וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסגור את הקבוצות

דן לזר

11.1.2006 / 8:22

הגיע הזמן לשאול מדוע על החברה הישראלית לממן את חגיגת האלימות במשחקים בין בית"ר וסכנין. הרבה יותר פשוט לסגור את הקבוצות או להוריד אותן ליגה

"בשבוע הבא יתקיים באצטדיון טדי בירושלים משחק, במסגרת ליגת העל בכדורגל, בין בית"ר ירושלים לבני סכנין. אנחנו ניערך למשחק בכוחות מתוגברים, באופן חסר תקדים, ונציב מספר מאות שוטרים ביציעים ומספר נוסף של שוטרים ואנשי אבטחה סמויים על מנת לנסות לזהות מפירי סדר ופורעי חוק. במקביל, נערך במספר מעגלי אבטחה מחוץ לאצטדיון, בסדר כוח נוסף של כאלף שוטרים ומאבטחים על מנת לחצוץ בין שני מחנות האוהדים ועל מנת לנסות להביא לירידה במפלס האלימות אשר כבר חזינו באירועים דומים קודמים. אנו שוקלים בשלב זה מעצרי מנע וכן בוחנים אפשרות לאפשר כניסה רק לאוהדים מעל גיל 35. אני סמוך ובטוח שמשטרת ישראל תדע לעמוד במשימה הקשה העומדת לפניה, ואנו נהיה ערוכים בכוח המתאים, ומול כל התרחישים האפשריים, על מנת להגן על חיי אדם ולצמצם את הנזקים לרכוש ככל שניתן."

האם מדובר בתרחיש דמיוני? האם מדובר בהכנות משטרת ישראל לביצוע תוכנית ההתנתקות השנייה? האם מדובר באירוע בעל השלכות בינלאומיות ובעל נפיצות בכל האמור ליחסי מדינות? כלכלות? או שאולי מדובר כאן בסך הכל בהכנות למשחק כדורגל בליגה המקומית, בין שתי קבוצות אשר לא רק שאינן מפגינות כדורגל ראוי לשמו, אלא גם מספקות את הכר המתאים למאוויי האלימות הגואה בקרב התבן של אוהדי הספורט בישראל, תחתית הבאר של הרמה האנושית אשר רק מחפשת לה כל הזדמנות לפרוק כל עול ולפרוץ כל מסגרת.

אז הגיע הזמן לשאול את השאלה: מדוע על החברה הישראלית לממן את גועל הנפש הזה? מדוע משטרת ישראל, אשר ממומנת על ידי כספי משלמי המסים במדינה, צריכה להתעסק בחגיגת האלימות והגועל נפש הזו? מדוע רחובות ערינו ריקים משוטרים וגנבים יכולים לחגוג בלילות, לגנוב מכוניות, לאנוס נשים חפות מפשע ולהעלות את רף האלימות האזרחית במדינה, בזמן שאלפי שוטרים נלחמים בקבוצות חוליגנים אשר רוצות להרוג אחת את השניה במגרשי הכדורגל?

רוצים להרוג זה את זה? שיהרגו! מדינת ישראל לא רוצה שיהרגו זה את זה? שלא תקיים משחקים בין קבוצות עם אוהדים כה מועדים לפורענות. הרי כל העולם ואשתו יודעים שלשים אוהדי בית"ר בכפיפה אחת עם אוהדי סכנין זו מתכונת לאלימות ושום דבר חיובי לא יכול לצאת מזה. אז למה בזבוז כספי הציבור הזה? למה כל משאבי כוח האדם צריכים לרדת לטמיון בקרב האבוד מול הרדידות האנושית המסתובבת במגרשים?

אם אחת ולתמיד יסגרו קבוצה אשר אוהדיה מתפרעים באופן חריג, או לכל הפחות יורידו אותה שתי ליגות או יקנסו אותה בשתי עונות של משחקי רדיוס, אולי אז נוכל לקיים משחקים ללא צורך בגיוס מאסיבי של גייסות אנשי ציבור, אשר יוכלו להתפנות למשימות החשובות באמת, בשמירה על הציבור השלו אשר רוצה לנהל את חייו בשקט ובביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully