וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף-סוף

15.1.2006 / 6:33

סוף 1: סיאטל ניצחה בפלייאוף לאחר 21 שנה, 10:20 את וושינגטון. סוף 2: שושלת הפטריוטס הסתיימה עם הפסד 27:13 בדנבר

הסיאטל סיהוקס הצליחו, לראשונה מזה 21 שנה, לנצח משחק פלייאוף. זו הייתה לידה לא קלה, והם עשו את זה ללא שון אלכסנדר, שנפגע ונטש בשל זעזוע מוח ברבע הראשון. בסיום - 10:20 על הוושינגטון רדסקינס, וסיאטל בגמר ה-NFC, תוך שהיא מסיימת את הרצף הארוך ביותר ב-NFL. שש הופעות פלייאוף ללא ניצחון על פני 21 שנים.

אבל הסיפור של הערב שייך למשחק בדנבר, שם הצליחו הברונקוס, הבלתי מנוצחים העונה ב"מייל היי", לקטוע את רצף עשרת נצחונות הפלייאוף של טום בריידי וניו אינגלנד ולסיים, לפחות לעונה אחת, את שרשרת האליפויות של הפטריוטס.


סיאטל - וושינגטון 10:20

לעיני אחד הקהלים הרועשים ביותר ב-NFL, הסיהוקס עלו בהתלהבות למשחק. אבל כבר ברבע הראשון ההתלהבות הזו התחלפה בדאגה. שון אלכסנדר, הרץ האחורי והדינמו של הקבוצה, שמט כדור (השמטה שניה בשש נשיאות בסך הכל) ונפצע. האבחנה הראשונית: זעזוע מוח, ומרגע זה הסיהוקס נאלצו להסתדר בלעדיו.

זה היה זמן מאט האסלבק. בלי אלכסנדר, ועם מוריס מוריס המוכשר הרבה פחות, הפך המשחק של סיאטל לחד מימדי. הקוורטרבק הותיק לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והוכיח כי למד משהו השנה.

האסלבק השלים 16 מ-26 מסירות ל-215 יארד, הגיח לטאצ'דאון וגם מסר לאחד, ולאחר מכן הצטנע: "זה לא הייתי אני, זה היה מאמץ קבוצתי".

וקבוצתי אכן זה היה. הרדסקינס, כפי שאולי ניתן היה לצפות, לא הצליחו לייצר פוטבול התקפי. הם היו אלה שעלו ראשונים על הלוח, משער שדה של ג'ון הול באמצע הרבע השני, אבל משחק הריצה שלהם שוב לא היה קיים. עם 41 יארד בלבד מקלינטון פורטיס וגם איטיות תגובה ממארק ברונל במשחק המסירה, הקבוצה הזו התקשתה לעשות נקודות. ומול הכוח ההתקפי של סיאטל, עשר נקודות לא מספיקות.

דארל ג'קסון העלה את הסיהוקס על הלוח עם תפיסה לטאצ'דאון של 29 יארד שלוש דקות להפסקה, וסיאטל ירדה למחצית ביתרון 3:7. ברבע השלישי הכל נגמר, כשהאסלבק הגיח לשישה יארדים בסיום דרייב של עשרה מהלכים, 80 יארד בעשר דקות - 3:14. ג'וש בראון הוסיף שער שדה ברבע הרביעי, סנטנה מוס צימק ל-17:10 בטאצ'דאון, 12 דקות לסיום ובראון בעט שער שדה מוצלח נוסף מ-31 יארד וסגר עניין - 10:20 בסיום.

הסיהוקס יחכו למנצחת בין שיקאגו לקרוליינה בגמר החטיבה. נכון לעכשיו, נראה שאלכסנדר ישחק בגמר החטיבה.

דנבר - ניו אינגלנד 13:27

קריסת מערכות טוטאלית של אנשי המפתח של ניו אינגלנד עזרה לדנבר במטרה שנראתה בלתי אפשרית כמעט בשנתיים האחרונות - להדיח את הפטריוטס מהפלייאוף. שלושה איבודי כדור קריטיים של שחקני ניו אינגלנד בתוספת החמצת שער שדה של אדם וינאטיירי העניקו לברונקוס את הניצחון המיוחל, וכעת הם ממתינים לראות אם יסעו ביום ראשון הבא לאינדיאנפוליס או שימתינו בבית לפיטסבורג.

שתי השמטות כדור בתוך עשרים שניות של הפטריוטס העניקו לדנבר יתרון בירידה להפסקה, במשחק שנראה בשליטה של האורחים ככל שהתקרב לסיום המחצית. אחרי קרב הגנתי מצוין ברוב שלבי המחצית, כולל עצירה של כל קבוצה לדאון רביעי (הפטריוטס עצרו את דנבר יארד אחד מהאנדזון), ניו אינגלנד עלתה ראשונה על הלוח עם שער שדה של אדם וינאטיירי - 0:3.

הפטריוטס קיבלו את הכדור בדרייב הבא, אבל כאן החלה הקטסטרופה שלהם בסיום המחצית. קווין פולק שמט את הכדור, ובמהלך הבא פסקו השופטים על הפרעת מסירה (שלא הייתה) של אליס הובס על אשלי ללי. מייק אנדרסון נכנס לאנדזון מיארד אחד - 3:7 לדנבר.

המהלך הבא היה בעיטת הפתיחה של טוד סאוורבאום. הבועט של דנבר היה גיבור הרגע כשבעט ותיקל את הובס, תיקול שהביא להשמטת כדור נוספת של הפטריוטס. הנזק הפעם היה מזערי עבור ניו אינגלנד - שער שדה בלבד ו-3:10 בהפסקה.

הפטריוטס יצאו למחצית השניה כמו שהם יודעים. הרבה לחימה, הגנה טובה והתייצבות. אבל מהלך אחד בסיום הרבע הרג אותם. במצב 6:10 עמד טום בריידי חמישה יארדים מהאנדזון של דנבר. הוא מסר לידיים של צ'אמפ ביילי, שרץ 101 יארד לקצה השני. ביילי עצר בצורה תמוהה לפני האנדזון ובן ווטסון תיקל אותו. הכדור עף לאנדזון, אבל השופטים פסקו על כדור המונח על קו היארד. אנדרסון נכנס בפעם השניה - 6:17 לברונקוס.

המהלך שסיים, למעשה, את המשחק, נרשם עשר דקות לסיום. טרוי בראון, עוד מכונת אמינות בפטריוטס בעבר, נופף לתפיסה ללא הפרעה אבל שמט גם הוא בסמוך לאנדזון. מסירה של ג'ייק פלאמר מצאה את רוד סמית', הפטריוטס קילר, בתוך האנדזון - 6:24. טאצ'דאון של דייויד גיבנס בצד השני צימק ל-27:13. בריידי נחטף בידי ג'ון לינץ' במהלך שסיים את המשחק, את העונה ואת השושלת של הפטריוטס.

דנבר לא הבריקה במשחק ההתקפה. פלאמר רשם מספר סולידי בסך הכל, 15 מ-26 ל-197 יארד עם טאצ'דאון ואיבוד, וסמית' הוסיף 96 יארד לטאצ'דאון שרשם. אם הברונקוס יסעו לאינדיאנפוליס היכולת הזו לא תספיק, אבל המהלכים הגדולים בהגנה ובקבוצות המיוחדות הבהירו למה ואיך הגיעו הברונקוס לגמר ה-AFC.

בצד השני, בריידי נפרד מהמאזן החלק של 0:10 בקריירה בפלייאוף עם 341 יארד ושני איבודים. קורי דילון לא עשה דבר במשחק הריצה עם 57 יארד בלבד ודיון ברנץ' היה נקודת אור בניו אינגלנד עם 153 יארד באוויר. ניו אינגלנד נפרדה מהתואר, אבל הרושם הוא שבשנה הבאה היא יכולה לחזור ובגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully