וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלי המעמדות בבית"ר ירושלים

יניב בן-חקון

20.1.2006 / 7:44

הסכומים שנזרקו השבוע בנוגע לרכש העתידי של לואיס פרננדז, תסכלו לא מעט שחקנים בקבוצה. כסף קטלני?

הסכומים הגדולים שנזרקים בתקשורת מידי יום בנוגע לשחקני הרכש העתידיים וגם לגבי אלה שכבר חתמו, הביאו לתיאבון גדול בקרב שחקני הסגל הקיים של בית"ר ירושלים. האמת שעל הבעיה הזאת הצביעו רבים וטובים. הבדלי המעמדות שיכולים להיווצר, התיסכולים והקנאות שיכולים לצוץ, הם מעין סרטן בקבוצה, שעלול להתפשט בכל יום נתון. עשרה מיליון דולר לחלוץ היה הסכום שהפיצו השבוע בכלי התקשורת וגרם ללא מעט אנשים במועדון וסביבו לחייך בחוסר נעימות.

אז קודם כל, הסכום המדובר מצוץ מהאצבע ואין בכוונת אנשיו של ארקדי גאידמק לבקש ממנו להוציא סכומים כאלה על כדורגלן בודד, אבל עדיין הרעיון הוא אותו רעיון. השחקן הברזילאי, ז'וז'ה אולוסיו, עליו פורסם לראשונה כבר לפני שלושה באתר האינטרנט של אוהדי הקבוצה, שקיבל הצעות רבות ושמנות בזמן האחרון ממועדונים גדולים בברזיל, יגיע לארץ רק אם יקבל סכומים שעד לא מזמן נחשבו כאן לאסטרונומים (ועדיין נחשבים). הגעתו של חלוץ כזה לבית-וגן יכולה להביא שידרוג מקצועי, אבל בטח שלא שקט ושמחה.

"אני לא יודע אם החלוץ הברזילאי יקבל 10 מיליון דולר כמו שפורסם, אבל אני בטוח שלפחות חצי מהסכום הוא יקבל", אמר השבוע אחד השחקנים שדווקא מרוויח לא רע בבית"ר. "מיותר לציין שזה תקציב של קבוצה גדולה בליגת העל ויהיה קשה לנו, השחקנים הישראלים, לשחק לצד שחקן כזה. מה שהכי מציק לי ואני בטוח שלעוד שחקנים בקבוצה, זה שהוא יקבל פי 30 או 40 שכר מאיתנו. זה יוצר מצב לא נוח".

אותו שחקן מעלה נקודה נוספת מעניינת. "אני גם לא רוצה לחשוב על מצב שבו הוא יהיה לא טוב על המגרש, אך בכל זאת ימשיך לשחק בגלל השכר שלו", הוא מרחיב, "ואילו שחקנים אחרים שיהיו טובים ממנו באימונים, יאלצו לשבת על הספסל ללא קשר ליכולת המקצועית".

שחקן אחר שהעתידו עוד לפניו דואג שהגעה של שחקנים כאלה לבית"ר תפגע בסופו של דבר בנסיון לקדם את הצעירים בקבוצה. "שחקן כמו אלואיסיו, שמדברים עליו, זה קפיצת מדרגה עבור בית"ר ועבור הכדורגל הישראלי, אבל אסור שיווצר מצב שבו שחקנים כאלה יגיעו לכאן על חשבון שחקנים צעירים", הוא מנסה להסביר, "זה ברור לי וגם לשאר הקבוצה שהוא ירוויח סכום גבוהה יותר מהשכר של כל הקבוצה ואין לי בעיה שהוא יקבל את זה, הוא הגיע למעמד הזה בזכות ולא בחסד, אבל הפחד שלי הוא שיווצר מצב שבו אנחנו השחקנים הצעירים נהפוך לנחותים ואילו שחקנים כמו לרואה, אלואיסיו ואחרים שיגיעו, יקבלו את כל החשיפה וידחקו אותנו לצד".

למרות החשש, יש כאלה שמעדיפים לראות את חצי הכוס המלאה. "במקרה יצא לי לראות את גמר גביע העולם לקבוצות בין ליברפול לסאו-פאולו", מספר שחקן הרכב בבית"ר, "והתרשמתי מאוד מהיכולת של הקבוצה הברזילאית, בעיקר מאלואיסיו. יש לי עוד הרבה שנים בכדורגל הישראלי ולכל שחקן יש תמיד מה ללמוד עוד. שחקן כזה אם יגיע לבית"ר, יכול לתרום לנו המון. מספיק להתאמן לצידו ולשחק לידו, על מנת ללמוד מהטכניקה שלו, מצורת המשחק שלו ומהניסיון שלו. אני בעד נחיתה של כוכבים כאלה בבית"ר. שחקנים כאלה יכולים לשפר את היכולת של מי שמשחק סביבם וזה רק יעזור לנו בסופו של דבר. לגבי הסכומים אותם הוא ירוויח, זה לא מענייני להיכנס לנושא הזה, מה גם שכל אחד יקבל בסופו של דבר מה שמגיע לו".

אלי לא חוזר

כבר ארבעה חודשים שאלי אוחנה יושב בבית. המאמן שהחליט לשים את המפתחות אחרי דבריו של ארקדי גאידמק נגדו, נעלם במכה אחת והתחמק מאור הזרקורים של התקשורת. אלא שבחודש האחרון, חלה תפנית אסטרטגית. מיד אחרי שעלה שמו של אוחנה כמועמד למשרת עוזר המאמן הלאומי, החל האקס לצוץ במגרשים, בתוכניות הטלוויזיה ואפילו במשחקי בית"ר. אנשיו הקרובים של המאמן בתקשורת הארצית החלו לפמפם את שמו מידי יום והקשר עם בית"ר נרקם מחדש, אחרי המשחק המביש של הצהובים בקריית-אליעזר.

מיד אחרי ששחקניו חטפו בראש, הלך לואיס פרננדז לסעוד עם איש הפאנל של ערוץ 10, ביוזמה של אחת העיתונאיות הקרובות למלך הירושלמי. מהר מאוד ובאופן לא מפתיע, צצו ידיעות (במקומות הכי מקושרים לאוחנה) על הקירבה בינו לבין המנג'ר הצרפתי, ועל כך שפרננדז היה רוצה לראות את אוחנה עובד במערכת הבית"רית. כל הידיעות הנחרצות האלה נתקלו בגיחוך אצל מקורביו של גאידמק, אבל סביבתו של אוחנה המשיכה לדחוף את המאמן לתודעה. הגעתו של אוחנה למסיבת הסילבסטר של גאידמק העלתה שוב את הסברות שאכן יש דברים בגו. הטענה הייתה שהשניים השלימו וכעת גאידמק יחזיר את הבן האובד. אלא שאין בכך אמת. גורמים הקרובים לבעלים החדש מסבירים שאוחנה הוזמן למסיבה, אבל אין בזה שום סימן לבאות, או משהו מעבר לכך.

בירור מקיף שערכנו השבוע מעלה שתי עובדות מעניינות. האחת, בבית"ר לא ממך מחכים לאוחנה בזרועות פתוחות. השניה, גם אלפי הצהובים ביציעי היו מעדיפים לראות את אוחנה מגן עליהם בתוכנית "דאבל פס" בערוץ 10 ובשאר אמצעי התקשורת. אחרי הכל הוא הדובר הכי טוב שהיה להם בעשור האחרון וכמאמן הם כבר שבעים ממנו.

"התקופה של אלי אוחנה בבית"ר נגמרה ואין טעם שהוא יחזור לכאן. אנחנו נמצאים בעידן חדש, עם המון שאיפות וצורת ניהול שונה לחלוטין ממה שהייתה בזמן שאלי היה המאמן שלנו", אמר השבוע אחד השחקנים בקבוצה, "מאז שהוא עזב הפכנו לקבוצת צמרת והתקדמנו כמה שלבים", אמר השבוע שחקן בקבוצה. "במצב הנוכחי אין שום טעם שהוא יגיע לכאן ואני גם לא רואה תפקיד שהוא יכול למלא עכשיו. יש לנו מנג'ר בעל שם עולמי, גיא הפך לאחד האנשים המקצועיים והטובים ביותר בקבוצה ויש כאן צוות מקצועי טוב מאוד. אני לא רואה שום סיבה שאוחנה יצטרף עכשיו. מהצד זה נראה כאילו אוחנה מנסה לקפוץ על הטרמפ שנקרא בית"ר, והכי טוב לבית"ר וגם לצוות המקצועי שאלי יישאר מחוץ למערכת".

אותו שחקן מזכיר גם את גיא עזורי. מערכת היחסים המתוקשרת בין אוחנה ועזורי, עלתה אף היא לאויר מידי פעם, כשאוחנה עקץ חופשי את עוזרו עד לא מזמן. חזרה של אוחנה מן הסתם, תהיה לתפקיד משמעותי ולא תשאיר את עזורי במערכת, אבל מבדיקה שערכנו במסדרונות הצרפתיים והרוסים בבית"ר, אנחנו יכולים לבשר שעזורי יהיה כאן עוד זמן רב. "תפסיקו לדון בזה בכלל", פטרו אותנו בסביבתו של גאידמק. "אוחנה לא יחזור הנה בעתיד הקרוב וגיא מאוד מוערך על ידי גאידמק, שלא יתן לו לעזוב. הבוס אוהב אנשי אמון וגיא נחשב ללויאלי מאוד. גאידמק לא ישכח לו את החודשים הראשונים שהשאירו את בית"ר בחיים".

"שיתוף הפעולה בין פרננדז ועזורי מצוין", מוסיף אחד מאנשיו של המנג'ר הצרפתי, "זאת בכלל לא שאלה שעלתה לאוויר ועזורי מאוד אהוד ומוערך על ידי פרננדז".

גם לשחקנים היה מה לומר בנושא הזה. "עם כל הכבוד שלי לאלי אוחנה", אמר השבוע אחד השחקנים, "גיא עזורי לא נטש אותנו ברגעים קשים, נתן בנו המון אמונה והציל אותנו. אני זוקף את המצב שלנו היום לזכותו של גיא. אלמלא הוא, היום היינו קבוצת תחתית. אני יודע שהמצב בין אוחנה לעזורי לא פשוט ולכן עדיף שאוחנה יישאר היכן שהוא ושלא יפריע לעבודה הטובה שגיא עושה כאן. זה ידוע שיש שחקנים שמפחדים מאוחנה ולכן הם אומרים עליו דברים טובים. אני לא רוצה להתייחס למה שאותם שחקנים אמרו, אבל לפי דעתי אותם דברים לא היו צריכים להיאמר, מה גם שאני לא בטוח שהם נאמרו מהלב, אלה יותר על מנת "ללקק" לאוחנה".

צד נוסף ולא פחות חשוב במשוואה הזאת הם האוהדים. ידוע הרי שעמדת הפרשן היא המקפצה הכי טובה לתודעה הציבורית, אבל נראה שאוהדי בית"ר לא אוכלים לוקשים. הם אומנם אוהבים מאוד את הסמל שלהם, אבל כאמור מרוצים מהגב שהוא נותן להם בתקשורת. בשבוע שעבר התכנסה קבוצה של אוהדים משפיעים ביציעים הצהובים, שקיבלה החלטה להתנגד לחזרתו של אוחנה לקבוצה ובמקביל לתמוך בעזורי.

"התקדמנו ארבעה צעדים ועכשיו רוצים להחזיר אותנו עשרה אחורה?", אמר השבוע שי אמסלם (32), מהשרופים של הקבוצה. "מהיום שאוחנה עזב את בית"ר, התחלנו להיראות כקבוצה. פתאום יש שמחת חיים אצל השחקנים. הקבוצה משחקת טוב גם אם היא לא מנצחת. והכי חשוב, זכינו להכרה עולמית כשפרננדז הגיע לבית"ר. לא רק אני, אלא רוב הקהל, מעריך מאוד את אוחנה ואוהב אותו, אבל אנחנו לא מעוניינים שהוא יחזור לתפקיד בבית"ר. אנחנו גם לא שוכחים שהוא זה שקם ועזב את בית"ר ומי שהיה שם להציל אותנו היה אך ורק עזורי, שללא תעודת מאמן החזיר אותנו למסלול הניצחונות, החזיר את הקהל למגרשים ואת הגאווה לאוהדי בית"ר. בינתיים אני ממליץ לאוחנה להישאר איפה שהוא עכשיו. הוא מגן עלינו בצורה נפלאה מול התקשורת, ועושה עבודה טובה בערוץ 10".

טיבריוס לא בשטח, בית"ר כבר לא במתח

יום שני, שעה 6 בבוקר. טבריוס דאראו המומחה למיצוי היכולות הפיזיות, המתין למונית בלובי של מלון מצודת דוד. הרחק מהמצלמות וכלי התקשורת הוא סיים את הקנדציה הראשונה שלו בבית"ר וטס לצרפת ומשם לחבר'ה בארסנל. אחרי שהדיקטטור הצרפתי עזב את בית-וגן, רבים משחקני הקבוצה נשמו לרווחה.

כבר כמה שבועות שדארו על מזוודות, אבל כל פעם מחדש ביקש ממנו פרננדז לדחות את חזרתו לצרפת. דארו נענה בחיוב ואף העביר בשבוע שעבר קורס קצר בווינגייט למאמנים הישראלים. הפעם, אנחנו יכולים להרגיע את השחקנים, זה סופי. אין לכם מה לדאוג, הוא לא יופיע לכם פתאום בבקרים. שלא תטעו, נכון שלחבר'ה נמאס לקרוע את התחת בלי סוף, אבל לא פחות מזה נמאס להם מהיחס של דארו. האיש המוזר הזה, בקושי התייחס אליהם, לא הקשיב לפניותיהם ורבים מהם חששו בכלל לפנות אליו.

גם עם התקשורת היה לו דיסטנס. פעם אחת, כשהגיעה משפחה שחגגה בר מצווה לבית-וגן ביום שישי, על מנת שחתן השמחה יצטלם עם הכוכבים בצהוב, דארו כמעט ושלח אותם מבוהלים הבייתה. הם בסך הכל רצו לתפוס איתו קלוז אפ, אבל כשהוא ראה מצלמה הוא ישר נבח עליה "מה זה? אתם מהטלויזיה? לא, לא, תורדיו את זה ישר". רק אחרי שהובהר לו שהילד החביב הגיע ל13- אביבים, אבל הוא בונה להגיע גם לגיל 20, דארו נענה להצטלם איתו.

לפחות מחצית מאימוני הקבוצה עברו תחת ידיו, המחנה באילות היה כולו לכבודו, ורק בתקופת טון קאנן, הוא עוד ישב קצת בצד. הרמה ודרך העבודה שדארו הביא לבית"ר הם מהגבוהים בעולם, מסכימים כולם, אבל האם הוא לא כיוון לשחקנים שכבר מורגלים במאמץ כזה? האם לא יהיו לכך השלכות של עייפות בהמשך העונה והאם לא היה עדיף לעשות ולהתחיל את המהלך במחנה קיץ בטרום העונה? אלה שאלות שיצטרכו לקבל תשובות בקרוב מאוד, אבל בינתיים, כאמור, החבר'ה יכולים לנשום לרווחה ולהכיר את אריק בלונדל, מאמן הכושר הסימפטי, שהגיע הנה קצת לפני דארו.

"במובן מסוים, אני חושב שדארו עזר לבית"ר בצורת האימון וברצינות של השחקנים", מרחיב אחד השחקנים הותיקים ששרד, "אך כשמסתכלים על זה באופן אחר, אפשר לראות גם שהנוכחות שלו בקבוצה גם פגעה בנו בהכנות למשחקים. היו שבועות שלמים בהם דארו העביר לנו אימוני כושר לא קלים ובקושי היו אימונים טקטיים רגילים. כשחקן, חשוב לי מאוד לקבל גם תדרוך מלא לקראת המשחק הקרוב וזאת כהכנה בסיסית לכל משחק. מה שקרא בפועל זה שדארו, בהסכמה של פרננדז, השתלט על האימונים, העביר לנו תרגילי כושר לא קלים ורק יום לפני המשחק פרננדז התפנה לאימונים טקטיים. אני לא רוצה לתרץ את היכולת שלנו לאחרונה בגלל דארו, אבל העובדות בשטח מדברות. בחודש האחרון הפסדנו משחק אחד, הוצאנו שתי תוצאות תיקו וניצחנו משחק אחד בודד. אני מאמין שאם דארו לא היה משתלט על האימונים, התוצאות היו טובות יותר".

שחקן נוסף מחזק את הדברים ומביע שמחה מסוימת על עזיבתו של דארו. "יש בו משהו מאוד מוזר", הוא מספר, "היו אימונים שלמים שלא הבנו מה הוא רוצה מאיתנו ואם שחקן היה עושה טעות הוא היה מרים את הקול ומתייחס אלינו כמו אל ילדים קטנים. הבנתי שהוא אימן גם באסרנל וזה מראה על רמת המקצועיות שלו, אבל הוא היה צריך להבין שכאן בארץ הדברים לא מתנהלים כמו באירופה. יש דבר אחד חיובי בזה שהוא היה כאן וזה שלמדנו מה זאת מקצוענות אמיתית. הבעיה היא שצורת הניהול של האימון והקצב של האימונים היו יותר מידי קשים עבורנו. עכשיו, כשהוא עזב, אני נושם לרווחה ומקווה שפרננדז יעביר לנו אימונים טקטיים על מנת שנגיע למשחקים מוכנים טוב יותר".

שלא תטעו, בקבוצה ישנם גם שחקנים שכן מציינים לטובה את דארו ואף מודים לו על האימונים. "למדתי המון דברים מדארו", אמר השבוע אחד השחקנים הצעירים של הקבוצה. "עד ליום שהוא הגיע היו כאן אימונים סבירים, אבל מהרגע שהוא נחת התחילו אימונים קשים מאוד, ששיפרו את היכולות שלנו. אם בעבר היה קשה לי להגיע לכדורי גובה או לצאת במהירות מהמקום, הרי שהיום אני עושה את זה בצורה הטובה ביותר. חבל שהוא הגיע לתקופה קצרה ועזב, הייתי שמח אם הוא היה נשאר בבית"ר באופן קבוע ואף מתחלק עם פרננדז באימונים. אומרים שבקיץ הוא יחזור, אז נחכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אדם נולד שחקן

ביום רביעי בערב ישבו ולדימיר שקלאר ואדם קאפיץ' (תודו שכמעט שכחתם שבבית"ר נמצא שחקן שעונה לשם הזה), וסגרו עניינים. יו"ר בית"ר הסביר לקשר שהוא משוחרר, מכיוון שלקבוצה אמור להצטרף זר נוסף, והוא רשאי למצוא לעצמו אלטרנטיבה. שקלאר עוד ניסה לשכנע את הסלובני לחתום בבני סכנין או הפועל ירושלים, אבל הוא לא הסכים. כפשרה, החליטו הצדדים שקאפיץ' ינסה עד יום ראשון למצוא לעצמו מועדון שיקלוט, אבל אם זה לא יקרה בית"ר שוב תיכנס לתמונה ותנסה לסדר לקאפיץ' אלטרנטיבה ראויה.

מאז הגיע הסלובני למועדון, הוא לא ממש הצליח להטביע את חותמו והאמת שלא באשמתו. מזל זה לא המצרך שהיה לו בשפע מאז שהוא נחת כאן. עד היום אפילו לא היה באפשרותנו לתהות על קנקנו. סדרת פציעות הוציאה אותו מהרוטציה של עזורי וקאנן, וגם כשפרננדז תפס את המושכות, הנאחס נשאר חזק לצידו של קאפיץ'.

הצטרפותו של ג'רום לרואה דחקה את הסלובני לשולי התמונה. אלא שלמרות שלכולם היה ברור מה צפוי לקרות, עד יום רביעי אף אחד מבית"ר לא טרח לדבר איתו והשחקן היה מבולבל ומתוסכל. "כל יום אני שומע שבית"ר משחררת אותי ואני כבר לא יודע אם להאמין למה שכתוב או לא", אמר לנו קאפיץ ביום שלישי, "אף אחד מהמועדון לא דיבר איתי וכל עוד המצב ככה, אני מבין שכן רוצים אותי בקבוצה".

ביום רביעי כבר דיברו איתו והוא כאמור סיים את דרכו במועדון. "לפני שלושה חודשים לחצו עליי לחתום בבית"ר", משחזר השחקן את הנפילה. "הגעתי למבחנים בארץ וכשעזבתי לגרמניה לחשוב על ההצעה הפעילו עליי לחצים להגיע ולחתום כאן. קיבלתי מסר שבונים עליי בבית"ר והאמנתי שאהיה חלק מרכזי בקבוצה, אבל חוסר מזל שכלל פציעה לא קלה ושינויים בקבוצה הפכו אותי לשחקן שולי".

לגבי עתידו בקבוצות כמו בני-סכנין והפועל ירושלים, הוא נשמע די נחרץ. "באתי לישראל על מנת לשחק בקבוצת צמרת כמו בית"ר", הוא מסביר את התנגדותו למעבר. "אין לי שום כוונה לרדת לליגה השנייה או לשחק בקבוצת תחתית. יש לי כאן חוזה עד תום העונה ואני מאמין שלא יהיו בעיות".

קאפיץ' נעדר מהמשחקים האחרונים בשל סיבות אישיות (אישתו ילדה בן) ולאו דווקא מקצועיות, אבל במועדון בטוחים שקאפיץ' הפך לשעיר לעזאזל. "קאפיץ' היה במצב לא נעים", אמר השבוע אחד מהחברים בבית"ר. "ראו עליו באימונים שהוא לא מרוכז ואני מבין אותו. מדובר בשחקן זר שהגיע לכאן עם הרבה הבטחות, אבל כולם שכחו אותו. בכל פעם שעלה שם של שחקן זר המועמד להגיע הנה, ישר הזכירו את קאפיץ' כמי שיעזוב. זה קשה להתאמן ולשחק כשידיעה כזאת מרחפת לך מעל הראש".

ומה אומרים בצוות המקצועי של בית"ר? "הבעיה הגדולה של קאפיץ' היא הפציעה שלא עוזבת אותו", הסביר השבוע אחד מהמאמנים. "הוא לא נמצא בכושר מלא ולא יכול להראות את היכולת האמיתית שלו וזה פוגע אך ורק בו. בינתיים פרננדז לא יכל להתרשם ממנו באופן מלא, הוא נמצא רוב הזמן בטיפולים בבתי חולים או בישיבה ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully