וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השערה המושלמת

22.1.2006 / 15:13

מה נסגר עם טון קאנן? טוב או רע למכבי, מאמן טוב או סתם שחצן עם מזל? כותבי וואלה! לא מתאפקים ומנתחים שוב את ההולנדי עם הרעמה

קאנן 1 (דוד רוזנטל)

המשחק של מכבי ת"א ובני יהודה אתמול היה משובח. בלי המרכאות הרגילות, בלי הציניות העמוקה הנקשרת מיידית לכל התמודדות בכדורגל הישראלי. פשוט משחק טוב, מהדקה הראשונה ועד האחרונה. לא במקרה מכבי ת"א של טון קאנן כבשה שישה שערים בשלושה משחקים לעומת 14 ב-15 הקודמים. קאנן לא מפחד, הרי לו אין מה להפסיד. מקסימום מכבי ת"א לא תגיע לגביע אופ"א.

איזה הבדל בין מכבי ת"א הזו להיא של קלינגר. זו עדיין קבוצה שלא תגיע לשום הישג ממשי העונה, אבל לזכותו של ההולנדי ייאמר שהוא החזיר לה את הצבע. לא משנה מה תהיה התוצאה, כיף לראות פתאום את הצהובים, אותם חבר'ה שעד לפני חודשיים היו מתבצרים בהגנה בפיגור 1:0 רק כדי לא לקבל עוד. הפנדל שהחמיץ נמני בסיום הוא שולי לחלוטין. התוצאה לא משנה, כי כרגע צריך להחדיר לקהל את האמונה שמכבי ת"א חוזרת. לפחות בקטע הזה, קאנן כבר עשה את העבודה.

קאנן 2 (פז חסדאי)

יש שינוי. לא ברור לאיזה כיוון הוא לוקח את מכבי ת"א, אבל הוא קורה. גם אוהדי מכבי נחרדים לגלות חיוך על פניהם אחרי תיקו ביתי מול בני יהודה, אבל כל אוהד כדורגל יעדיף לחזור מפיגור ל-2:2 מאשר 0:0 משעמם. בשלושת המשחקים האחרונים ראו אוהדי מכבי יותר התקפות מאשר בשלוש שנים עם קלינגר.

נדמה שכל ההתייחסות לכדורגל השתנתה. המאמן מדבר באופן גלוי על הטקטיקה שלו, ולא שומר בסוד את הקלפים כחלק מההתנשאות על הבורות של האוהדים. המשחק הוא אומנם מבולגן, אבל לפחות המגנים עוברים את החצי. יש הזדמנויות, לשני הצדדים. אומנם אין ניצחונות, אבל לפחות אין הפסדים.

בסופו של דבר, העידוד שאוהדי מכבי שואבים מהמשחקים האחרונים תחת הנהגתו של טון קאנן מצביע יותר על הנזק שעשה לקבוצה ניר קלינגר מאשר על ההצלחה של ההולנדי. אחרי שממת קלינגר, כל שינוי מתקבל בברכה.

קאנן 3 (חמי אוזן)

שמתם לב כיצד אוהדי מכבי ת"א איבדו זהותם בשבועות האחרונים? כיצד מכביסטים טהורי גזע, כולל כמה במערכת וואלה!, כאלו שקופצים גם בארבעים הפרש נגד גליל עליון, יורדים על ארבע בשבועות האחרונים ומשתחווים לתוצאות תיקו מבישות נגד בני יהודה והפועל פ"ת, כאילו הם אוהדים את הפועל כפר סבא ולא את מזללת התארים של מכבי ת"א? "זה בגלל קלינגר", הם מתעקשים לשקר לעצמם, "לפחות אנחנו משחקים כדורגל אטרקטיבי ועוד חוזרים מפיגור". וואו. שיהיה. רחמים, באמת מסכנים אחרי מה שהם עברו בשנים האחרונות.

אבל בו בזמן צריך לומר להם שקלינגר כבר כמעט חודשיים לא מאמן את מכבי ת"א, והשכונה עדיין כאן. יכול להיות שקאנן עוטף להם את הכאוס הכללי באריזה מאוד יפה, מוכר להם הזיה רומנטית על כדורגל פרוע, במקום לעקור את העשבים השוטים ולבנות משהו אמיתי, יסודי. אבל קצת כנות לא תזיק להם, במיוחד כאשר הם נמצאים 3 נקודות מגביע אופ"א. ככה לא מבריאים מועדון, ככה מפתחים מנטליות של לוזרים.

קאנן 4 (אודי הירש)

ועוד משהו על מאמן מכבי תל אביב: אפשר להתווכח על יכולתו המקצועית, אבל נשבר כבר לשמוע את ההתחכמויות על המזל שלו ועל האישיות שלו. מדובר באדם שאימן בעבר את מטלורג דונייצק, קבוצה מעט יותר איכותית זו שהוא מדריך העונה. אמת, הוא קיבל הזדמנות להוביל מועדון פאר בישראל, אבל מעבר לשמות מכבי תל אביב הנוכחית היא התגלמות הבינוניות. ומה באשר לתספורת, לשחצנות ולתנועות הידיים לעבר האוהדים? התשובה פשוטה: קאנן פשוט שונה. שונה מאיוניר, שונה מקשטן, שונה מרוני לוי ומשאר הצנוניות שמסתובבות בפנים עגומות במגרשי הכדורגל בישראל. משום מה עולה מעולם הספורט הישראלי דרישה לאחידות, כשבפועל הצבעוניות של קאנן מצילה עונה אבודה וחמוצה.

וקשטן גם (דוד רוזנטל)

ועכשיו, למשהו שונה לגמרי: אחרי המשחק בין מכבי ת"א לבני יהודה ראיתי את הפועל ת"א בסכנין. ביום חמישי כתבתי שאוי ואבוי לכולנו, ובעיקר למועדון האדום, אם אברהם גרנט יבוא לאמן אותו. אתמול, אם כן, נחשף (שוב) הצד השני של המטבע במלוא כיעורו: אם ככה מתפקד קשטן מול לופא קדוש במשחק ללא קהל, איך תיראה הנבחרת שלו נגד ספרד, איטליה, צרפת או מי שלא נקבל במוקדמות יורו 2008?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully