וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה בוערת

שגיא ניר

18.1.2006 / 17:33

בניגוד למשחק הקודם בין השתיים, הפעם מכבי מחוברת ואיכותית יותר, פילזן עייפה ופצועה. הערב (20:45, ערוץ 1) הן נפגשות לקרב על המקום הראשון בבית ב'

אל תיתנו לתוצאת המשחק באיסטנבול, 88:90 לפילזן, להטעות אתכם. הטורקים, שיעלו בשעה 20:45 על הפרקט בהיכל נוקיה למשחק על המקום הראשון בבית ב' מול מכבי תל אביב, הם לא חובבים גדולים של כדורסל התקפי, מהיר ותזזיתי – זה שמכבי הפכה למומחיות בשלוש השנים האחרונות.

עם התקפה שקולעת 74.5 נקודות למשחק והגנה שסופגת 72.1, מתווה אוקטאי מחמוטי את המשחק של פילזן על הכנסת הכדורים פנימה לקאיה פקר וניקולה פרקצ'ין, שבמשחק הקודם מול מכבי קלעו 17 ו-13 בהתאמה וסחטו 13 עבירות. פיני גרשון דיבר במסיבת העיתונאים על כך שהטורקים ניצחו כי השופטים שלחו אותם לקו במשחק הקודם שבו קופחה, לטענתו, מכבי על ידי השופטים, אבל הוא שכח לציין את 16 ההחטאות (מתוך 31) של הטורקים מהעונשין. ועדיין, מכבי הפצועה והלא מחוברת של סוף נובמבר, עם 29 של באסטון ו-28 של סולמון מתוך ה-88 הכללי, היתה רחוקה בסך הכל סל אחד של אנתוני פארקר מניצחון.

אז אל תיתנו להבדלי הסגנון להפחיד אתכם. פילזן של שלהי ינואר 2006 היא קבוצה פצועה, שמאז רצף ארבעת הניצחונות שלה במחזורי הפתיחה פתחה רצף חדש שבו ניצחון בא אחרי הפסד וחוזר חלילה. מרקו פופוביץ' הבלתי יציב נח כבר שבועיים בגלל בעיות בשריר השוק, הנרי דומרקאנט, שזורק לשלוש יותר מכל טורקי ממוצע, חטף ביום ראשון מגוליאש, וגם הכישרון הצעיר סנק אקיול, ששיחק מול עומרי כספי באליפות אירופה לנוער הקיץ, לא ממש בריא. כשהיא מתבססת על אנטוניו גריינג'ר המאכזב וצמד הגבוהים שלה, פילזן תצטרך לייבא שפן גדול במיוחד כדי לצאת מנצחת מההיכל. עם השיפור ביכולת של סולומון, הקרדיט שלו זוכה שרון ששון ומשחק יציב של שלישיית הזרים המובילה - במכבי יכולים להיות רגועים.

סולומון: "זה לא עניין של נקמה"

מכבי ת"א קיימה אתמול (רביעי) בהיכל נוקיה את האימון המסכם לקראת המפגש מול אפס פילזן. למרות הפציעות בצד הטורקי, [[פיני גרשון]] ושחקניו דרוכים לקראת המשחק שתהיה לו משמעות רבה על זהות הקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית ב'.

"ארבעת המשחקים הקרובים הם על המקום הראשון, לא רק המשחק מחר. מחר זה המשחק הראשון מתוך סדרה שצריך לנצח, ואף אחד מהם לא הולך להיות קל", אמר פיני גרשון. "זו הכנה לשלב השני, אנחנו במומנטום חיובי ומשחקים טוב וצריך להביא את זה לידי ביטוי".

"הם נותנים פחות כדורים וצריך לנצל את הכדורים האלה לזריקות טובות, כי זה לא משחק עם מספר הזריקות שאנחנו רגילים לקחת", התייחס גרשון לאופי המשחק שעשוי להתפתח. אחר כך הוא שיחרר את הבדיחה התורנית בנוגע לקור המקפיא שהיה השבוע בהיכל בשל בעיית החימום: "רצינו להקפיא את פילזן אבל כבר סידרו את המזגנים".

על הפציעות בפילזן אמר פיני: "תמיד בא מישהו מהספסל שמחזק את הקבוצה. גם אצלנו יש שחקנים שגומרים עם 5 נקודות וכאלה שגומרים עם עשרים. אף פעם אי אפשר לדעת מי יהיה דומיננטי".

אחד השחקנים הבולטים במכבי בתקופה האחרונה הוא שרון ששון שנתח הדקות שלו עלה בצורה משמעותית. "השיטה במכבי קצת שונה מקבוצות אחרות, וזה הופך את ההשתלבות ליוצר קשה. לא נכנסים למגרש כדי לעשות 20 נקודות אלא כדי לעזור לקבוצה לנצח. שרון משחק 3 או 4, לפי מה שאנחנו צריכים, תלוי מי עומד מולו אצל היריבה".

ויל סולומון, ששיחק בשנה שעברה בפילזן והיה הקלע הבולט של מכבי במשחק באיסטנבול בו ניצחו הטורקים, לא נותן למשחק משקל אישי: "זה משחק חשוב לקבוצה ולא רק לי. נצטרך לשחק אגרסיבי להיות נחושים ולנצח. מחמוטי מאמן טוב והקבוצה שלו תמיד ברמות הגבוהות של אירופה. אנחנו נצטרך להתגבר ולתת לאוהדים סיבה לשמוח. המקום הראשון בבית חשוב לנו ונותן לנו יתרון לקראת הטופ 16. צריך להתרכז ולשכוח את המשחק שם. זה לא עניין של נקמה".

ניקולה וויצ'יץ': "לפני שנחשוב על ההפרש צריך לנצח. אנחנו משחקים יותר טוב לאחרונה עם יותר ביטחון וזה בזכות העובדה שהתחלנו לנצח משחקים".

מכת פציעות לפילזן (אוהד גרינוולד)

אפס פילזן, שתתארח מחר (חמישי) בהיכל נוקיה לקרב לוהט על המקום הראשון בבית ב' של היורוליג, נחתה הלילה בישראל. פילזן רחוקה מלהציג יכולת שיא בתקופה האחרונה, ורק בתחילת השבוע נחלה מפלה ביתית נוספת, שלישית במספר העונה, כשהפסידה לאולקר במסגרת הליגה המקומית 62:74 ואיבדה את המקום הראשון בטבלה.

פילזן, יגידו כל הנוכחים במשחק, היתה פשוט חסרת מזל ונקלעה לסיטואציה בלתי אפשרית - במהלך הרבע השני איבדה הקבוצה את סנק אקיול, שנטש לאחר שנפגע בגבו, וברבע השלישי התנגש הנרי דומרקאנט ברגליו של הענק ההונגרי רוברט גוליאש, חטף מכה חזקה ברגל ונאלץ לרדת לספסל כשהוא מדדה על רגל אחת.

גם מקומו של מרקו פופוביץ' לא נפקד מרשימת הפצועים: הקרואטי סוחב פציעה בעייתית בשרירי השוק, שמנעה ממנו לשחק בשבוע שעבר בליגה הטורקית. בשני משחקיה האחרונים של פילזן, מול אולימפיאקוס ואולקר, הוא עלה מהספסל וגירד רק כמה דקות פה ושם. את מקומו בחמישיה תפס אנדר ארסלאן המקומי, וההנחה בטורקיה היא שזה מה שיקרה גם במשחק מחר.

"הפציעות של פופוביץ' ודומרקאנט מעמידות את אפס במצב מאוד לא נוח", טוען העיתונאי הטורקי סרדר אורטאקויו. "משחק ההתקפה שלה מושתת על שני השחקנים האלו. כרגע אני פשוט לא רואה את פילזן מנצחת בתל אביב. ההנחה כאן היא שמכבי תיקח את המשחק ביותר משתי נקודות, ותמחק את ההפסד באיסטנבול. ראיתי את המשחק של מכבי בשבוע שעבר והתרשמתי מאוד. מכבי פשוט מחצה את ציבונה, בחוץ, וזה לא דבר של מה בכך".

מאז הניצחון של פילזן על מכבי במחזור הרביעי, הקבוצה לא מצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים ביורוליג. שלושה הפסדים נחלו הטורקים עד כה במפעל, שניים מתוכם – בבית. ריטאס וילנה וציבונה זאגרב הרסו לאוקטאי מחמוטי ושות' רצף פנטסטי של כמעט שנתיים ללא הפסד ביתי. "אם אפס היתה עוברת את הסיבוב הראשון בלי פצועים ומהמורות, אולי היא היתה מצליחה לסיים את הסיבוב נטולת הפסדים בכלל", מאבחן אורטאקויו, "אבל לא צריכים להגזים, גם ככה המאזן הנוכחי של אפס הוא מאזן טוב מאוד, אם לוקחים בחשבון שמדובר בבית הכי קשה ביורוליג".

עם חצי פופוביץ' ושני-שליש דומרקאנט, חשיבותם של יתר שחקני החמישיה של פילזן עולה פלאים. אורטאקויו מסכים: "אין ספק שהשחקנים האחרים יהיו חייבים לעשות צעד קדימה ולקחת אחריות. אנטוניו גריינג'ר, לדוגמא, הוא שחקן מפתח. גריינג'ר היה נורא ואיום בהתחלה, בעיקר בגלל שלקח לו זמן להשתחרר מהעונה המבוזבזת שלו אשתקד בצסק"א, אבל בחודש האחרון הוא בקו עליה. קאיה פקר משחק את הכדורסל הכי טוב בקריירה שלו, אז הוא בטח לא יהווה בעיה. אני הייתי דווקא מהמר על המאצ'אפ בין וויצ'יץ' לפרקאצ'ין ככזה שיכול להכריע את המשחק. שניהם סנטרים עם יכולות מסירה מצויינות, והקרב ביניהם יהיה מעניין".

לקראת סיום השיחה מחליט אורטאקויו לפרוש את משנתו באשר למכבי מודל 2006, ומיישר קו עם הפרשנים הישראלים: "עוד בתחילת העונה טענתי שסולומון הוא לא הרכז מהסוג שמתאים להחליף את שאראס", הוא אומר. "זה לא אומר שוויל הוא לא שחקן טוב. זה רק אומר שהוא יותר סקורר ופחות שחקן שמחלק אסיסטים כמו שאראס. סולומון הוא אוף-גארד שתקוע בגוף של רכז. אני חושב שאם מכבי היתה מחתימה שחקן כמו פאפאלוקאס של צסק"א, לדוגמא, זה היה הרבה יותר מתאים. הייתי מהמר שסולומון ייקח על עצמו יותר במשחק מחר וינסה לפצות את אוהדי מכבי על המשחק הקודם באיסטנבול, שהיה פשוט קלאסי – וויל היה טוב לאורך רוב הדקות, אבל דווקא ברגעים הקריטיים זרק זריקות רעות, איבד שני כדורים והפסיד למכבי את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully