וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מפיינל פור

שגיא ניר

17.1.2006 / 12:20

לא ברור למה דווקא הפועל ירושלים דורשת לפתע לחזור לשיטת הפלייאוף. היא גם שכחה לבדוק אם יש לה תומכים (ואין לה)

אחרי שנים של חוסר אונים, התאחדו הקיץ קבוצות ליגת העל ויזמו את שינוי שיטת הפלייאוף המסורתית לקביעת האלופה, שמסתיימת בדרך כלל ב-0:3 קליל לצהובים. "תנו לי לפחות לחלום על אליפות", אמר אז יו"ר גבעת שמואל, מוטי אמסלם, שחבר להפועל ירושלים ושאר החברות במנהלת הליגה ביוזמה לשינוי השיטה: סדרת פלייאוף אאוט, פיינל פור אין.

פחות מחצי שנה אחרי ההחלטה, חשף בשבועייים האחרונים העיתון "מעריב" קולות הקוראים לחזרה לשיטת הפלייאוף, ועוד מצידה של היריבה הגדולה של מכבי תל אביב, הפועל ירושלים. דווקא הקבוצה היחידה שיש לה סיכוי ריאלי לדגדג את ההגמוניה, החליטה פתאום לוותר על הסיכוי להביא לשינוי חד-פעמי בזהות האלופה הנצחית של הכדורסל הישראלי. קנטרנות של ירושלים? אינטרס כלכלי? שיקולים מקצועיים? אנשי הכדורסל לא מצליחים למצוא את התשובה.

קליין נגד המנהלת

"זה רעיון לא כלכלי, לא מסחרי, לא תחרותי ולא ספורטיבי", קובע יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל. קופל, שמערכת היחסים שלו עם דני קליין הידרדרה לאחרונה, לא מצליח להבין את המהפך: "בירושלים מחפשים עניין עיתונאי. חבל שקבוצה בכירה ומובילה בכדורסל הישראלי עושה טיזינג. רק לפני שלושה חודשים הם לחצו בכל הכוח להגיע לשוויוניות, והיו הראשונים לברך על ההחלטה על הפיינל פור". גורמים במנהלת הליגה מוצאים קשר בין מערכת היחסים של קליין עם קופל והמהלך הנוכחי: " קליין הגיש בזמנו בקשת פירוק נגד גליל עליון ואשקלון בגין חובות, והסירוב שלנו גרם אצלו לתרעומת, למרות שהצענו לכסות את חובות הקבוצות להפועל ירושלים".

לפני כשבועיים התפטר יו"ר ירושלים, דני קליין, ממנהלת הליגה. הנציג החדש של ירושלים במנהלת, עו"ד גיא נוף, היה זה שהעלה את ההצעה מטעם הקבוצה בישיבה האחרונה. "אני אוהד ירושלים, וזו הצעה של אוהד", הוא אומר. "הולך להיות יופי של גמר, מלחמה פנטסטית. למה למצות הכל בערב אחד? תנו לציבור להנות. גם המנהלת יכולה לצאת מפה עם הכנסות יותר טובות, אבל הם לא רצו לשמוע, ואמרו 'החלטנו כבר וזהו'". מוטי אמסלם, יו"ר גבעת שמואל, מסביר: "מדובר בבחור חדש שרצה להראות שהוא נמצא, ועברו הלאה מבלי לדון בזה. הניסיון של ירושלים לא רלוונטי כי העסק כבר יצא לדרך. ההליך בלתי ניתן לעצירה".

"מי אמר ששינוי זה דבר קדוש?"

"ההצעה לשנות בחזרה את השיטה היתה הפתעה מבחינתי", אומר יו"ר מכבי תל אביב, עו"ד שמעון מזרחי. מזרחי, שנאלץ הקיץ לתת ידו למעבר לפיינל פור לאחר שמצא עצמו במיעוט מול עשרת יושבי הראש האחרים, מזהיר מפני החזרת הגלגל לאחור בעיתוי הנוכחי: "התנגדתי נמרצות לשינוי השיטה, ולא שיניתי את דעתי אך זו תהיה טעות לשנות את השיטה באמצע העונה, כי זה יהפוך את הכדורסל לעניין לא רציני". עו"ד נוף דוחה את הטענות: "זה אבי אבות הניקיון. לא שמעתי אף טיעון הגיוני לזה שלא דנים בהצעה חוץ מהמילה 'לא משנים'. מי אמר ששינוי זה דבר קדוש? ברגע שאף אחד לא נפגע אפשר להרים ראש ולהסתכל ימינה ושמאלה. זה לא לגיטימי לא לדון בזה". נוף ציפה לתמיכה של אנשי מכבי במהלך, למרות שלא טרח לנסות ולבדוק איתם לפני הישיבה בה העלה את הרעיון. עכשיו הוא מבולבל: "אין לי הסבר להתנגדות של מכבי, הייתי בטוח שהם איתנו בעניין. הופתעתי מהגישה ומההתקפה. מה קרה? אמרנו את מה שהם כל כך רצו כל הזמן!".

למרות ההתחזקות המאסיבית של ירושלים תחת [[ארקדי גאידמק]], נראה כי גם השנה האליפות תגיע בסופו של דבר למקומה הקבוע, לאור השיפור בכושר של הצהובים לאחרונה. אם לירושלים יש סיכוי לגנוב לה אליפות זה במשחק אחד, מה שהופך את הזיג-זג של ירושלים למוזר כל כך. "נקודת המוצא שלנו היא שלא חייבים לגנוב אליפות", אומר עו"ד נוף. "הקבוצה בתהליך של התחזקות, ועד הפיינל פור תהיה מספיק טובה לנצח גם בסדרה. אנחנו חושבים שבעזרת השם נוכל לקחת גם את הסדרה, אז למה שרק 10,000 צופים יוכלו לחזות בזה? למה לא לתת ל-70 אלף להנות מהחוויה? לא כואב הלב? אנחנו לא נלך אחרי העדר כי ככה החלטנו אז". קופל מוריד את נוף לקרקע: "בירושלים טועים במספרים, הרי באולם שלהם יש 2000 מקומות בלבד. חוץ מזה, אף אחד לא מבטיח שיהיו חמישה משחקים בסדרת הגמר. עובדה שמכבי ניצחה במלחה לפני שבועיים".

אמסלם משוכנע בצדקת השיטה הנוכחית, אולי כי היא תאפשר גם לקבוצות שלא יגיעו לפיינל פור, כמו הקבוצה שלו, להנות מחתיכה קטנה של עוגת ההכנסות: "הניסיון הזה חייב להיעשות. סדרת פלייאוף תהיה שעמום אחד גדול. מעבר לחגיגת הכדורסל הצפויה ביוני, במשחק אחד הכל יכול להיות". בינתיים מכרה מנהלת הליגה את כל 3000 הכרטיסים שהוציאה לאירוע תוך פחות מ-24 שעות. קופל רואה בזה סימן: "הקהל הישראלי חכם, ואם חצי שנה לפני אירוע שעדיין לא התהווה נרכשו כל הכרטיסים, זה מוכיח שיש פה עניין. השינוי הזה מדבר בעד עצמו". את ירושלים זה לא משכנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully