וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד שידור המונדיאל בשיטת "שלם וצפה"

רוני קורן-דינר

24.1.2006 / 15:20

מועצת הכבלים הודיעה כי תבחן מחדש את החלטתה לפיה אין מניעה לשדר את משחקי המונדיאל בשיטת "שלם וצפה"

הקרב על הזכות לצפות בשידורי מונדיאל 2006 בחינם עולה מדרגה: לבג"ץ הוגשה עתירה בשם ציבור מנויי הכבלים והלוויין על ידי עו"ד אמיר ישראלי, בדרישה כי שידורי המונדיאל לא ישודרו בשיטת "שלם וצפה" (Pay Per View). בעתירה נגד מועצת הכבלים, HOT ו-YES, בעלת זכויות השידור - חברת צ'רלטון, משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים, מבקש עוד ישראלי מביהמ"ש צו ביניים לשינוי מיידי של ההחלטה.

מועצת הכבלים הודיעה כי תבחן מחדש את החלטתה לפיה אין מניעה לשדר את משחקי המונדיאל בשיטת "שלם וצפה", בהתאם לבקשות שיוגשו לה על ידי YES ו-HOT, אך בקשות אלה עדיין לא הוגשו. העותר טוען כי על המועצה לבחון מחדש מיידית את ההחלטה, שכן האיחור בהגשת הבקשות מצד YES ו-HOT עשוי לפגוע בהיערכות לשידורים, כך שלא יישאר די זמן לשנות את ההחלטה בפועל.

לדבריו, "כוונת צ'רלטון לשדר את המשחקים בשיטת "שלם וצפה" היתה ידועה למועצה משך כשנה וחצי, וההחלטה לדחות את מועד קבלת ההחלטה לרגע האחרון מדיפה ריח רע". ישראלי טוען כי הימנעותה של המועצה עד לשלב זה, מבחינה מחדש של מדיניותה, הינה בלתי סבירה בעליל, בפרט כאשר נותרו פחות מחמישה חודשים עד למועד האירוע.

ישראלי טוען כי ההחלטה להתיר את שידור המונדיאל בשיטת "שלם וצפה" "גורמת לפגיעה קשה בציבור חובבי הספורט בישראל, ובכללם העותר, ועומדת בסתירה מוחלטת למטרת המועצה, היא ההגנה על ציבור המנויים". בכתב הבקשה כתב ישראלי עוד כי זכויות השידור למשחקי המונדיאל מעניקות למחזיק בהן מונופול, כיוון שזהו אירוע הספורט המרכזי היחיד המתרחש ומשודר בתקופת הקיץ, כאשר הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל נמצאות בפגרה. לפיכך, הוא טוען, "אין כל הצדקה להתיר לגוף המחזיק בזכויות לשידורי המונדיאל להרוויח רווחים מונופוליסטיים - בעבור זכויות השידור - על חשבון הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully