וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיום אני נחושה יותר לנצח"

17.1.2006 / 14:53

מרטינה הינגיס חזרה לטורניר גראנד סלאם ומחצה את זבונרבה בסיבוב הראשון. יום מאכזב לישראלים ולצרפתים, יום קשה ליואיט

אולי היום הזה לא היה מפתיע כמו יומה הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה, אבל אי אפשר להגיד שהוא היה פחות מרתק. כשמרטינה הינגיס עושה קאמבק בטורניר גראנד סלאם ולייטון יואיט נלחם בשיניים כדי לעלות לסיבוב השני, אי אפשר להתלונן על חוסר עניין. המדורג 1 בעולם, רוז'ה פדרר, סיפק את אחד המשחקים היותר חד-צדדיים מול דניס איסטומין מאוזבקיסטן וזו בדיוק הייתה הסיבה שהשוויצרי פתח את היום מוקדם בבוקר באיצטדיון המרכזי.

זה היה יום מאכזב מאוד מבחינת הטניס הישראלי, כשבסופו נותרנו ללא שחקני יחידים באליפות. אחרי ציפי אובזילר אתמול, היו אלה שחר פאר (שינובו אסאגואה), אנה סמאשנובה (מרטינה סוחה) והראל לוי (קווין קים), שהודחו כבר בסיבוב הראשון. גם הצרפתים ירצו לשכוח את היום הזה, בו הודחו שני הטניסאים הבכירים שלהם בטורניר הגברים: רישאר גאסקה וגאל מונפיס. הם יוכל להתנחם בטניסאי מספר 3 שלהם, סבסטיאן גרוסז'אן, שגבר על מארק פיליפוסיס המקומי 4:6, 2:6, 3:6 במשחק האחרון של היום. גם שכניהם של הצרפתים, הבריטים, מאוד מאוכזבים. אחרי הדחתו של טים הנמן אתמול, הגיע תורו של הכישרון הצעיר אנדרו מארי, שהפסיד בסיבוב הראשון לחואן איגנסיו צ'לה הארגנטיני.

בסיכומו של יום, הודחו היום (שלישי) מהטורניר עוד ארבעה מדורגים (גונזאלס, גאסקה, מונפיס וולאנדי) ושתי מדורגות (זבונרבה ודשי). בלילה הקרוב יחלו משחקי הסיבוב השני.

המצטיינת: מרטינה הינגיס

אי אפשר שלא להעניק את התואר היומי למרטינה הינגיס, אולי אחד הקאמבקים הגדולים של השנה בעולם הספורט. היא לא שיחקה שלוש שנים, רשמה הצלחה יחסית בשני הטורנירים של פתיחת העונה, אבל לכולם היה ברור שהמבחן האמיתי שלה יהיה באליפות אוסטרליה, טורניר בו זכתה בעבר שלוש פעמים.

היא לא חששה בכלל מורה זבונרבה הרוסיה (30 בטורניר) וסיימה תוך 65 דקות את אחד המשחקים היותר חד צדדיים של היום עם ניצחון 1:6, 2:6. הקריזות של הרוסיה, שכללו צרחות והטחות מחבטים על המשטח, לא הוציאו את הינגיס מהשלווה השוויצרית-פדררית שלה. היא עשתה את הכל עם חיוך, כמעט ולא ביצעה טעויות (11 בלתי מחויבות בלבד) ולא יכולה היתה להסתיר את התרגשותה מהמעמד, אליו היא כל כך התגעגעה.

"זו הרגשה כל כך נהדרת, שאני בכלל לא יכולה לתאר אותה במילים", סיכמה הינגיס והוסיפה: "הייתי צריכה לשמור על רוגע ולהתרכז במשחק שלי. אני מניחה שכיום אני יותר נחושה לנצח מאשר בגיל 17".

המאכזבים - הצרפתים

לא בכל טורניר גראנד סלאם מאבדת מעצמת טניס כמו צרפת את שני השחקנים הבכירים שלה כבר בסיבוב הראשון. רישאר גאסקה (14 בטורניר) וגאל מונפיס (22 בטורניר) נחשבים לטניסאי הדור הבא, זה שאחרי פדרר. הראשון שביניהם ניצח את השוויצרי בשנה שעברה, השני הפסיד לו בפתיחת העונה בגמר בדוחא. אף אחד לא ציפה שהם יודחו בשלב כל כך מוקדם, כנראה שלניסיון בהחלט יש משקל כבד בטורניר גראנד סלאם.

לזכותו של גאסקה יאמר כי ההגרלה זימנה לו יריב קשה ומנוסה בסיבוב הראשון, טומי האס הגרמני, שני בעולם לשעבר, שאיבד את מקומו בצמרת בגלל פציעה ממושכת. האס לא הזיע יותר מדי במשחק וניצח 2:6, 5:7, 2:6, כשהוא לא מתרגש כלל מחבטות ההגשה של הצרפתי הצעיר. אין ספק שהגרמני, שרק בשבוע שעבר ניצח את רוז'ה פדרר במשחק ראווה במלבורן, הוא הטניסאי הבלתי מדורג המסוכן ביותר באליפות. בסיבוב השני הוא יתמודד מול פול גולדסטיין מארה"ב.

גאסקה סיכם את היום: "אני מאוד מאוכזב. לאחרונה הייתי פצוע וזו הסיבה ליכולת הירודה. אם הייתי משחק מול מישהו אחר, יכול להיות שהייתי מנצח, אבל האס הוא פשוט שחקן אדיר. הוא יכול להגיע רחוק מאוד השנה".

גאל מונפיס, בן גילו של גאסקה, צריך לחפש תירוצים קצת יותר טובים. הצרפתי לא הצליח לתת פייט ראוי ללואיס הורנה הפרואני (81 בעולם), מומחה חימר שרשם יותר מסיבוב ראשון בטורניר גראנד סלאם רק ברולאן גארוס. גאסקה הפסיד 6:4, 7:5 ,6:1.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המותחן: לייטון יואיט

זה היה כל כך קרוב להסתיים בטרגדיה אוסטרלית, אבל לייטון יואיט יצא מזה כמו גדול. יריבו הצ'כי, רובין ויק, החזיק בנקודת משחק במערכה הרביעית תוך כדי משחקון הגשה, אבל הפסיד בסופו של דבר בשובר שיוויון. יואיט ניצח במערכה החמישית 3:6 ולקח את המשחק כעבור 3:45 שעות.

יואיט לא היה במיטבו בסיבוב הראשון, כמו גם בשני טורנירי ההכנה באוסטרליה, אבל הקאמבק המרשים שלו אומר הרבה. האוסטרלי בן ה-24 דיבר הרבה על המנטליות לפני פתיחת הטורניר וכמו שזה נראה, הוא בכושר טוב, לפחות נפשית.

"אם לא הייתי מנצח את המשחק הזה הייתי מתמוטט", אמר בסיום יואיט. "בסופו של דבר זה היה משחק אימון מצויין. לא יכלתי לבקש יותר מכמעט ארבע שעות של טניס באיצטדיון 'רוד לייבר'". כשנשאל לגבי מצבו הפיזי והמשך דרכו בטורניר אמר יואיט: "אני מרגיש הרבה יותר טוב השבוע. אני מעריך שביומיים הקרובים המצב רק ילך וישתפר".

בסיבוב הבא יפגוש יואיט את חואן איגנסיו צ'לה, הארגנטיני שירק לעברו בשנה שעברה, כי לא יכול היה לסבול את קריאות ה-COME ON המטרידות. לקראת המפגש המסקרן אמר האוסטרלי: "בואו נגיד שלא הייתי מכנה אותו חבר שלי. בשבילי זה בסך הכל עוד משחק. הוא השיג ניצחון משכנע מאוד על אנדי מארי, אבל אני מכיר אותו די טוב ואני יודע למה הוא מסוגל".

הבכיין: אנדרו מארי

הבייבי של הטניס הבריטי, אנדרו מארי, לא עמד בציפיות הכל כך גבוהות בממלכה המאוחדת והודח כבר בסיבוב הראשון על ידי חואן איגנסיו צ'לה. בבריטניה נרשמה אכזבה גדולה, אבל מארי הנבוך לא הבין על מה כל ההמולה. הילד הבריטי בן ה-18 החליט לענות לאנשי התקשורת ופצח במונולוג: "אי אפשר לתת טניס טוב בכל משחק בכל משחק, רק תדעו שזה לא יקרה לעולם. לכולם יש טורניר רע לפעמים ולצערי גם לי. קשה לי מאוד לעמוד על המגרש ולענות על כל הציפיות. אם אתם חושבים שאין עליי לחץ אדיר, אתם בהחלט טועים. יש המון לחץ והוא בא מכם (העיתונאים)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully