וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסון יוחתם לעונה נוספת

מתן קרקוב

20.1.2006 / 9:15

ארז אדלשטיין כבר קיבל החלטה להחתים את הגארד לעונה נוספת בהפועל ירושלים. רק שלא יברח לו ל-NBA

הצוות המקצועי של הפועל ירושלים מאוד מרוצה מהמרקם החברתי והמקצועי השנה. אחרי הפרסומים לגבי התעניינות בהארכת חוזהו של הוראס ג'נקניס, הגיע גם תורו של הגארד השני. השבוע התברר שבמלחה כבר החלו לגלגל את הרעיון ולגשש בנוגע להארכת חוזהו ושידרוגו של רוג'ר מייסון. השוטינג-גארד, שקולע בממוצע 16.6 נקודות בליגה, וכבר הוכיח שמעבר לשלשות אותן הוא צולף כמעט בלי הכרה (בחמישים אחוז למי שמתעניין בפרטים הקטנים), הוא יודע לעשות עוד הרבה דברים שמאמנים אוהבים. גם כשלקבוצה לא הולך בהתקפה כמו בשבועות האחרונים, מייסון נותן תחת בהגנה. אם נוסיף לכך את העובדה שהוא החל לחדור הרבה לסל ולסחוט עבירות, נקבל שחקן משלים לג'נקינס. "זה לא סוד שאנחנו מרוצים ממייסון", אמר השבוע גורם בכיר בהפועל ירושלים, "יש מחשבה וכוונה להחתים אותו לעונה הבאה וכבר יש דיבורים במערכת לגבי זה".

גם השחקן עצמו מרוצה מאוד בירושלים. הוא ממש לא פוסל הארכת ויזה בישראל, אבל יחד עם זאת הוא לא מוותר על חלום הליגה הטובה בעולם. "רוג'ר התאהב בקבוצה ובאוהדיה", הסביר השבוע סוכנו של השחקן, מרק ברטלשטיין, "אבל הוא עדיין מאוד רוצה לשחק ב-A.B.N ולדעתי הוא בהחלט יכול להצליח שם. אנחנו נצטרך לבחון את כל הפקטורים ולקבל החלטה, אבל יש זמן".

ואכן מילת המפתח היא זמן. נכון שאנחנו עדיין רחוקים מחודשי ההכרעה בליגה הישראלית והקיץ אפילו לא מעבר לאופק, אבל במלחה יודעים כבר מה יש להם ביד והיו רוצים לשמר אותו במינימום סיכון, מינימום עלות ומינימום בלגן. העובדה שכבר עכשיו יש למייסון מחזרות מארצות הברית לא תתן לארז אדלשטיין ודני קליין קיץ שקט בגזרת מייסון, אלא אם יחתכו עניינים מהר. "יש כמה קבוצות שכבר פנו אלי בנוגע לרוג'ר", מרחיב ברטלשטיין. "אני יודע שהן עוקבות מקרוב אחרי הישגיו בירושלים".

אולי תספר לנו באיזה קבוצות מדובר?

"אני לא רוצה לציין שמות, כי כרגע עיקר עניינינו הוא בהצלחתה של הפועל ירושלים".

NBA או לא, את זה נראה רק בשנה הבאה. מה שבטוח זה שהפועל ירושלים תצטרך לשפר את חוזהו של השחקן שגם ככה הוא לא ממש נמוך. העונה משתכר מייסון בסביבות ה700- אלף דולר. אנחנו לא פוסליםי את האפשרות שסוכנו מדבר על התעניינות מהבית כדי לשדרג משמעותית את שכרו של השחקן, אבל בסביבתו של ארקדי גאידמק, נשיא הקבוצה אמרו ש"אם הצוות בהפועל ירושלים יחשוב שצריך להשאיר את בקבוצה, הכסף לא יהווה בעיה".

אז מה אומרים במגדל? היו"ר, דני קליין, מעדיף להצניע את הדברים. "אנחנו לא מדברים עדיין על העונה הבאה", הוא פטר אותנו בהחלטיות.

צדיק כתמאר

"הילד הוא ברמה של נ.ב.א.", כך העיד סוכנו של תמאר סליי, דן תובן, ערב המשחק מול הכוכב האדום בלגרד. "הוא רק ילך וישתפר עם הזמן, ואיתו יתר הקבוצה. ברגע שהוא לי יצבור עבירות בשלב מוקדם, הוא יוביל את הפועל ירושלים להישגים". ממש נביא בעירו. בבלגרד, השחקן נתן תצוגת ענק והוביל את הפועל ירושלים לנצחון חוץ נגד קבוצה ביתית חזקה. עד היום הבעיה המרכזית של סליי הייתה כניסה רעה למשחק. ברוב המשחקים צבר סליי עבירות בשלבים המוקדמים ובעקבות אדלשטיין הוריד אותו לספסל. עכשיו מקווים בהפועל ירושלים שהמשחק מול הכוכב האדום לא היה מקרי. "בעיית העבירות לא הייתה משמעותית אצלו לפני שהוא הגיע לאירופה", מספר סוכנו של סליי. "כנראה שמה שבארצות הברית לגיטימי, נחשב לעבירה בארץ. חוץ מזה שאני מבין שהשופטים עושים טעויות רבות בישראל".

גם סליי עצמו מודע לבעייה. "אני מתוסכל", הוא אמר לאחרונה, "אני אוכל לקבל יותר דקות ולהשתפר אם אפסיק לעשות הרבה עבירות בשלב מוקדם של המשחק". ביום שלישי מול בלגרד, סליי שיחק ללא הפסקה עד אמצע הרבע השני וירד לספסל עם שתי עבירות בלבד. אומנם את המשחק סיים סליי עם 5 עבירות בכל זאת, אך זה היה ממש לקראת סוף המשחק כשבאמתחתו היו כבר 22 נקודות, ביניהן ארבע שלשות ושמונים אחוזי קליעה. על פי סוכנו, סליי מאושר מאוד בארץ מבחינה חברתית, קבוצתית ואישית והתחושה היא שהמיטב עוד לפנינו.

הר נוף

כפי שפרסמנו לפני שבועיים, עו"ד גיא נוף, החל בעבודתו כנציג הפועל ירושלים במנהלת. נוף ושמוליק קסותו שותפים במשרד עורכי הדין קסותו-נוף ומקורבים לקליין מזה זמן רב. בתקופה הקצרה שלו כחבר מנהלת, ניסה נוף לקדם את הרעיון של יו"ר הפועל ירושלים להחזיר את סדרה הגמר בפלייאוף, אבל ללא הצלחה. "העלנו הצעה מאוד עניינית שהייתה אמורה להיטיב בראש ובראשונה עם ענף הכדורסל בכלל וגם עם האוהדים והמנהלת שהייתה מקבלת יותר הכנסות", מרחיב נוף. "ישר פסלו לנו את ההצעה ועכשיו זה כבר גמור. הם הצהירו שהם לא מוכנים לדון בזה ועכשיו כבר נמכרו הכרטיסים לפיינל פור".

טוב, מכבי חזרו לפורמה.

"אתה לא בכיוון. עם כל הכבוד למכבי, הפועל ירושלים היא העניין המרכזי כרגע בליגה. חטפו את הכרטיסים לפיינל פור תוך 24 שעות בזכות הפועל ירושלים לא בזכות מכבי".

עכשיו נוף מסתכל קדימה לעבר העימותים הבאים עם אבנר קופל והחברים. "יש פגישות שבועיות ושיחות טלפון אינסופיות, הכל בשביל לשמר את האינטרסים של הפועל ירושלים", ממשיך נוף. "יש לנו המון התנגשויות עם המנהלת. למשל עכשיו, מנסים להעביר שם תקנון שמחייב קבוצות לעבור גישור לפני שהן תובעות קבוצה אחרת. מוכתב להן מראש שהן חייבות גישור ואף מוכתב להן זהות המגשר. זה דברים לא הגיוניים בהיבט החוקי או הפרקטי. אם שתי קבוצות יהיו מסוכסכות אי אפשר לומר להן מראש מי יגשר ביניהן. הוא צריך להיות מקובל על שני הצדדים. זה פוגע בכולם ובהפועל ירושלים בפרט. כרגע יש הרכב של ארבעה מגשרים שקופל הוא אחד מהם. הוא מכריז מראש שהוא יהיה המגשר בכל סכסוך. אנשים אמורים לסמוך על מגשר שיביא אותם לפשרה. זה לא צריך להיות מישהו שלפעמים אנחנו במחלוקת איתו ולא סומכים עליו. פונקציונרים במנהלת כופים עליך להגיע קודם אליהם וזה מאוד לא מוצא חן בעינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully