וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגנון המשחק של טפירו מושך אש"

שגיא ניר

25.1.2006 / 18:49

יורם חרוש לא מאשים את טפירו בארוע עם ג'נקינס, וקובע: "לזרים יש המון אגו, ומאיר לא יס-מן". וגם: קרבות העבר בספורט

העימות הפיסי בין מאיר טפירו והוראס ג'נקינס אמש (שלישי) בהרצליה, הפך את משחק הניצחון הקליל של הפועל ירושלים למשני. הסיטואציה בה שני חברים לאותה קבוצה מתקוטטים על הפרקט היא חריגה בנוף הכדורסל, אך מסתבר שמבחינת מאיר טפירו, איו זו הפעם הראשונה.

לפני כארבע שנים, במהלך הכנות הפועל ירושלים לחצי גמר הגביע, ספג טפירו אגרוף מהרכז הזר של הקבוצה דאז, למונט ג'ונס. בעברו של טפירו תקריות גם מול בריאן ברייסי בירושלים ואנדרו קנדי בחיפה, אבל מאמן ירושלים בתקופת האגרוף של ג'ונס, יורם חרוש, לא חושב שמדובר בדבר יוצא דופן: "בכדורסל יש המון תקריות מהסוג הזה, אבל בדרך כלל מטאטאים אותן מתחת לשטיח. החריג במקרה של אתמול הוא שזה קרה תוך כדי משחק".

חרוש מפרגן לשחקנו לשעבר, ושולל בעיה באופיו המוליכה אותו לתקריות דוגמת אמש: "מאיר שחקן עם לב גדול שכיף לאמן אותו וכיף לשחקנים לשחק איתו. הבעיה היא שסגנון המשחק שלו מושך אש לפעמים. מאיר לא שחקן אנוכי, הוא יותר אוהב למסור אסיסטים מלקלוע. הוראס ג'נקינס לא שחקן שתמיד מוסר בזמן, אז אין לו מה להתלונן", הוא מוסיף.

"לזרים יש המון אגו", מנסה חרוש לגעת בנקודה הבעייתית לדעתו. "הם חושבים שהם הגיעו למדינה פרימיטיבית והמילה האחרונה שלהם. בכדורסל הישראלי הלבנים עושים את העבודה השחורה, הישראלים משחקים כינור שני לזרים. אצל מאיר זה לא ככה. הוא אדם שעומד על דעתו, ולא מתרפס בפני הזרים כמו לא מעט ישראלים. הוא לא יס-מן", קובע חרוש.

חרוש מסכם את האירוע בין ג'ונס לטפירו, ממנו אפשר לנחש כיצד יסתיים גם הארוע הנוכחי: "היתה אז מתיחות בין ג'ונס לטפירו, אבל היתה גם הערכה גדולה ביניהם ועל המגרש לא היתה בעיה. המערכת הנוכחית בירושלים צריכה ללמוד מזה - אין פה נוסחה לטיפול. השניים הם ספורטאים מקצוענים, והם לא יוכלו לירוק לבאר ממנה הם שותים, והם בפירוש שותים ממנה".

טפירו וג'נקינס לא לבד (דוד רוזנטל, מערכת וואלה!)

בקבוצות רבות יש חיכוכים בין שחקנים, אבל התופעה המוזרה של מכות בין שחקנים הלובשים את אותם המדים לעיני המצלמות נדירה. ועם זאת - היא כבר קרתה בעבר. הנה כמה מקרים הזכורים, בעיקר מתחום הכדורגל.

1984: שלום אביטן ו-ויקטור אוחיון - הפועל באר שבע: במהלך משחק מול בית"ר ירושלים (2:0) התחמם אביטן הותיק על השחקן הצעיר הצעיר, שאמר לו משהו שלא מצא חן בעיניו. אביטן סינן "איך אתה מדבר?" והוריד לאוחיון סטירה. אוחיון לקח קשה את העלבון וחזר בתשובה.

1995: דייויד באטי וגרהאם לה סו - בלקבורן: אבוי, מכל הבמות, שני השחקנים של הרוברס לא יכלו למצוא אחת גרועה יותר - ליגת האלופות. הם רבו ביניהם במשחק של הרוברס במוסקבה מול ספרטק, וקיבלו כרטיס צהוב מהשופט. לאחר מכן הושעו על ידי אופ"א. המשחק הסתיים ב-3:0 לחובת הרוברס.

1999: ג'ון הארטסון ואיל ברקוביץ' - ווסטהאם: האירוע המפורסם לא נרשם במהלך משחק, אבל עדשות המצלמה תפסו אותו. במהלך אימון נכנס הארטסון באיל באימון. ברקוביץ', שאף פעם לא נשאר חייב, החזיר בדחיפה ובתגובה קיבל בעיטה לפנים. הארטסון נקנס בסכום של כ-20 אלף ליש"ט לאחר התקרית.

2005: קירון דאייר ולי בוייר - ניוקאסל: שני שחקני המאגפייז התכתשו ביניהם במהלך משחק ההפסד, גם כאן 3:0 לאסטון וילה. הם לחצו ידיים והתנצלו בסיום, ובוייר נמצא אשם ונקנס בסכום של כ-200 אלף ליש"ט (יותר ממיליון וחצי שקל), משכורת של שישה שבועות.

וגם בספורט האמריקאי היתה תקרית מפורסמת. 1978: רג'י ג'קסון ובילי מרטין - ניו יורק יאנקיז: במהלך משחק בייסבול בבוסטון התפתחה תגרה בין מרטין, המאמן, לג'קסון, כוכב הקבוצה. היחסים בין השניים היו מתוחים עוד קודם וניו יורק זכתה לכינוי "גן החיות של הברונקס" (ברונקס זו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully