וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק בקושי

10.1.2006 / 20:55

הפועל ירושלים ניצחה את דינמו מוסקבה 83:87 במותחן שכמעט הסתיים באכזבה. עכשיו היא תתפנה למאבק על המקום השני בבית

הפועל ירושלים הבטיחה הערב (שלישי) את עלייתה לשלב הבא בגביע יול"ב, אחרי שגברה במלחה על דינמו מוסקבה 83:87. הירושלמים נהנו מהרכב חסר של סגנית אלופת רוסיה, שחסרה שלושה שחקנים.

בסופו של דבר, זה היה ערב גדול במלחה, אבל כדאי לשים לב להבדל הכל כך קטן בין ערב שכזה למפלה גדולה. 2,800 צופים ראו את ירושלים מנצחת את אחת הקבוצות הבכירות באירופה, את הוראס ג'נקינס קולע 31 נקודות ואת מאיר טפירו בעוד ערב גדול. מצד שני, הם ראו גם את ג'נקינס ממשיך לאבד כדורים בלי סוף, את מייסון ביום בינוני מינוס ואת ירושלים כמעט מאבדת משחק בו היא כבר הובילה בהפרש של 15 נקודות.

בשבוע הבא תטוס הפועל ירושלים לבלגרד, כדי להתמודד מול הכוכב האדום על המקום השני בבית. במידה ותסיים שניה, תתמודד ירושלים מול קבוצה שתסיים שלישית בבית שלה, כאשר הגרלת המשחקים תתקיים ב-20 לינואר.

ניצחון של הפועל ירושלים בבלגרד יבטיח לה את המקום השני. גם במקרה של הפסד היא תוכל לשמור על המקום השני, אך תוכל גם להידרדר למקום הרביעי. תסריט כזה יקרה אם לה מאן תנצח את רומא וירושלים תפסיד לכוכב האדום ביותר מ-26 נקודות הפרש. במידה וירושלים תפסיד בכל הפרש אחר בבלגרד ולה מאן תנצח את רומא, היא תסיים שלישית.

תיאור המשחק

המשחק התחיל מצויין עבור ירושלים, שאחרי קצת יותר משלוש דקות הובילה 2:15. הוראס ג'נקינס, שהיה אחראי לריצה המטורפת, איבד פתאום את הריכוז ופתח ברצף של איבודי כדור, שאיפשר לרוסים לרוץ ל-2:13 ולחזור למשחק. באותם רגעים יכלו הירושלמים רק לברך על חסרונם של השחקנים הבולטים בדינמו, שגם היא הייתה רחוקה ממשחק התקפה מושלם. מהצד השני, אדלשטיין הורה לשחק יותר על מריו אוסטין, שעשה את העבודה בצבע והוביל את ירושלים ליתרון 18:26 בסיום הרבע הראשון.

ירושלים המשיכה לנצל את היתרון בצבע גם ברבע השני ומריו אוסטין פיצה על 4 נקודות ראשונות של הרוסים. ג'נקינס המשיך לעשות טעויות בהתקפה והפעם זה כמעט עלה לירושלים ביתרון, כאשר סרגיי ביקוב צימק ל-35:34. ראוי לציין כי הוא לא וויתר וניסה לחפות על כל הטעויות, עם 4 נקודות רצופות בהמשך. הבאים אחריו היה מאיר טפירו, עם שני סלים מחצי מרחק וארז מרקוביץ' בדאנק, שהחזירו לפער דו ספרתי, 34:45 לירושלים. טפירו המשיך במגמה והוביל את ירושלים ליתרון 38:51.

מיירה צ'אטמן ניסה לקחת את העניינים לידיים בדינמו מוסקבה ברבע השלישי, אבל כשהכל הלך לירושלים כולל האלי הופ של טפירו וג'נקינס (שסיים בדאנק הפוך), לא היו לרוסים יותר מדי תשובות. לקראת סיום הרבע השלישי, פוטסיס וצ'אטמן, שהיו הדומיננטים בדינמו, הצליחו להוריד למינוס 5. הוראס ג'נקינס היה במקום הנכון ובזמן הנכון וקבע 63:72 בשלשה בסיום הרבע.

שלשות של פוטסיס ופיקוב והמשכיות של צ'אטמן מהרבע הקודם, סיבכו את ירושלים והורידו ל-74:71. ג'נקינס שמר על קור רוח בהתקפה (שלשה רביעית במשחק), מתן נאור עשה עבודה גדולה בהגנה וירושלים הגיבה בריצת 3:8, כדי לעלות ל-74:82. דינמו המשיכה במגמת נסיונות הקליעה מבחוץ. בחלק מהמקרים זה הלך, בחלק אחר זה הסתיים בשגיאות חמורות, שאיפשרו לירושלים לברוח ל-77:87, 4 דקות לסיום. זה נראה גמור, אבל בדינמו חשבו אחרת. עוד ריצה של הרוסים, הפעם 0:6 במאני טיים, הורידה ל-87:83, 1:10 דק' לסיום. ירושלים חילקה עוד כמה מתנות בדקה האחרונה, אבל הרוסים לא השכילו לייצר מהן נקודות. התוצאה נותרה בעינה עד הסיום וירושלים פתחה בחגיגות.

קלעו לירושלים: ג'נקינס 31 (5 מ-7 לשלוש) ו-5 איבודים, אוסטין 17 (6 מ-15 ל-2) ו-7 ריבאונדים, טפירו 14, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מייסון ג'וניור 11, מרקוביץ' 6, קוז'יקרו 4, נאור וסליי 2 כל אחד.

קלעו לדינמו: צ'אטמן 26 (7 איבודים), פוטסיס 15, מוטולה 13, ליחוליטוב וביקוב 8 כל אחד, קובראקוב 5, דאגלאס ורומאנוב 4 כל אחד.

"העיקר שניצחנו, לא משנה מה קרה בסוף"

מאמן הפועל ירושלים ארז אדלשטיין, אמר בסיום לערוץ 1: "נראה לכם הגיוני שהקהל במלחה לא יראה עוד קבוצות אירופיות השנה? גילינו אופי ולא נשברנו. אני שמח מאוד שניצחנו ולא משנה מה קרה בסוף. הוראס ג'נקינס שחקן גדול, לטוב ולרע. כל המבקרים קיבלו היום תשובה איזה שילוב קטלני יש בינו לבין טפירו".

הוראס ג'נקינס אמר לספורט 5: "היה משחק מצויין, אבל להבא אנחנו צריכים לסגור יותר בהגנה. יש לנו את הפוטנציאל לזכות בגביע וצריך להמשיך הלאה. מגיע לנו הרבה קרדיט כי אנחנו משחקים בבית מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully