וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו טרגדיה עבור הספורט"

עלי גאלי ועודד זרגרי, הארץ בשיתוף

9.1.2006 / 7:59

ארקדי גאידמק הזדעזע מהמהומות בסכנין. הבלגאן הסתיים בעשרה פצועים, שני עצורים ונזק למכונית של ארקדי. המפכ"ל מינה קצין בודק

דיברו על בקלאוות. דיברו על סובלנות. דיברו על ג'רום לרואה. על ארקדי. פרננדז. כרטיסים שנחטפו. אבל בין השורות זה כל הזמן היה שם. כי בית"ר מגיעה ל"אל דוחא". בסופו של דבר, אחרי הבקלאוות ולרואה, זה קרה.

בסביבות הדקה ה-77, במצב של 0:0, החלו צעקות של אוהדי סכנין לעבר אוהדי בית"ר "אין יציאה, אין יציאה". אוהדי בית"ר לא התכוונו לצאת לשום מקום, ושניות אחרי השריקה לסיום החלה ההתפרצות. קטטות בין אוהדי בית"ר לאוהדי סכנין. שוטרים שניסו להפריד וספגו מכות, שערים שכמעט ונעקרו ממקומם.

המשטרה מאבדת שליטה וכ-500 מאוהדי בית"ר פורצים לתוך האצטדיון ומתחילים לחבל במיתקנים, קורעים את הרשתות של השערים, פוגעים במצלמות הטלוויזיה ומתחילים להתעמת עם המשטרה והמאבטחים. אוהדי סכנין, שהוצאו אל מחוץ לאיצטדיון, מתחילים להמטיר אבנים וחפצים את תוך תחומי האיצטדיון.

באותה שעה יושב [[ארקדי גאידמק]], הבעלים של בית"ר, בתוך החדר ומחכה לאישור המשטרה כדי לעזוב את המקום. "אני לא יודע מי מהצדדים אחראי על האלימות הזאת, אבל אנחנו התארחנו בסכנין ואני מצפה שהרשויות יטפלו במה שקרה", אומר גיידמק. "ידעתי על היריבות בין אוהדי בית"ר לבני סכנין עוד לפני כן, אבל אני מבין שהיום זה לא נורמלי והרבה מעבר לנורמלי. זו טרגדיה עבור הספורט. אני מאוד מאוכזב, אבל אני אמשיך לתמוך בספורט. לא ציפיתי למה שקרה, אבל אני חושב שאני עכשיו מבין יותר את הדברים".

עבאס סואן, שרק לפני חודש וחצי היה מועמד לעבור לבית"ר, ספג קללות מהאוהדים. בדרכו החוצה מאולפן הטלוויזיה הוא מותקף על ידי עשרות מאוהדי בית"ר. סואן נראה המום מההתנפלות.

גם מאמן סכנין, לופא קדוש, הותקף על ידי אוהדי בית"ר. "לופא תתבייש, תראה איך האוהדים מתנהגים", צועקים לו. קדוש מלווה את בנו לכיוון המכונית, וסופג בעיטה מאחד מאוהדי בית"ר. "אלה חוליגנים והמקום שלהם בכלא ולא במשחקי כדורגל", מגיב מאמן סכנין.

שני הצדדים מגנים את הטיפול של המשטרה באירועים. בסכנין טענו כי הסיבה שלא נעצרו אנשים היא שהמתפרעים הם אוהדי בית"ר והמשטרה לא רצתה להלהיט את הרוחות.

דקות ארוכות מאוחר יותר ארקדי גאידמק מצליח לצאת מהאיצטדיון. רכב המרצדס שלו סופג מטר אבנים וניזוק. "אסור לשחק באיצטדיון הזה עד שבעיות האלימות ייפתרו", אומר גאידמק לפני שהוא עוזב.

דובר בני סכנין, מונדר חלאיילה, מאשים את האורחים. "אוהדי בית"ר התקבלו בכבוד רב בסכנין ובפרחים, אבל הם אלו שהתחילו בקללות בתום המשחק", הוא אומר. "המשטרה ביקשה שאוהדי סכנין ישארו ואוהדי בית"ר ייצאו קודם, אבל לצערנו המשטרה פתחה את השערים של בית"ר והם נכנסו לתוך האיצטדיון והתנהגו בברוטליות, בעוד שאוהדי סכנין כבר היו החוצה".

אוהד של סכנין, גנאיים חמיד, מפרשן: "אוהדי בית"ר ידועים במעשים החייתיים שלהם. הם באו במטרה לחבל על ידי קללות גזעניות. רק חיות זורקות בקבוקים אפילו לאולפן טלוויזיה".

המשטרה מנסה לסגור את האירוע. "תעמיסו את האוהדים ותצאו. אחר כך נבדוק בדיוק מה המצב", אומרים שם. מפקד המרחב, דני חדד: "ההרגשה שלנו לפני המשחק כנראה התממשה. הרבה כוחות של משטרה היו מחוץ למגרש אבל לא הצלחנו למנוע את שבירת הזכוכיות באוטובוסים כי האוהדים עמדו על הגבעות וזרקו אבנים".

כישלון משטרתי טוטאלי. ארבע מכוניות של בית"ר מנופצות. עשרה פצועים משני המחנות. שני פצועים שהובהלו לבית חולים בנהריה. אפס אפס על המגרש.

"זו אשמת אוהדי סכנין"

מפקד מרחב הגליל, ניצב דני חדד, שהיה אחראי על השיטור במקום, ניסה להסביר את אוזלת ידה של המשטרה. "חששנו מהתרחיש הזה והתכוננו אליו", הסביר. "ובגלל זה היו לנו שוטרים בחוץ, אבל האוהדים הצליחו לזרוק בכל זאת אבנים. הורדנו את אוהדים בית"ר לכר הדשא כדי שלא ייפגעו. זה לא נכון שלא השתלטנו על המהומה ולא נכון שהיינו מבולבלים. אחרי שאוהדי סכנין עזבו את המקום, אז איפשרנו לאוהדי ביתר לעזוב את המקום".

אבנים הושלכו גם לעבר האוטובוס של בית"ר ירושלים. שוער בית"ר, איציק קורנפיין, הגיב בזעם: "זו פשוט שערוריה.אם אוהדי בית"ר היו מתנהגים כך, הייתה קמה מהומה. מי שהיה בחוץ פחד על החיים שלו, באוטובוס של השחקנים לא היה נעים אבל לא פחדנו. צריך לעשות מעשה, ואם הם לא יכולים לארח פה בדוחא ולדאוג לבטחון האוהדים והשחקנים, אז שלא ייארחו פה. אני יותר דואג לאוהדים שהשחיתו להם את המכוניות".

קורנפיין הוסיף בבוקר יום ב' בגלי צה"ל: "זו אשמת אוהדי סכנין. אוהדי בית"ר התנהגו למופת לאורך המשחק. הבריחו אותנו בדרך צדדית, כמו בסרטים".

עוזר מאמן בית"ר ירושלים גיא עזורי אמר לספורט 5: "זו בושה. באנו לשחק כדורגל ותראו מה קרה. אנחנו רק רוצים לצאת מכאן בשלום".

מאור מליקסון: "אוהדי סכנין זרקו אבנים על האוטובוס שלנו, זה היה ממש מפחיד, זו סכנת חיים. במקום לעצור את אלו שזורקים אבנים, השוטרים מתעסקים עם אוהדי בית"ר. חבל שהמשטרה לא עשתה משהו בעניין הזה, כשזה קורה בירושלים הם לא מרפים".

מאמן בית"ר ירושלים לואיס פרננדז: "כבר עברתי וראיתי דברים גרועים יותר כשפאריז סן ז'רמן שיחקה מול מארסיי. אני מתרכז במשחק והיה משחק טוב. חבל שלא ניצחנו".

מאמן סכנין, לופא קדוש, הותקף בסיום המשחק וסיפר לאתר ספורט 5 על האירועים: "עצרו אותי חמישים אוהדים, לא יכולתי לצאת מהמגרש. הם השתוללו, בעטו בי ואחד מהם נתן לי אגרוף. לאן הגענו שמאמן כדורגל לא יכול לעזוב את המגרש?"

"המשטרה הייתה צריכה לעצור חמישים אוהדים. המשחק הזה היה אמור לקרב לבבות ולא להיגמר בצורה מבישה ומחפירה. דבר כזה עוד לא ראיתי, אני פשוט המום. חבל שקומץ כזה הורס את שמה של בית"ר ירושלים", הוסיף קדוש.

מפכ"ל המשטרה, משה קראדי, מינה את תת ניצב אהרון עזרא, שישמש קצין בודק לאירועי סכנין ולהיערכות השוטרים לפני ובמהלך המשחק. המשטרה עדיין תרה אחרי אוהדים שהשתתפו במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully