וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה חדשה

24.1.2006 / 16:55

מרכוס בגדאטיס רחוק מלהיות הטניסאי המושלם, אבל האופי, החיוך ובעיקר הווינריות הפכו אותו בתוך שבוע לאחד לגיבור ספורט של אומה שלמה

לפני שלוש שנים הוא זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה לנוער, אבל אף אחד לא מתרשם יותר מדי מטורנירים לילדים . לפני שנתיים הוא נכנס לסבב המקצועני ואף אחד לא הבין מה אומרות האותיות CYP, שהופיעו בסוגריים ליד שמו של מרכוס בגדאטיס. עברה שנה והוא כבר העלה את האי השכן על המפה, כשניצח את איבן ליוביצ'יץ' בסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה 2005. עברה עוד שנה, קפריסין כבר בראש החדשות ברחבי העולם, ולא בגלל סכסוך על ארטיק בין חייל טורקי ליווני במסוף הגבול הפסטורלי בניקוסיה.

מרכוס בגדאטיס, אחד מ-780 אלף קפריסאים בלבד, הפך לגיבור הספורט היווני החדש (בכל זאת, הקפריסאים הם יוונים) ובדרך התחבב גם על לא מעט ישראלים. איך אפשר שלא לאהוב אותו? נתחיל בזה שהוא דואג להזכיר בהרבה הזדמנויות את חברו הטוב מישראל, דודי סלע. דבר שני, הוא שכן שלנו, הוא מתנהג כמונו, האוהדים שלו מתנהגים כמו שאנחנו היינו רוצים אם רק היה לנו אחד כזה.

והוא רחוק מלהיות הטניסאי המושלם סטייל פדרר. להיפך, הוא חלק מהעמך, חלק מאיתנו. ילד לא חטוב ולא מגולח, שבא לעשות כיף מול הרובוט המתוכנת איבן ליוביצ'יץ'. ובכל זאת, הוא מגיע רחוק. הוא משחק בבגדי אדידס, אבל מזכיר את הסלוגן של נייקי (JUST DO IT), הוא חמוד וסימפטי ורחוק מלהיות מניפולטור. הוא יכול להיות רגוע כמו פדרר ויודע לכבוש את הקהל כמו אגאסי. בקיצור, יש בו את כל התכונות האנושיות שיהפכו אותו לאחד הטניסאים הנערצים בעולם.

כדי לעשות את זה, בגדאטיס יצטרך להגיע רחוק בלא מעט טורנירי גראנד סלאם ולשפר לא מעט דברים במשחק. שיפור בחבטות ההגשה, במשחק הרשת ובעבודת הרגליים יסדר לו מקום טוב בדירוג הסבב והרבה מאוד כסף בעוד שנים בודדות. היכולת שלו מול ליוביצ'יץ' לא תספיק בחצי הגמר מול דויד נלבנדיאן, שמשחק בסגנון דומה, רק הרבה יותר טוב. בינתיים אפשר להתענג על הדברים אותם בגדאטיס מבצע מצויין: חבטות כף היד מצד לצד, חבטות החזרה ומינימום טעויות בלתי מחויבות, שניצחו לו את המשחק מול הקרואטי.

לא הייתי מהמר שבגדאטיס בן ה-20 יגיע לגמר בטורניר הגראנד סלאם השישי שלו בקריירה. עם זאת, בניגוד לכשרונות צעירים אחרים שדי התנדנדו בשנה החולפת (גאסקה, מונפיס, הרניץ'), נראה שהגיבור החדש שלי ושלכם בדרך הנכונה לתפוס מקום חזק בצמרת העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully