וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלת חזק, אריקסון

15.1.2006 / 14:58

כתב שהתחזה לשייח עשיר, פיתה את סוון גוראן אריקסון לדובאי, שם ליכלך על שחקניו וגילה נכונות לעזוב את הנבחרת לטובת עיסקה שמנה

סוון גוראן אריקסון, מאמן נבחרת אנגליה, נפל בפח המלוכלך של כלי התקשורת באנגליה, באחד הסיפורים המדהימים של השנים האחרונות. חוקר פרטי שהתחזה לשייח עשיר, נשלח מטעם השבועון "ניוז אוף דה וורלד" ופיתה את אריקסון להגיע לפגישת עסקים על יאכטה בדובאי, לכאורה כדי לפתוח בית ספר לכדורגל במקום.

אריקסון, השנוא על האוהדים האנגלים, נחשף על היאכטה וגילה את אופיו האמיתי. השבדי, שידריך את נבחרת אנגליה במונדיאל הקרוב, ניסה לפתות את השייח לרכוש את מועדון הכדורגל של אסטון וילה, ולמנות אותו למאמן בחוזה של 5 מיליון לעונה.

אריקסון גם הבטיח שיפנה בצורה לא רשמית, כביכול, לכוכב הנבחרת, דייויד בקהאם, במטרה לשכנעו ולחתום באסטון וילה, פנייה הנחשבת לעבירה על החוק. אריקסון אף הציע להתקשר אליו מיידית. "הוא יבוא מחר", אמר סוון, "וזו אחריותי לשכנע אותו שברמינגהאם זה המקום בשבילו".

אחר כך המשיך אריקסון וליכלך בפה פתוח על כמה משחקני הנבחרת. "הוא עצלן", אמר על אחד מהם, ו"הוא לא שווה את הסכום שמשלמים עליו", אמר על אחר. ה"שייח הסעודי" ודאי חייך מתחת לשפם, ונתן לשבדי לשפוך.

לא יודע לשמור סודות, דואג לתחת שלו

המעקב של העיתון החל כבר לפני מספר חודשים. על אף שאריקסון היה שקוע במאבקי הנבחרת על העפלה למונדיאל, שמועות זרמו למערכת, כי למרות חוזהו המפלצתי בסך 8 מיליון ליש"ט, המאמן ועוזריו בודקים כל מיני הזדמנויות אחרות. לאחר מכן, יצר "השייח" קשר עם המאמן והציע לו לאמן באקדמיית כדורגל חדשה בדובאי. להפתעת העיתון, אריקסון השיב בחיוב, למרות דרישות התפקיד בנבחרת.

בשיחות עם העיתונאי הסמוי חשף השבדי דברים שנאמרו ב-4 עיניים עם שחקנים בכירים, בינהם מייקל אואן. "שאלתי את אואן אם הוא מרוצה מהחתימה בניוקאסל והוא אמר לי שלא ממש. שהוא שם בשביל הכסף".

"השייח" המופתע שאל את אריקסון האם זה לא יהיה בעייתי שהוא יחזיק בשתי משרות, ואריקסון ענה: "אין דבר שהוא לא אפשרי, אבל רק בסוף העונה. אני יכול לעזוב אחרי המונדיאל. אם אזכה, אגיד שלום, גוד ביי. אני שם כבר חמש וחצי שנים, שזה הרבה זמן". ה"שייח" רצה לוודא שאריקסון לא מותח אותו ושאל אותו אם הוא צוחק. אריקסון אמר: "אני רציני לגמרי", והמשיך ישר לנושא הכלכלי. "אני חושב שמוריניו מרוויח הכי הרבה בין המאמנים, שזה 5 מיליון ליש"ט. אני חושב שכדאי לך לחשוב בקשר אלי סביב הסכום הזה".

בסיום השיחה סיכמו ה"שייח" ואריקסון להיפגש שוב בלונדון בשבוע הבא. "אני אנסה לעשות כמה סידורים, אבל עלינו להיות זהירים", אמר השייח. ואריקסון השיב: "כן".

סוכנו של אריקסון: "מי שצריך להתבייש זה 'ניוז אוף דה וורלד'"

סוכנו של סוון גוראן אריקסון, אתהול סטיל, הגיב לפרשה החמה ואמר: "זו היתה מלכודת מבישה. חלק מהדברים שנאמרו בכתבה היו היפותטיים. סוון אמר לי לא מזמן: "התרגלתי לעבודה הזו. למרות כל הדברים המציקים שמסביבה, אולי כדאי שנדבר עם ראשי ההתאחדות ונאריך חוזה עד 2010".

בהתייחסו לפרשה, אמר הסוכן: "כל בר דעת שהיה יודע איך זה התגלגל היה תומך בסוון במאה אחוז. כמובן שזה סיפור מביך, אבל אני חושב שמי שצריך להרגיש יותר נבוך מכל הפרשה זה השבועון "ניוז אוף דה וורלד"".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully