוי השמות - לבן פרידמן, ממארגני הליגה) מת"א בתוצאה 49:77.

הגם שנראה לרגע כי ת"א תהיה הראשונה שתנחיל הפסד לחיפאים, יתרון 14:28 ברבע הראשון לא הספיק. האנדרדוגס התעשתו מהר ולקחו את המושכות לידיים. המשחק אגב, הוא עם הניקוד הגבוה ביותר אי פעם (בסטנדרטים של NFL וקולג'). שחר ישורון, ה-MVP של המשחק, עשה שלושה טאצ'דאונים והחזיר אינטרספשן ל-90 יארד לטאצ'דאון ובכך סתם את הגולל על הקבוצה מת"א.

המשחק הקרוב ייערך ביום שישי, ה-31 לחודש בת"א בספורטק בין ה-SABERS ל-PIONEERS.


ה-IFL - ISRAELI FOOTBALL LEAGUE, קמה לפני מספר חודשים ושמה לה כמטרה לרכז ולארגן את הקבוצות השונות ברחבי הארץ שמשחקות תאקל פוטבול, להעלות את המודעות למשחק בארץ ולדאוג לקיום משחקים שוטפים במסגרת מאורגנת וראויה. עד להקמת הליגה, התקיימו משחקי התאקל פוטבול בצורה לא מאורגנת (שכונה) במשך מספר שנים.

חתך השחקנים מורכב מגילאי 17-33, רובם ישראלים שהגיעו לשחק דרך האהבה לליגת ה-NFL האמריקאית וחלקם הקטן, עולים חדשים מצפון אמריקה ששיחקו בתיכון. הליגה רשומה כעמותה וכל השחקנים חייבים בביטוח. לא ניתן לשחק מתחת לגיל 17.

כיום פעילות בליגה 3 קבוצות: UnderDogs (חיפה), Pioneers ו-Sabres (תל אביב), ויש עוד 3 קבוצות בשלבים שונים של הקמה באזור הגולן, ירושלים ובאר שבע. כל קבוצה כוללת כ-12 שחקנים שמשחקים פוטבול 8X8, כאשר השחקנים ממלאים תפקיד גם בקבוצת ההתקפה וגם בהגנה.

הליגה פועלת על בסיס מימון עצמי ובו בזמן מחפשת אפיקי השקעה חיצוניים. נכון לעכשיו, לכל קבוצה יש מדי משחק מארה"ב עם מגיני רגליים. בעתיד הקרוב, יובאו גם קסדות ומגני כתפיים על מנת להגיע לציוד מגן מקצועי מלא.

השנה יהיו בליגה ארבעה מחזורים, כשבכל מחזור שלושה משחקים (למעט האחרון). בכל משחק צוות שופטים ששופט לפי חוקי ה-NFL עם שינויים קלים שנועדו להתאים לרמת וסגנון המשחק של הליגה. אורך כל משחק כ-3 שעות. המשחקים מתקיימים במגרש הראגבי שבספורטק בצפון תל אביב בימי שישי, ובמגרש כדורגל בחיפה בימי שבת.

בחופשת חג הפסח תתקיים סדנת פוטבול בת שלושה ימים מלאים, שבה תארח הליגה שני מאמנים (לפחות) מארצות הברית שיעבירו שעורי פוטבול בכפר הבפטיסטים שליד פתח תקווה. הסדנה תכלול שימוש נכון בציוד המגן, עבודה על טכניקה של העמדות השונות, תיאום בין היחידות השונות בהתקפה ובהגנה, אופן אימון ועוד נושאים רבים ומגוונים. כמו כן מתוכננים מספר משחקי ראווה כדי לקדם את הליגה ולמשוך מתגייסים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully