וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה קורה גם להכי טובות"

16.1.2006 / 15:07

לא קל במשפחת וויליאמס: ונוס בחוץ, סרינה הצליחה לשרוד. סיכום היום הראשון באליפות אוסטרליה, כולל הפאדיחה של דוקיץ'

היה שווה לחכות ארבעה חודשים. האווירה המתוחה שרק טורניר גראנד סלאם יכול לספק מורגשת במלבורן החמימה כבר מהיום הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה. לא היינו צריכים לחכות יותר מדי זמן כדי לזכות להפתעות, להתרשם מפנים חדשות ולהנות מלילה לבן של הספורט הלבן במיטבו.

כבר אחרי היום הראשון אפשר לסמן איקס על שתי מדורגות בכירות (ונוס וויליאמס ואלנה דמנטייבה), ארבע מדורגות נוספות (סוגיאמה, קוקאלובה, מדינה גאריגוס וגולובין) ושני מדורגים (טיילור דנט וקרלוס מויה).

ההפתעה: פירונקובה

תחשבו ששחר פאר הייתה מנצחת את ונוס וויליאמס בהופעת הבכורה שלה בטורניר גראנד סלאם. זו המציאות אליה קמו הבוקר חובבי הטניס בבולגריה, שיכולים לסמן כוכבת חדשה, יורשת למגדלנה מאלייבה. צווטאנה פירונקובה, רק בת 18 ומדורגת במקום ה-94 בעולם, פגשה לראשונה בחייה את הטניסאית עליה גדלה ולמשך שעתיים וחצי שכחה לגמרי מי כאן המעריץ ומי האיידול.

הבולגריה הכישרונית שמרה על אחוז נמוך של טעויות בלתי מחויבות וניצלה בעיקר את הטעויות של ונוס (65, 41 מתוכן במערכה השלישית) כדי לנצח תוך כדי מפגן טניס נהדר מהקו האחורי. בסיכומו של דבר, היא גם עשתה את זה בצורה הקלאסית ביותר, כשניצחה 7:9 במערכה השלישית והמכרעת והעלימה בצורה מופלאה את יתרון הוותק והנסיון של האמריקאית. חוסר הגיוון במשחקה של פירונקובה לא יקח אותה רחוק, אולי במקרה הטוב למקומות אליה הגיעה אנה סמאשנובה שמשחקת בסגנון דומה, כך שהיום הגדול בקריירה הקצרה שלה, עלול להישאר כזה עוד הרבה זמן.

ונוס המיואשת סיכמה: "זה קורה גם להכי טובות. היו לי כל כך הרבה טעויות בלתי מחויבות, פשוט לא הצלחתי להשתלט על הכדור והיא ניצלה את זה בכל פעם. אם כמות הטעויות הייתה קטנה בשליש, הייתי מנצחת".

המנצחת המאושרת פירונקובה: "הייתי מאוד לחוצה בתחילת המשחק. עם הזמן, אמרתי לעצמי: 'הכל בשליטה. פשוט תתני את הטניס שאת יודעת לשחק'. זה עבד".

מזל של אלופים

לפני שלוש שנים הפכה ג'ניפר קפריאטי לאלופת הטורניר הראשונה שמפסידה בסיבוב הראשון בשנה שלאחר מכן. סרינה וויליאמס הייתה מאוד קרובה לזה הלילה, אבל בניגוד לאחותה, המדורגת 13 בטורניר ניצלה את הנסיון שלה במערכה השלישית והמכרעת, למרות שהסינית נא לי כבר הובילה 0:1 והחזיקה בנקודת שבירה במשחקון השני. סרינה העבירה הילוך, לא עצרה לרגע, וניצחה 3:6, 7:6, 2:6. קשה היה להתרשם לטובה ממשחקה של ונוס ומהכמות הנכבדת של הקילוגרמים המיותרים. למזלה של סרינה, לא צפויות לה יריבות קשות במיוחד בשני הסיבובים הקרובים, כך שיש לה כמה ימים לחשוב על כל המינוסים. נקודה לציון – זה היה ניצחונה הראשון של סרינה וויליאמס מאז אליפות ארה"ב הפתוחה בספטמבר.

סרינה נשאלה בסיום המשחק איך היא מרגישה מבחינה פיזית: "פשוט מדהים", ענתה ספק ברצינות ספק בציניות. "ממש בא לי לרקוד. אני כל הזמן שומעת את הלהיט של ביונסה וזה נותן לי המון אנרגיה. אני מרגישה הרבה יותר טוב מאיך שהרגשתי בווימבלדון ובאליפות ארה"ב". ובנימה רצינית יותר סיכמה סרינה: "יש המון דברים שאני צריכה לעבוד עליהם לפני שאלך לרקוד. אני הולכת עכשיו לרשום את הדברים האלה".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

פנים חדשות: דנאי אדמצ'וק

רק מי שעוקב אחרי מסעותיהם של הטניסאים הישראלים בטורנירי הצ'לנג'ר הנידחים ברחבי העולם, נתקל בשמו של התאילנדי, שמתמודד בדרך כלל מול טניסאים כמו נועם אוקון, דודי סלע והראל לוי. אדמצ'וק אמנם לא עבר בהצלחה את מוקדמות הטורניר, אבל נכנס להגרלה הראשית כלאקי לוזר. כל זה קרה לו לראשונה בקריירה, אחרי שנכשל במוקדמות בשש השנים האחרונות. המארגנים האוסטרלים הבינו כנראה את הפוטנציאל במשחק שלו מול דויד נלבנדיאן ושיבצו אותו לאיצטדיון הראשי, ה"רוד לייבר".

מי שרצה הוכחה לכך שמדובר ביורש פוטנציאלי לפראדורן סריצ'פאן, גדול ספורטאי תאילנד בשנים האחרונות, קיבל אותה בגדול. נלבנדיאן (4 בטורניר) ניצח בשתי המערכות הראשונות בקלות, אבל התאילנדי הצנום, שנתן חבטות הגשה לא רעות בכלל, גנב את ההצגה בשתי המערכות הבאות והוביל למערכה חמישית ומכרעת, כבר במשחק השני בטורניר. הוא הפסיד בה בסופו של דבר 6:1, אבל כששחקן המדורג 121 בעולם מצליח למתוח בצורה כזאת את אחד משלושת הטניסאים שניצחו בשנה שעברה את פדרר, הוא נחשב לדעת רבים כמנצח גדול, אולי גם לדעתו של מאמן הפועל ירושלים בכדורסל, ארז אדלשטיין.

המאכזבת: אלנה דמנטייבה

הטניסאית הרוסיה, שהגיעה כבר פעמיים לגמרים בטורנירי גראנד סלאם, מעולם לא התקדמה לשלבים גבוהים במלבורן, אבל אף אחד לא ציפה שהיא תודח כבר בסיבוב הראשון. דמנטייבה פגשה בסיבוב הראשון את הגרמניה האלמונית יוליה שראף, שעלתה בזריזות ליתרון 1:5 במערכה הראשונה. הרוסיה הצליחה להשוות ל-5:5, אבל ברגע שהגרמניה הצליחה לזכות במערכה בכל זאת, אפשר היה להבין שמשהו רע מאוד עובר על הרוסיה, שדורגה 9 בטורניר. שראף עלתה ל-0:4 במערכה השניה והשלימה ניצחון חלק.

הפאדיחה - ילנה דוקיץ'

דבר כזה לא רואים כל יום בטניס. ילנה דוקיץ', זוכרים אותה? כמו מרטינה הינגיס, גם היא החליטה להתקאמבק השנה ומארגני האליפות שמחו להעניק לה ווילד קארד. הסיבוב הראשון זימן לה מפגש מול וירג'יניה רזאנו הצרפתיה. דוקיץ' ניצחה במערכה הראשונה 3:6 והובילה בשניה 5:6. במצב של נקודת משחק לזכותה, חבטה דוקיץ' בקהנד הצידה ורצה לקהל כדי לחגוג את הניצחון. הקהל הגיב בשתיקה ודוקיץ' ההמומה, הסתובבה וראתה את שופט הקו מסמן לחוץ. רזאנו ניצחה את המשחקון, הישוותה ל-1:1 ושלטה לגמרי במערכה השלישית והמכרעת. דוקיץ', שהריחה את הניצחון, בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully