וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון דולר בייבי

דודי כליפא

15.1.2006 / 10:59

הגולפאית מישל וויי לא עברה, אמנם, את שלב הניפוי בטורניר "סוני אופן" בהוואי, אבל יש לה עתיד מזהיר לצד חוזי פירסום לא רעים בכלל

ילדי פלא הלהיבו מאז ומתמיד את דמיון ההמונים. בעידן התקשורתי הנוכחי הם גם עושים כסף. הרבה כסף. הדוגמא האחרונה היא מישל וויי, גולפאית שפרצה לתודעה העולמית לפני שלוש שנים כשניצחה בהיותה בת 13 תחרות חשובה לנשים בארה"ב, והכריזה בכל הזדמנות מאז כי אין לה עניין לפתח קריירה המוגבלת לסבב המקצועני הנשי, אלא להשתלב ברמה הגבוהה ביותר של הגולף הגברי המקצועני.

וויי אמנם נכשלה בסוף השבוע בניסיונה השלישי ברציפות לעבור את שלב הניפוי בטורניר 'סוני אופן בהוואי', הפותח את עונת סבב הפי ג'י איי (סבב טורנירי גולף מקצועני הקשה והמפרך בעולם), אך בסיבוב שני מדהים אפשרה הצצה למעמקי כישרונה הנדיר. רק 11 מתוך 140 מקצוענים סיימו אותו בתוצאה עדיפה על זו של וויי. "כשרון כזה מופיע אחת למיליון, אולי אחת למיליארד", כך העריך ג'ים פיוריק, אלוף ארה"ב ב 2003, אשר הוביל את הטורניר לאחר שני סיבובים.

וויי, אמריקאית ממוצא קוריאני הלומדת בבית ספר תיכון בהוואי, קיבלה מתנה לא שגרתית ליום הולדתה ה 16 עם שינוי מעמדה מחובבת למקצוענית, שני חוזי חסות בשווי של כחמישה מיליון דולר לשנה כל אחד, מחברות 'סוני' ונייקי'. השמועות גם מדברות על כך שאביה וסוכנות הכוכבים ההוליוודית 'וויליאם מוריס' שנשכרה לטפל בה, שמו תו מחיר של מיליון דולר על הופעה בת ארבעה ימים בטורנירים בינלאומיים. אלו סכומים המגמדים את מה שמקבלת אניקה סורנסטאם, הגולפאית הטובה בעולם כיום, ולדעת רבים גם הטובה בהיסטוריה. למעשה, אפשר לספור על כף יד אחת את הכוכבים הגברים של הגולף העולמי המרוויחים יותר מהילדה.

מסתבר ששם המשחק כיום אינו דווקא הישגים ספורטיביים, אלא היכולת ליצור באז תקשורתי בעולם אלקטרוני שבו כל נקודת רייטינג שווה עשרות מיליוני דולרים. עולם המוכן לשלם מיליונים עבור תמונות בלעדיות של תינוקה של בריטני ספירס. עם כל כישרונה, מישל וויי עדיין רחוקה מלהיות הגולפאית הטובה בעולם. מלבד סורנסטאם קיימים בסבב הנשי כישרונות צעירים עם קבלות כפאולה קרימר בת ה 18 ומורגן פרסל בת ה 17. ווי לעומתן לא ניצחה באף טורניר בשנים האחרונות. היא פשוט מיצבה את עצמה כמוצר אחר, כחלוצה, כאישה הראשונה בעידן המודרני שמסוגלת לשבור את מחסום המינים ואת ההגמוניה הגברית על הספורט העתיק והשמרני ביותר בעולם. כל עוד היא תמשיך לנסות, לא יחסרו נותני חסות שירצו לרכב על הקרקס התקשורתי.

קשה שלא לערוך השוואות בין הופעתה של מישל ווי בשמי הגולף להופעתו של ילד פלא אחר לפני כעשר שנים –טייגר וודס. גם אז אביו וסוכנות IMG שייצגה אותו דרשו וקיבלו סכומים שנחשבו דמיוניים. גם אז התחוללה סערה. השחקנים הוותיקים התרעמו על הילד שלא ניצח מעולם ועוקף את חשבון הבנק של כולם, ועל התקשורת שנתנה לילד את כל תשומת הלב וליבתה את הוויכוח. ארל וודס, אביו של טייגר ומי שתכנן בקפדנות את השקתה של אחת הקריירות המבריקות בתולדות הספורט העולמי אמר אז: "כל האנשים הללו שחושבים שבני משתכר יותר מידי, יקלטו בעתיד הלא רחוק איזו מציאה הוא היה במחירים הללו".

ארבע שנים לאחר מכן, כשחברת נייקי חידשה את חוזהו של טייגר לחמש שנים נוספות, הפעם במחיר של 20 מיליון דולר לשנה, נשאל פיל נייט, מייסד החברה ומנכל"ה, אם לא יכול היה לחשוב על דרך טובה יותר להוציא מאה מיליון דולר. הוא ענה בפשטות שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully