וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגן על המולדת

15.1.2006 / 12:29

האוסטרלים מקווים שיואיט יהיה המקומי הראשון שזוכה במלבורן אחרי 30 שנה, אבל אף אחד כבר לא יודע איזה לייטון יגיע לטורניר

סידני, לפני קצת יותר משנה. לייטון יואיט זוכה בטורניר המקומי, זה שנועד להיות החימום האחרון לפני אליפות אוסטרליה הפתוחה. אחרי הפרידה המתוקשרת מקים קלייסטרס והחתונה עם השחקנית-דוגמנית בקי קרטרייט, נראה שמשהו טוב מאוד עובר על הטניסאי האוסטרלי, שידע כל כך הרבה תהפוכות בשנים האחרונות. כולם כבר הספידו אותו אחרי שצנח מהמקום הראשון בעולם, אבל הוא עצמו המשיך להאמין וחזר לצמרת העולמית כנגד כל הסיכויים, לפי הפרשנים לפחות. בשנתיים האחרונות הוא הצליח להעפיל לשלבים הגבוהים בכל אחד מטורנירי הגראנד סלאם, ונדמה היה כי
הכל מוכן לרגע השיא של יואיט.

אחרי ניצחונות מרשימים על קלמון, בלייק, נדאל, נלבנדיאן ורודיק, כולם צפו ליואיט מפגש בגמר מול רוז'ה פדרר, אלא שזה מפסיד למראט סאפין, שמנצח בסופו של דבר את יואיט בגמר. שנייה לפני שהוא שותה מהבאר, יואיט נפל.

אבל לטניסאי האוסטרלי יש עוד מספיק זמן כדי לתקן את הרושם. בגיל 24 יואיט כבר הגשים הרבה מאוד חלומות, אבל זכיה בטורניר גראנד סלאם על אדמת מולדתו אוסטרליה, נותרה בגדר הפנטזיה הנשגבת. את האוסטרלי האחרון שעשה את זה, מארק אדמונדסון (1976), יואיט מעולם לא ראה משחק מכיוון שהוא עדיין לא נולד.

סידני. לפני קצת פחות משבוע. לייטון יואיט חוזר כדי להגן על תוארו בטורניר החימום לאליפות במלבורן. הוא גובר בקושי על וינס ספדיאה האמריקאי בסיבוב הראשון ומתלונן על וירוס בבטן. ברבע הגמר הוא מאבד נקודת משחק ומפסיד לאנדראה ספי האיטלקי, שעלה מהמוקדמות וכל זה קורה שבוע אחרי שהודח בסיבוב השני בעיר הולדתו אדלייד. המזל הרע של יואיט חוגג כאן שנה, שנה שלמה שבה האוסטרלי לא זכה בשום תואר בסבב.

אז איזה לייטון יואיט נראה באליפות אוסטרליה הפתוחה שתיפתח ביום שני? זה שמתאים לטופ 50 או זה שמתאים לטופ 5? זה עם הסרבים הבינוניים או זה עם עבודת הרגליים וחבטות ההחזרה המדהימות? זה שמקלל וצועק COME ON או זה שאולי התבגר טיפה, אחרי הולדת בתו בקיץ האחרון? קשה לקבוע כבר מעכשיו. מה שבטוח, ההפסדים בתחילת העונה לא משקפים בהכרח את היכולת שנראה ממנו לאורך הטורניר. כאן מדובר באופרה אחרת לגמרי, כזו שיואיט אוהב מאוד לשיר בה.

תירוצים, תירוצים

פתיחת העונה הנוראית של יואיט נובעת מכמה סיבות. בראש ובראשונה מדובר בפציעה בכף הרגל, ממנה החלים בתקופת הפגרה. הפציעה השביתה אותו אחרי הפלאשינג מדו האחרון, כאשר בסיום העונה הוא ביטל את השתתפותו בגביע המאסטרס, כדי להיות לצד אשתו בזמן הלידה. כאב טרי שקם בלילה להחליף חיתולים, נאלץ יואיט לפתוח את ההכנות לעונה החדשה ובעיקר לאליפות אוסטרליה ה-101 במספר. תוסיפו לזה את הוירוס בבטן, שלטענתו של יואיט תקף אותו בתחילת טורניר סידני ותקבלו אוסף של תירוצים בהם משתמש האוסטרלי בכל מסיבת עיתונאים בה הוא משתתף.

ועם זאת, אפשר למצוא בדבריו של יואיט גם מעין לוחמה פסיכולוגית. נראה כאילו הוא מחפש נשק כנגד הפייבוריט העיקרי לזכייה במלבורן, רוז'ה פדרר, עוד לפני שיפגוש אותו במגרש. המפגש האפשרי בין השניים, אגב, אמור להתרחש בחצי הגמר.

פדרר השיב במלחמה משלו וטען כי לייטון יואיט הוא הפייבוריט לזכייה, בגלל הקהל. יואיט עצמו אמר: "הוא ניצח אותי ב-9 המפגשים האחרונים בינינו, אז תעשו אתם את החישובים". כשנשאל לגבי יכולתו האישית, אמר האוסטרלי: "אני צריך לחדד עוד כמה דברים. כואב לי שהפסדתי בסידני, אבל אני מעדיף להיות בריא. משחקים כמו אלו שהיו לי שם, רק מורידים לי את הביטחון". יואיט העדיף לנוח בימי ההכנה האחרונים במלבורן. אולי באמת שתי נקודות המשחק שהפסיד מול ספי ברבע הגמר, לא היו מקריות.

ולמה יואיט כן יכול לנצח את פדרר?

כמובן שמקרה כזה אפשר יהיה להגדיר כסנסציוני ללא בושה, אבל צריך לזכור שיואיט הוא בעל הבית באיצטדיון "רוד לייבר" ובמידה ולא יפשל בשלבים המוקדמים, הכל אפשרי.

אפשר לומר זאת גם בגלל הסטטיסטיקה: הפעם האחרונה שהמדורג 1 באליפות אוסטרליה זכה בטורניר, היתה רק בשנת 2000. רוז'ה פדרר היה אמנם הפייבוריט בשנה שעברה, אבל הוא הפסיד למראט סאפין בחצי הגמר. פדרר ניצח אמנם את לייטון יואיט ב-9 המשחקים האחרונים ביניהם, אבל גם כאן הסטטיטיקה מוכיחה שבמקרים כאלה השוויצרי יכול להישבר ברגע האמת. זה קרה בגמר גביע המאסטרס האחרון, כשדויד נלבנדיאן מחק רצף של 8 הפסדים לפדרר, דווקא במשחק הגמר.

אפשר להמשיך בקו הזה גם בגלל הקהל: 15 אלף "אוזים" נלהבים ימלאו את איצטדיון "רוד לייבר" בכל משחקיו של יואיט, שיזכה מן הסתם לעידוד הקולני ביותר. פדרר משתדל להגיב באפאטיות למקרים האלה, אבל מדובר ביתרון ברור לזכותו של יואיט.

בגלל ההצהרות: ליואיט היו גם כמה דברים טובים להגיד על עצמו לאחרונה. בין השאר, "אני יכול לשחק את אותו הטניס ששיחקתי כשהייתי במקום הראשון בעולם. זה הכל עניין של מנטליות. אני צריך להיות מוכן מנטלית יותר מאי פעם ואני מרגיש שיש לי את זה". שנאמין לו?

בגלל השיאים: לייטון יואיט אוהב שיאים. הוא היה הטניסאי הצעיר ביותר שהשתתף בהגרלה הראשית של אליפות אוסטרליה (בגיל 15 ו-11 חודשים), הוא היה הטניסאי הצעיר ביותר שעלה למקום הראשון בדירוג העולמי (בגיל 20). עכשיו הוא יסתפק בניצחון בודד על רוז'ה פדרר, "טניסאי מעולם אחר" כמו שהגדירו בעבר.

עוד ארוכה הדרך אל האושר

עוד לפני כל הדיבורים על קרב אפשרי מול פדרר בחצי הגמר, צריך לזכור שמחכה ליואיט דרך ארוכה מאוד החל ממחר (שני). הוא יפתח את הטורניר במשחק מול רובין ויק הצ'כי. בסיבוב השני הוא אמור לפגוש את המנצח בין הכוח העולה אנדי מארי מבריטניה לחואן איגנסיו צ'לה, אותו ארגנטינאי שנקנס ב-2,800 דולר אחרי שירק לכיוונו של יואיט בשנה שעברה. בסיבוב השלישי יחכה לו ככל הנראה פרננדו ורדאסקו הספרדי ובשמינית הגמר יהיו אלה ניקולס קיפר או חואן קרלוס פררו. היריבים הפוטנציאליים ברבע הגמר: פרננדו גונזאלס, גאל מונפיס, סבסטיאן גרוסז'אן וגיז'רמו קוריה. החלום עדיין רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully