וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוסלת מאמנים באליפות אפריקה

19.1.2006 / 11:07

רוז'ה למר הצרפתי, מאמן טוניסיה, הוא היחיד ששרד מהאליפות הקודמת. דיימבה בטוח שקמרון פייבוריטית, קשי מרוצה מטוגו

כמה לא יציב המצב באפריקה? בואו נגיד שאם גזרת המאמנים מעידה על המצב ביבשת, העתיד לא נראה מזהיר. רוז'ה למר, מאמנה הצרפתי של טוניסיה שהוביל אותה לזכייה בטורניר הקודם, הוא היחיד ששרד את האליפות הקודמת. כל 15 המאמנים האחרים על הקווים - חדשים.

צרפתי אחר, הנרי מישל, הוא הדוגמא הטובה ביותר. מישל פוטר כבר משתי נבחרות באפריקה בעבר בשל כישלון בקמפיינים שונים. ב-2000 הוא סיים את דרכו בנבחרת מרוקו לאחר שלא העפילה מהשלב הראשון. ב-2002 נכשל גם טוניסיה, כשלא הצליח להוליכה לאליפות העולם שנערכה ביפן ובקוריאה. כעת הוא חוזר לאליפות אפריקה עם חוף השנהב. למרות שהצעיד את הפילים למונדיאל בגרמניה, מישל יודע שמעמדו לא יהיה יציב אם הנבחרת תיכשל.

נשיא התאחדות הכדורגל האפריקאית, איסה הייאטו, שוחח עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, וביקש ממנו להילחם בנגע הגזענות באירופה, ערב אליפות אפריקה. "דיברו על זה, אבל הפעולות לא הספיקו. השחקנים האפריקאים באירופה חשים לעתים מאוימים עקב הקריאות. הכדורגל מספק זהות וגאווה, אבל לא צריך לנצל אותה לרעה" הייאטו אמר את דבריו בכנס משלחות לאליפות במצרים.

אריק דיימבה, שחקן נבחרת קמרון, אמר כי הוא בטוח בהצלחת נבחרתו בטורניר: "אנחנו מאוד מאוכזבים מאי ההעפלה לגביע העולם. ברור שאנחנו מתוסכלים", אמר דיימבה, קשר אסטון וילה, "אבל ננסה לפצות על זה. אנחנו רואים בעצמנו פייבוריטים. יש לנו נבחרת טובה, למרות שהבית שלנו קשה".

בטוגו לא מפחדים. המאמן הניגרי סטיבן קשי נשמע בטוח בנבחרתו: "יש לנו טורניר חשוב לפנינו. אנחנו רוצים לצבור ניסיון נוסף ברמה הבין לאומית עוד לפני גביע העולם". הוא גם שידר מסר מפויס לנבחרות האחרות: "אני רואה בנבחרות המתחרות בנו כאחיות. כולנו כאן כמדינה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully