וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שוק

גיל קדרון

12.1.2006 / 11:37

לאן יעבור ארטסט? מה עושים עם פז'ה? ולמה גארנט חייב לעזוב את מינסוטה? גיל קדרון מנתח את עונת הטריידים ב-NBA

בחודש וחצי שנותר עד ה-23 בפברואר, היום האחרון שבו ניתן לבצע טריידים ב-NBA, ייסגרו לא מעט עסקאות. הבלגאן בעיצומו: כולם מחכים שרון ארטסט יחליף כתובת, פול פירס מתחיל לחשוב על מעבר לקבוצה מנצחת, ולא מעט מנהלים תוהים איזה מהלך יצליח להפוך את הסגל שלהם לטוב יותר. כשירות לציבור, וואלה! ספורט מנסה לעשות סדר בעניינים, ולעדכן אתכם מיהם חמשת השחקנים החמים כיום בשוק ההעברות, מיהם חמשת השחקנים התקועים, ואילו חמישה טריידים יעשו לדעתנו את כל ההבדל.

החמים

1. רון ארטסט מאידניאנה (30 מיליון דולר לארבע שנים), 19.4 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-2.6 חטיפות. המעוניינות: מינסוטה, הקליפרס, הלייקרס, גולדן סטייט ודנבר

כאמור, ארטסט הוא השם החם בשוק, אולם ככל שעובר הזמן רשימת האופציות של אינדיאנה הולכת ומצטמצמת. לאור יכולתו הטובה של הרוקי דני גריינג'ר (וד"ש ל-16 קבוצות שלא בחרו בו בדראפט והשאירו אותו לפייסרס), אינדי שינתה כיוון והחליטה כי היא לא מעוניינת בשחקן עם חוזה נגמר שיגרום לה לשבור עבורו את הבנק (אל הרינגטון וננה, למשל), כמו גם בחוזה מנופח (וולי שצ'רביאק). כל זה משאיר בתמונה בעיקר את גולדן סטייט והקליפרס, אבל הווריירס לא מוכנים לוותר על הרוקי אייק דיוגו, ולטרוי מרפי נותרו 5 שנים ו-51 מיליון בחוזה. והקליפרס? הם רוצים לשמור לעצמם את קורי מגטי. בינתיים. כדי שאחת מארבע הקבוצות האחרות שרוצות את רון-רון ישיגו אותו, הן צריכות למצוא עוד שותפה או שתיים לטרייד ענק ומסובך.

2. פז'ה סטויאקוביץ' מסקרנמטו (חוזה בסך 7.6 מיליון דולר שמסתיים בסוף העונה), 17.1 נקודות ב-41.7 אחוזים מהשדה ו-93.6 מהעונשין ו-4.9 ריבאונדים. מעוניינות: שיקגו, הלייקרס.

פז'ה לא מרוצה בסקרמנטו כבר שנתיים, אבל הקינגס מתעקשים שלא לשלוח אותו לשום מקום. הבעיה היא שיש לו אופציה לצאת מהחוזה בסוף העונה, וסביר להניח שזה מה שיעשה. ואז הקבוצה תיאלץ לראות אותו עוזב ללא כל תמורה. לכן, ככל שהטרייד דד-ליין ילך ויתקרב, ואיתו הקינגס ילכו וידרדרו בבית הפסיפי, הלחץ עליהם לעשות שינוי רק יגבר.

ידוע שפז'ה עצמו מתלבט בין הלייקרס לבולס, ולכן כל אחת מהן תשמח לקבל אותו כבר העונה, כדי להבטיח שיישאר אצלה עוד שנים רבות. ידוע שהקינגס מחפשים חוזים נגמרים, והבולס יכולים להציע את אריק פיאטובסקי (3 מיליון) פלוס בן גורדון (ע"ע) או לואל דנג. LA לא רוצה לוותר על למאר אודום, אבל דווין ג'ורג' יכול להיות אופציה (חוזה בסך 5 מיליון שנגמר בצום העונה).

3. ארל ווטסון מדנבר (29 מיליון לחמש שנים), 8.3 נקודות ו-3.3 אסיסטים. מעוניינות: הניקס, סיאטל, אטלנטה, קליבלנד, ממפיס ועוד.

ווטסון הוכיח בשנים האחרונות בממפיס שהוא רכז סולידי ואמין, והדקות הרבות להן הוא זוכה בשבועות האחרונים, אחרי שיובש בפתיחת העונה על הספסל, נועדו להזכיר לכל הקבוצות שזקוקות לרכז שכוחו עדיין במותניו. לארי בראון מאוד היה רוצה לראות אותו בתפוח הגדול, רק חבל שכל מה שיש לו להציע תמורתו הוא ג'רום ג'יימס, בעוד הנאגטס מחפשים יכולת קליעה מבחוץ. פליפ מארי מסיאטל בתוספת חוזה נגמר (ויטאלי פוטפנקו?) יעשה את העבודה, ואם דיימון ג'ונס מקבליבלנד היה מצליח לקלוע ממטר אז אולי הג'נרל מנג'ר קיקי ונדווי היה שוקל לקחת גם אותו. בכל מקרה, ווטסון לא יישאר בדנבר מעבר ל-23 בפברואר.

4. בן גורדון משיקגו (12 מיליון דולר לשלוש שנים), 14.3 נקודות ב-40 אחוזים מהשדה, 1.9 שלשות למשחק. מעוניינות: דנבר.

גורדון זכה בעונה שעברה בתואר השחקן השישי של העונה וסובב לא מעט ראשים בזכות היכולת המדהימה שלו בקלאץ'. אבל כל זאת השכיח מרבים שמדובר בסך הכל בקלעי מוצלח, שלא עושה הרבה יותר. גורדון הוא שוטינג גארד נמוך (1.90 מטר) שלא יודע לשמור או למסור, אלא רק לשחרר צ'אקות. דנבר מחפשת שחקן כזה בנרות, והבולס ישמחו לראות את ננה נוחת אצלם בתמורה.

5. ג'יילן רוז מטורונטו (32 מיליון בשנתיים הקרובות), 10.2 נקודות ב-38 אחוזים מהשדה. מעוניינות: ניו יורק, פילדלפיה.

רוז הוא שחקן גמור, וזו בדיוק הסיבה שאיזיאה תומאס רוצה אותו. בעונה הבאה הוא יהיה בשנת חוזה, ואז יוכלו הניקס להעביר אותו למקום אחר בתמורה לעוד כשרון מבוזבז. ככה כלכלה זזה קדימה לעבר שום מקום. השאלה היא מה הראפטורס יסכימו לקבל בתמורה עבור הפגר הזה. כדי להעלות את ערכו התחיל המאמן סם מיצ'ל לשתף את רוז קצת יותר.

התקועים והתוקעים:

1. ג'רום ג'יימס (29 מיליון לחמש שנים), 2.8 נקודות ו-2.3 ריבאונדים וקוונטין ריצ'ארדסון (40 מיליון לחמש שנים), 7 נקודות ב-34 אחוזים מהשדה ו-4.2 ריבאונדים. שניהם מניו יורק.

ג'יימס תקוע עמוק על הספסל של לארי בראון ולא תורם דבר. אז למה שמישהי תרצה לקחת על עצמה סנטר עצלן ושמן בשביל כל כך הרבה כסף? Q הגיע לניקס עם ביטוח חוזה שלא מכסה פציעות גב. ונחשו מה, העונה הוא כבר החמיץ כמה משחקים בגלל בעיות בגב. איזיאה ניסה לשלוח אותו לדנבר בתמורה לווטסון, אבל הנאגטס, כמו שאר הקבוצות בליגה, לא חושבות שיש לריצ'ארדסון מה להציע.

2. וולי שצ'רביאק ממינסוטה (46 מיליון דולר לארבע שנים), 20 נקודות ב-50.5 אחוזים מהשדה ו-80.6 מהעונשין ו-4.5 ריבאונדים.

וולי נותן את אחת העונות הטובות בקריירה שלו מכל בחינה שהיא. הבעיה היחידה היא החוזה שלו, שתוקע את הוולבס. זו גם הסיבה שהוא כנראה יישאר בעיר האגמים, אלא אם כן יהיה חלק מטרייד ענק שיכלול גם את גארנט.

3. זק רנדולף מפורטלנד (84 מיליון לשש שנים), 17.9 נקודות ב-44 אחוזים מהשדה, ו-8.9 ריבאונדים.

זוהי אחת ההחתמות המטופשות אי פעם. רנדולף הוא לא רק עבריין (נהג בהשפעת אלכוהול), אלא עצלן ואגואיסט, שכל הקבוצה שלו שונאת אותו. בנוסף, הוא החטיף פעם אגרוף לפנים לשחקן אחר מהבלייזרס (רובן פטרסון), וכשנשאל לאחרונה אם הוא רוצה לשחק בפורטלנד, ירה: "הם משלמים לי הרבה כסף, לא?", וצחק. זה מי שהייתם רוצים שיהיה אבן הפינה של המועדון שלכם? בכל מקרה, מיד אחרי שהחתימו אותו הבינו הבלייזרס שעשו טעות והחלו לחפש לו בית אחר. בהצלחה עם זה.

4. קרלוס בוזר מיוטה (59 מיליון דולר לחמש שנים), לא שיחק העונה.

בוזר לא שיחק כדורסל כבר עשרה חודשים. בעונה שעברה הוא נקע את הקרסול והושבת לשארית העונה, ובחודש אוגוסט האחרון הוא מתח את שריר הירך, ולא הצליח לחזור לכושר מאז. אנחנו לא מדברים על ניתוח בברך או אפילו על קרע, כולה מתיחה. איכשהו המתיחה הזו נמתחת כבר מפתיחת העונה, והג'אז מתחילים לאבד סבלנות לתהליכי ההחלמה הארוכים של הפורוורד. העיקר שבקליבלנד יכולים עכשיו לחייך: מתברר שהפראיירים הגדולים בפרשת הבריחה שלו לארץ המורמונים לא היו הקאבס.

5. קני תומאס (36 מיליון לשש שנים), קורליס וויליאמסון (12.5 לשנתיים) ובריאן סקינר (10 לשנתיים). כולם מסקרמנטו.

זוהי השלישייה שג'ף פיטרי השיג מפילי בתמורה לוובר, במחשבה שיהיה לו קל יותר להניע את החוזים הללו למקום אחר בנפרד מאשר להיפטר מהמיליונים של סי-ווב. בינתיים זה לא עובד, ובעוד וובר עושה חיל במדי הסיקסרס, השלישייה הזו לא תורמת מאום.

ההצעות הפרועות

הגענו לחלק הדמיוני. הנה עסקאות שלפי דעתנו צריכות להתקיים, ויפה שעה אחת קודם. להזכירם, החוזים של השחקנים צריכים להיות במרחק 15 אחוז לכל היותר זה מזה, ובדרך מפריעים כמה חוקים נוספים ומסובכים, שאין טעם להתעכב עליהם כאן.


1. קווין גארנט ו-וולי שצ'רביאק (מינסוטה) בתמורה לבן גורדון, טייסון צ'נדלר, טים תומאס, אריק פיאטובסקי ואות'לה הרינגטון, פלוס שתי בחירות דראפט (שיקגו).

למה זה משתלם למינסוטה: הקבוצה הזו לא הולכת לשום מקום, והדרך היחידה להתחיל מחדש היא להעביר את KG למקום אחר. עם 84 המיליון של גארנט במקום אחר, ובלי ה-41 המעיקים של וולי, יוכלו הזאבים להתחיל מחדש. מה המתכון לבנייה מלמטה? הקלה כספית (החוזים של תומאס, הרינגטון ופיאטובסקי, בסך כולל של 20 מיליון, נגמרים העונה), בחירות דראפט (אחת מהן תהיה גבוהה כי היא מגיעה מהניקס) ושחקנים צעירים (גורדון וצ'נדלר). הכל שם, אז כל מה שנותר הוא שגארנט יבקש טרייד ויכריח את מינסוטה לעשות משהו. זה כנראה יקרה בקיץ.

למה זה משתלם לשיקגו: הם יכולים לספוג את החוזים הכבדים שיקבלו, ועם קווין גארנט ושצ'רביאק תהיה להם קבוצה שיכולה לחשוב אליפות. השניים הללו יוסיפו לשוורים בדיוק את מה שהם צריכים. מדובר בשחקנים ותיקים, שיהוו ספקי נקודות אמינים ויתנו לקירק היינריך להתמקד במה שהוא טוב – ניהול משחק. גארנט גם יהפוך את ההגנה של הבולס למשהו מפחיד. בנוסף, KG לבטח ייתן את ברכת הדרך למהלך, בעיקר לאור האהבה והכסף מפרסומות שיקבל במקום שבו שיחק בתיכון (שיקגו היא העיר השלישית בגודלה בארה"ב, והשוק התקשורתי בהתאם). החמישייה תיראה כך: היניריך, לואל דנג, וולי, גארנט וסוויטני. מהספסל: אנדרס נוצ'יוני, כריס דיוהון ודריוס סונגאילה. לא רע, לא רע בכלל.

2. פול פירס (בוסטון) בתמורה לאנדרה מילר וננה (דנבר).

למה זה משתלם לבוסטון: ננה יקבל די דקות בשביל להפוך לשחקן פנים אימתני, ברגע שיתאושש מהפציעה בשנה הבאה, והקלטים יחתימו אותו על חוזה חדש. מדובר בענק זריז ואתלטי שיכול לרוץ, בדיוק כמו שדוק ריברס אוהב. מי שיריץ אותו יהיה אנדרה מילר, רכז אמין שיארגן קצת את הבלגאן של הסלטיקס. פירס הוא לא מנהיג אמיתי, והוא לא רוצה להיות בעיר השעועית. זה הזמן להעביר אותו למקום אחר.

למה זה משתלם לדנבר: הנאגטס מחפשים נואשות קליעה מבחוץ, וקומבו של פירס את כרמלו עשוי להיות קטלני ביותר. הוויתור על מילר יהיה קשה, אבל בשביל זה יש שני רכזים אחרים ברוטציה, ארל ווטסון וארל בויקינס. את ננה הקבוצה בין כה וכה לא תחתים מחדש בקיץ.

3. אל הרינגטון (אטלנטה) בתמורה לדיוהון ופיאטובסקי (שיקגו).

למה זה משתלם לאטלנטה: הרינגטון בכל מקרה עוזב בסוף השנה, וזו הזדמנות מצוינת עבורם לקבל רכז אולד סקול כמו דיוהון, שיאפשר לג'ו ג'ונסון לזוז לעמדת השוטינג גארד. דיוהון יכניס קצת איזון בסגל הבעייתי של ההוקס. פיאטובסקי מגיע רק כדי שהחוזה שלו, בסך 3 מיליון, יפוג בתום העונה.

למה זה משתלם לשיקגו: הרינגטון יהיה הסקורר היציב והאמין שהבולס מחפשים, ואם ישחק היטב עד תום העונה, יזכה לחוזה שיהפוך אותו למעין פרנצ'ייז פלייר, ולקבוצה עדיין יישאר מקום מתחת לתקרה להביא כוכבים נוספים.

4. סטרומייל סוויפט, לות'ר הד ובחירת דראפט (יוסטון) בתמורה לרון ארטסט ואנתוני ג'ונסון (אינדיאנה).

למה זה משתלם ליוסטון: שילוש של טרייסי מקגריידי, יאו מינג וארטסט יהיה הקטלני בליגה. ג'ף ואן גנדי ילקק את האצבעות כשיראה את ההגנה החדשה של הטילים.

למה זה משתלם לאינדיאנה: אמנם הפייסרס לא יזכו להקלה כלכלית, אבל צמד גבוהים בדמות סוויפט וג'רמיין אוניל ייתן לקבוצה קו קדמי אתלטי להדהים. גם השילוב של שאראס את סוויפט, דגם משופר של מייסיאו באסטון, עשוי לעבוד היטב. הד הוא רוקי צעיר ומבטיח שיתרום לטווח ארוך, ובחירת הדראפט של יוסטון צפויה להיות גבוהה העונה.

5. סמואל דאלמבר, מייקל בראדלי וקווין אולי (פילדלפיה) בתמורה להרינגטון, טוני דלק וזאזה פאצ'וליה (אטלנטה).

למה זה משתלם לפילדלפיה: פאצ'וליה יהיה מחליף ראוי לדאלמבר, בזמן שהרינגטון ייתן לפילי עוד אופציה התקפית אמינה. קייל קורבר יירד לספסל, ויהפוך לשוטר קטלני שמשנה מומנטום במקום לחור בהגנה למשך 40 דקות. אם הרינגטון יפשל, אף אחד לא חייב להחתים אותו בקיץ.

למה זה משתלם לאטלנטה: הרינגטון, כאמור, בכל מקרה עוזב, אז מבחינתם מדובר בשדרוג של דאלמבר במקום פאצ'וליה. החוזה של בראדלי נגמר בסוף העונה, אז הקוץ היחידי הוא החוזה של אולי, 6 מיליון לשתי עונות, וזה משהו שההוקס יכולים להתמודד איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully