וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי קבוצה מושלמת"

11.1.2006 / 18:32

מאמן ציבונה, דראזן אנזולוביץ', מחמיא ליריבה שלו ביום חמישי, אבל יודע מה צריך לעשות כדי לנצח: "משחק שיא בשני הצדדים"

רק לפני חודשיים הגיעה ציבונה זאגרב לתל אביב מוכה וחבולה – בכושר מזוויע, בשיאה של שרשרת הפסדים, ללא הסנטר יוריקה זוזה, שחטף שבץ ללא שני שחקני חמישיה אחרים. הפרשנים הקרואטים היו פסימיים מתמיד באשר לסיכוייה של ציבונה בתל אביב, וניבאו ניצחון מוחץ למכבי. אבל לחברים מזאגרב היו תוכניות אחרות: ציבונה כבר הוליכה ב-15 נקודות במהלך המחצית הראשונה, ונכנעה רק לרבע אחרון גדול של מכבי.

אנשי ציבונה, אם תהיתם, לא שקעו במרה שחורה. להפך – הם היו מרוצים מכך שיכלו לאלופת אירופה, למרות שהתייצבו למשחק במצב בעייתי מאוד. נדמה שציבונה היתה צריכה את המשחק הזה כדי לחזור ולהאמין בעצמה. מאז עומדת הקבוצה על מאזן חיובי של 2:4 ביורוליג, כולל ניצחון גדול באיסטנבול. ציבונה ממוקמת רביעית בבית ב', רק נקודה אחת פחות ממכבי ושתיים מהמקום הראשון.

בימים האחרונים חוגג הטירוף בזאגרב הקפואה. ציבונה לא משכה עד עכשיו יותר מ-3,000 צופים למשחקי הבית שלה. נגד מכבי צפוי האולם הביתי ע''ש דראזן פטרוביץ' להיות מלא ב-5,700 צופים.

עבור מאמן הקבוצה, דראזן אנזולוביץ', מכבי היתה ונותרה הטובה ביותר באירופה, למרות שבראיון עימנו הוא מודה שאהב יותר את מכבי של השנה שעברה.

''אשתקד מכבי הגיעה לכאן וניצחה אותנו 91-74. אני לא חושב שיש לנו היום יותר סיכוי מכפי שהיה לנו אז'', אומר אנזולוביץ', ומנסה לשלב גם לוחמה פסיכולוגית. ''למרות זאת, כל משחק הוא חדש ושונה, וכבר שכחנו מהמשחק בתל אביב. ברור שאנחנו רוצים לנצח, אבל כדי לעשות את זה, נצטרך לתת משחק באמת גדול".

ניצחון ב-10 נקודות ואתם עוברים את מכבי.

''קודם כל אנחנו צריכים לנצח. ההפרש הוא משני. אנחנו מאמינים שביכולתנו לעשות את זה, אבל אנחנו יודעים היטב מי זו מכבי. מדובר באלופת אירופה פעמיים ברציפות, קבוצה גדולה עם המון שחקנים מצויינים. פארקר עבורי הוא הפורוורד הכי טוב באירופה, ניקולה הוא הסנטר הכי טוב שיש. עם בורשטיין, באסטון, סולומון, שארפ והיתר, מדובר בקבוצה עם הרבה כישרון ופוטנציאל. עכשיו מכבי בכושר טוב יותר מכפי שהיתה במשחק הראשון נגדנו. אבל אנחנו משחקים בזאגרב, לעיני הקהל הביתי שלנו, ואני מקווה שניתן משחק טוב וננצל את הצ'אנסים שנקבל".

"אהבתי את מכבי של שאראס הרבה יותר"

איך עוצרים קבוצה כמו מכבי?

''קודם כל, הגנה. בזאגרב אנחנו בדרך כלל משחקים הגנה טובה מאוד. נגד מכבי נצטרך לתת 150 אחוז בהגנה. נפתח עם ארבעה שחקני חמישיה לפחות שיש להם פוטנציאל לקלוע הרבה נקודות. אם אנחנו רוצים להישאר במשחק, ולהגיע למצב שבו נוכל לנצח בסיום, נצטרך לתת משחק שיא בשני הצדדים''.

במשחק הקודם כמעט הצלחתם לעשות סנסציה.

''כן, כמעט. היתה לנו בעיה קשה כי לא הצלחנו לעצור את משחק המעבר של מכבי. מכבי רצה קדימה בכל הזדמנות והגיעה ל 3-4 מצבי קליעה חופשיים מחוץ לקשת תוך כדי משחק המעבר. בזכות זה מכבי חזרה למשחק וגם ניצחה בסוף".

קירק פני אמר שאסור לתת לכם לברוח בזאגרב.
.
''אני מקווה שנגיע למצב הזה, כי להוליך בפער דו ספרתי נגד מכבי זו עבודה קשה מאוד".

מכינים משהו מיוחד למכבי?

''אני מאמן שמכין את הקבוצה שלו בצורה יסודית לכל משחק. אנחנו לא יכולים לשנות את הטקטיקה שלנו, אבל בהחלט ננסה להכין למכבי כמה הפתעות. יש לנו שיטה בהגנה ויש לנו שיטה בהתקפה, אנחנו יודעים מה אנחנו יכולים לעשות ומה אנחנו לא יכולים לעשות, ומה עלינו לעשות כדי לנצח את מכבי.

"עוד לפני תחילת העונה ידענו שהוגרלנו ביורוליג לבית קשה מאוד. לכל קבוצה יש פוטנציאל, כל אחת יכולה היתה לבנות קבוצה מסוכנת. ידענו מראש שיש לנו רק סיכוי קטן להעפיל לטופ 16, אבל אחרי שניצחנו חמישה משחקים, אנחנו יודעים שחסר לנו רק ניצחון אחד או שניים כדי לעשות את זה, ואנחנו הולכים לתת הכל. אין ספק שמשחק נגד אלופת אירופה הוא משחק מיוחד, ואני מקבל תחושה דומה גם מהשחקנים שלי. תהיה לנו מוטיבציה מיוחדת נגד מכבי''.

איך לדעתך משפיע החילוף של שאראס בסולומון?

''בשבילי שאראס היה הרכז הכי טוב באירופה. הוא היה המנהיג והלב של מכבי. ווילי הוא שחקן נהדר, אבל רכז מסוג אחר. אני חושב שוויל הוא מעין סקורר-פוינט גארד שכזה. שאראס היה שחקן ששיחק עבור הקבוצה, ווילי משחק יותר עבור נקודות. אבל אני
חושב שהשחקן החשוב ביותר במכבי הוא וויצ'יץ', שעושה פשוט הכל. הוא מוסר, מוריד ריבאונדים, קולע. הוא שחקן מושלם שתפור על מכבי. אסור לשכוח שגם סולומון יכול לקלוע בכל משחק מעל 30 נקודות. בורשטיין קלעי נהדר, באסטון ריבאונדר מצויין
שיכול לעשות הרבה נקודות. מכבי היא קבוצה מושלמת לדעתי, אבל למרות זאת, אהבתי את מכבי של שאראס הרבה יותר".

כקרואטי, מה אתה חושב על היכולת של וויצ'יץ' העונה?

''ניקולה הוא קודם כל אדם נהדר. דיברתי איתו והוא אמר לי שהוא נהנה מאוד בישראל. הוא אמר שמכבי היא קבוצה מצויינת ושהאנשים בישראל נהדרים. אני חושב שהאופציה הטובה ביותר עבור ניקולה היא מכבי, אבל אם הוא יקבל הצעה טובה מה-NBA המצב ישתנה, כי עבור כל שחקן האן בי איי זה סוג של חלום. באירופה מכבי היא
הטופ ואני חושב שאם לא תהיה לניקולה הצעה מהאן בי איי, הוא יהיה חייב להישאר בתל אביב''.

אני מניח שאתה מרוצה מקפיצת המדרגה הגדולה שעשיתם מאז ההפסד בתל אביב.

''כן, מאוד. אני חושב שכל האנשים באירופה מעריכים את ציבונה ויודעים שהיא קבוצה מנוסה. יש לה הרבה ניסיון והיסטוריה. העונה זו קבוצה חדשה, ולמרות זאת ניצחנו חמישה משחקים בבית הכי קשה ביורוליג, כך שזה הישג גדול עבורי ועבור המועדון. חשוב לי להוסיף שאהבתי את המשחק בתל אביב. האוהדים של מכבי נתנו לציבונה כבוד. בכל זאת, ציבונה היא אלופת אירופה פעמיים בעבר. האוהדים שם יודעים להעריך כדורסל טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully